Gå til innhold

Samsung S8000(JET) eller Iphone


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte JET selv. Jeg har trykket en del på HTC Hero, har solgt mobiler en stund, men jeg sliter litt med HTC generelt jeg, er ikke stor fan av de telefonene.Jeg synes ikke de er så veldig brukervennlig, sikkert mange som river seg i håret når jeg skriver det, men det er min oppfatning da(Er selvfølgelig vanesak også). Jeg ser i dag at HTC TATTO har kommet inn da, virker egentlig bra, og veldig rimelig med tanke på at det er Android. Men, uansett, angrer ikke på Jet. Savner apps, men det var jeg klar over før jeg kjøpte den. Synes nettleseren fungerer ypperlig, bruker den ekstremt mye på nettet. Den er rask og musikkspilleren er god nok. Har kjøpt et 16 gb minnekort, slik at jeg har grei plass til musikk. Kameraet er noe stusselig, men er vell ikke helt i fokus. Uansett er det bedre enn på Iphone. Har ikke prøvd å se film ennå, bare youtube, men der er det jo generelt dårlig kvalitet. Har konvertert noen da, så ser frem til å prøve de. Når det gjelder batteritiden er den helt kurant syens jeg , lader den vell annenhver natt med mye bruk, helt kurant.

 

Har også bestil beskyttelses film til skjermen og silikoncover på ebay, venter på det nå da. Leste en skrev at den hadde ripefri skjerm, har ikke lest det noe sted selv, og tror egentlig ikke den er det der jeg har lest fra mange andre at de har fått riper, så jeg satser på beskyttelses film. Uansett, takk for gode innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var sååååå nærme å kjøpe meg en en Jet i dag. men jeg ville finne ut litt mer om den.

 

Hvordan virker egentlig den GPS`n på den. Fungerer den sånn noenlunde lik som Tom Tom etc..

Ser at den sync`r med Outlook. Gjelder det både kalender og adresseliste?.. Og hvordan er kalenderen i jet å bruke. Er det enkelt å legge opp et nytt og raskt kalender element?

Er den lett å bruke kun en hånd på den?

 

Håper på raske svar, så kanskje det blir en JET på meg i morgen..

Lenke til kommentar
ehm, virket som jeg jobbet for samsung jo. Men ja, vis du syns den er treg så får du nå bare si det. den er langt fra treg :p
Markedplace hadde gjort telefonen bare godt, eller flere spill lig ''tumbling dice ''
Fikk tatt bedre biler med Jet sitt kamera enn med W905 eller hva den SE'n heter.
Ikke for å angripe deg som person, men jeg synest du er litt fanboy rundt jet'en din : )

 

Når du kaller tumbling dice et bra spill, mener jet er raskere enn iphone, mener jet har mer responsiv skjerm enn iphone, tror at jet tar bedre bilder enn c905 (eller w905 som du kaller den, heh), sier du slipper å bruke tid på å lete etter apps fordi det ikke finnes appstore til jet - som om det var noe positivt... Ja da må jeg nesten få lov til å kalle deg en fanboy : )

 

Den er absolutt IKKE raskere enn iPhone. Jeg sammenlignet Jet og Omnia HD side om side når jeg skulle kjøpe en av de: Omnia HD er en langt smoothere telefon enn Jet, men til og med omnia HD er en sinke i forhold til iPhone. Jeg hater å innrømme at iPhone er den beste telefonen du får idag om du skal ha en telefon med rask respons på navigeringen.

 

iPhone registrerer nesten alt du gjør, omnia HD kommer litt etter mens Jet må du kanskje trykke flere ganger for å gjøre det du vil. Det er frustrerende.

 

Jet er ingen dårlig telefon, men IKKE sett den a'par med iPhone, SÅ god er den absolutt ikke.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jet er på papiret en rask telefon. 800 mhz prosessor lot meg friste, jeg kjøpte den nesten. Men så prøvde jeg den i butikk og en kompis sin. Det er ikke bare en rask prosessor som avgjør hvor smidig brukeropplevelse en telefon gir. Skjermtype og OS er helt avgjørende.

 

Hvorvidt en mener telefonen er smidig er relativt, men jeg måler mot de beste (les 3GS). Noen her påstod at Jet er smidigere enn 3GS. Det kan jeg banne på at den ikke er.

 

Jeg skal gå med på at Jet ikke er en treg telefon likevel. Men jeg har lest flere omtaler om telefonen og det er helt klart en skare med fanboys der ute. De som mener jet er en iPhone killer, hva mener de da om Omnia II egentlig..? : D

Lenke til kommentar

Jeg tenkte ikke på prosessoren, men jeg har prøvd den! Det er helt klart en av de raskeste telefonene man får tak i, i den klassen. Du må huske på at hvor fancy og glatte bevegelser den har ikke avgjør hvor rask den er!

 

Ofte blir folk lurt av kule animasjoner. Egentlig er det ikke så raskt, men animasjonene får det til å se smidig ut, og dermed raskt.

 

Jeg er ikke fan av Jet. Faktsk så tror (vet) jeg iPhone har en langt større skare med fanboys enn det Jet har. Men jeg er enig i at Jet ikke er like smidig, fancy og "rask" som iPhone. Men det hadde vært en komedie om iPhone, med den enorme prisen, og de merkelige manglene, ikke hadde vært raskere enn Jet.

Endret av program
Lenke til kommentar
Faktsk så tror (vet) jeg iPhone har en langt større skare med fanboys enn det Jet har. Men jeg er enig i at Jet ikke er like smidig, fancy og "rask" som iPhone. Men det hadde vært en komedie om iPhone, med den enorme prisen, og de merkelige manglene

Her er det flere ting jeg reagerer på.

 

1. iPhone har en gjeng fanboys, men hvordan er det relevant med hvor god en telefon er? Saklige argument for hvorfor en telefon er bra/dårlig er det eneste som teller, skal en diskutere.

 

2. Du er enig med meg at den ikke er like smidig som iphone, og det var vel det største ankerpunktet jeg hadde mot en annen bruker (atriC) her som påstod det motsatte.

 

3. "iphone, med den enorme prisen"... (??!) Billigste jet jeg finner er på netonnet.no til 3549,-, og billigste iphone 3GS av det jeg har sett er på telekiosken.no til 4178,- du har brukt opp kraftuttrykkene dine dersom du mener 600 kr er en ENORM prisforskjell på telefoner i 4000 kr klassen.

 

4. Hva slags mangler er det du mener er så merkelige på iphone?

 

Dere som argumenterer for Jet, må bruke dens gode egenskaper for hva det er verdt: Amoled skjerm, 800x480, 5mpx kamera. Når noen forteller om overdrevne egenskaper telefonen klart ikke har, mister de virkelige argumentene for å kjøpe denne telefonen slagkraft. Til de grader...

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Faktsk så tror (vet) jeg iPhone har en langt større skare med fanboys enn det Jet har. Men jeg er enig i at Jet ikke er like smidig, fancy og "rask" som iPhone. Men det hadde vært en komedie om iPhone, med den enorme prisen, og de merkelige manglene

Her er det flere ting jeg reagerer på.

 

1. iPhone har en gjeng fanboys, men hvordan er det relevant med hvor god en telefon er? Saklige argument for hvorfor en telefon er bra/dårlig er det eneste som teller, skal en diskutere.

 

2. Du er enig med meg at den ikke er like smidig som iphone, og det var vel det største ankerpunktet jeg hadde mot en annen bruker (atriC) her som påstod det motsatte.

 

3. "iphone, med den enorme prisen"... (??!) Billigste jet jeg finner er på netonnet.no til 3549,-, og billigste iphone 3GS av det jeg har sett er på telekiosken.no til 4178,- du har brukt opp kraftuttrykkene dine dersom du mener 600 kr er en ENORM prisforskjell på telefoner i 4000 kr klassen.

 

4. Hva slags mangler er det du mener er så merkelige på iphone?

 

Dere som argumenterer for Jet, må bruke dens gode egenskaper for hva det er verdt: Amoled skjerm, 800x480, 5mpx kamera. Når noen forteller om overdrevne egenskaper telefonen klart ikke har, mister de virkelige argumentene for å kjøpe denne telefonen slagkraft. Til de grader...

 

Telefonen min er da temmelig smidig den. Trykker jeg, reagerer den. Har sant nok ikke prøvd Iphone så alt for mange ganger, men den viret ikke som noe smidigere.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg gidder ikke en gang svare på det tøvet du kommer med. Et siste råd jeg har er å ikke høre på hva apegryn har å si, for han har åpenbart ikke peiling på noen verdens ting.

 

Grunnen er at jeg rett og slett ikke orker å skrive linje ut og inn for å forsvare tull fra uvitende brukere hver eneste dag.

 

Og ikke kom her å si at jeg ikke har noe å svare med, for det har jeg gjort i mange andre foruminnlegg.

Lenke til kommentar

Mye smak og behag når det gjelder telefon, og vi kan ikke annet enn å skrive om våre egne erfaringer, så får andre gjøre seg opp sin egen mening.

 

Jeg kjøpte Jet og hadde den i fire uker, men angret og solgte den på QXL. Klart en fancy telefon med sine positive sider, men JEG opplevde følgende negativt:

 

* Blank overflate gjør at telefonen alltid ser fettete og grisete ut. Ble lei av å tørke konstant av den

* Etter min smak litt "femi" look på den, en ekte damemobil ... ;-)

* Rotete menyer, widgetsene var bare i vegen egentlig

* Glorete menyfarger, litt sånn ungpikeaktig, rosa og lilla musikkspiller, bl.a.

* Skrive sms: ikke "piltaster" hvis du må redigere inni tekst, kun slett tilbake-tast

* Treg respons på enkelte ting, når jeg fikk melding måtte jeg av og til trykke opptil fem ganger på "Vis" før noe skjedde, av og til reagerte den ikke i det hele tatt

* Musikkspiller har bare forhåndsinnstilte equalizere, ikke egen redigeringsmulighet

* Skingrende lyd i høyttaler, spesielt den ytre, metallisk og dårlig lyd

* GPS-en opplevde jeg som forferdelig treg og unøyaktig, min gamle Nokia N82 var utrolig mye bedre

* Krøkkete valg mellom mobilnett og Wi-Fi, hvis du surfer eller sjekker epost via hjemmenettverket og så er hjemmefra og vil sjekke epost et annet sted (og veksler tilbake) må du gjennom masse tastetrykk og velge en annen profil for hver gang. (Min gamle N82 spurte bare elegant om jeg ville koble til via hjemmenett eller mobilnett, svar ja eller nei.)

 

Det var mer som irriterte med Jet, men kommer ikke på mer i farten, prøver å glemme hele mobilen, et feilkjøp. For de av dere som lurer på iphone vs. Jet ... Jeg hadde ikke vært i tvil et sekund, men det er altså MIN mening, etter MIN erfaring med Jet ...

Lenke til kommentar

VOKS OPP PROGRAM..!

 

Nei. Jeg gidder ikke en gang svare på det tøvet du kommer med. Et siste råd jeg har er å ikke høre på hva apegryn har å si, for han har åpenbart ikke peiling på noen verdens ting.

 

Grunnen er at jeg rett og slett ikke orker å skrive linje ut og inn for å forsvare tull fra uvitende brukere hver eneste dag.

 

Og ikke kom her å si at jeg ikke har noe å svare med, for det har jeg gjort i mange andre foruminnlegg.

 

1. Ikke kall det tøv uten å utdype hva du mener. Jeg kan kalle Jens Stoltenberg homo, men uten å argumentere saklig for hvorfor jeg mener det, står jeg ikke stødig i å overbevise andre. Velger jeg å ikke svare engang, er ikke min påstand særlig troverdig.

 

2. På måten du "avviser" mine argumenter uten å motargumentere, er jeg overbevist om at jeg vet mer om disse telefonene enn du selv, evt. at du unnlater å si noe du ikke ønsker å innrømme. Eller kanskje noe annet(?), det vet jeg ikke. Jeg spør deg HELT ENKLE spørsmål, fordi jeg ikke er á par med tanke på argumentene dine: jeg er ikke enig. Derfor ber jeg deg om å utdype , gjennom enkle en-to-tre spørsmål. Tåler du ikke at noen er uenige?

Sitat program: "for han har åpenbart ikke peiling på noen verdens ting". Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men det er en særdeles barnslig påstand.

 

Jeg er ikke interessert i å angripe deg som person, jeg diskuterer (bl.a.) mobiltelefoner. Jeg forventer det samme fra alle andre på dette diskusjonsforumet.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

apegryn: Du skriver at Jet har en skare med fanboys som sier bra om den osv. Men når jeg skriver at iPhone har en større skare med fanboys, så er det plutselig ikke relevant?

 

Du er åpenbart ikke interresert i hva andre skriver. Det eneste du er interrisert i er å forsvare iPhone. Og hvorfor skal jeg stå å presse inn informasjon i deg når du åpenbart ikke er interrisert? Ikke har du fått med deg mangler og svakheter ved iPhone. Og ikke har du peiling på hva andre teelefoner ka i forhold til iPhone.

 

Du mener helt sikkert at jeg er usaklig osv. nå. Men du leser uansett ikke hva folk har å si. Du driter i hva tester osv. sier. Det eneste du er interresert i er å forsvare iPhone.

 

Kan du ikke i det minste lese litt forumtopics og se hva folk har å si?

Endret av program
Lenke til kommentar

Aj, du gjør det så vanskelig... Så.. stort klarere enn dette tror jeg ikke jeg kan svare deg:

 

apegryn: Du skriver at Jet har en skare med fanboys som sier bra om den osv. Men når jeg skriver at iPhone har en større skare med fanboys, så er det plutselig ikke relevant?
Det var du som nevnte antall fanboys, var det ikke? Jeg sier det ikke gjør en telefon dårligere eller bedre (logisk nok ikke sant?). Jeg tok opp ordet fanboy først for å beskrive tilnærmingen til negativ omtale (fra meg) om telefonen jet fra en annen bruker på denne tråden. Dersom jeg hadde påstått at iphone er bedre en jet på tilnærmet alle områder, da hadde jeg vært en "fanboy" hadde jeg ikke? Med på notene..(?)

 

Så ja, fanboys er irrelevant, det finner jeg ganske så opplagt.

 

Du er åpenbart ikke interresert i hva andre skriver. Det eneste du er interrisert i er å forsvare iPhone. Og hvorfor skal jeg stå å presse inn informasjon i deg når du åpenbart ikke er interrisert?
Hallo, ikke bruk dine egne feiltrekk mot meg. Jeg er åpen og svarer deg tilbake på dine argumenter, mens du unngår klare spørsmål (til og med nummerert) fra meg og kaller meg ting uten noe hold i. Her er det du som ikke er interessert i å høre hva andres meninger er. Spør meg konkret, og jeg skal svare deg så klart som mulig.

 

Jeg liker dessuten ikke iPhone, jeg har sagt til kjente at jeg aldri skal kjøpe den. Jeg liker ikke hypen rundt iPhone, jeg liker ikke apple i det hele tatt. Men jeg er transparent nok til å forstå at, tross mine fordommer, iPhone 3GS er en fantastisk god telefon på mange områder.

 

Ikke har du fått med deg mangler og svakheter ved iPhone. Og ikke har du peiling på hva andre teelefoner ka i forhold til iPhone.

Jeg vet iphone har sine svake sider, det har et middels kamera, ikke multitasking, middels skjerm visuelt sett, ikke er så åpent som mange andre telefoner. Men merkelige mangler har jeg ikke merket. Jeg spurte deg jo konkret hva du mente med det. Du har aldri svart meg (hint hint).

 

Du mener helt sikkert at jeg er usaklig osv. nå. Men du leser uansett ikke hva folk har å si. Du driter i hva tester osv. sier. Det eneste du er interresert i er å forsvare iPhone.

Nei når du svarer skikkelig er du saklig, det er bra..(!)

 

Nå har jeg sitert og kommentert nesten hele innlegget ditt. Jeg leser så absolutt hva alle har å si. Hva konkret (siter GJERNE) er det jeg overser..?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...