news24 Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Hva er smartest å gå for, sprek prosessor eller et sprekt grafikkort? Selvsagt er det best med begge deler på et høyt nivå! Men det koster mer. Så hva ville du gjort hvis du måtte prioritere? Og mens vi er inne på temaet... Hva ville du valgt av Intel vs AMD og ATI vs Nvidia?
L4r5 Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Det spørs helt på bruksmønsteret ditt. Personlig så har jeg en laptop med en intel cpu og intel grafikk-kort. Jeg bruker den stort sett til surfing og hadde ikke behov for noe kjempedyrt grafikk-kort. For min del så telte batteritiden mer.
Gavekort Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Som sagt er det helt opp til bruket. Spiller du mye så vil du kanskje legge inn litt penger til dedikert skjermkort, om du bruker den til (så og si) alt annet så er det prosessor som står i fokus. Jeg bruker min stasjonære til spilling, så på laptopen har jeg en middelmodig CPU og et integrert ATI X1250. Når det kommer til hvilke merker du skal velge så vil jeg si at det er opp til deg selv hva du liker, Intel er best på prosessormarkedet, men AMD kan gi en like god prosessor til en lavere pris, så det er helt opp til hva du er villig til å betale. På skjermkort-fronten velger jeg helst ATI, mest fordi jeg vil støtte AMD og ATI i kampen mot de relativt feige Intel og Nvidia.
Ducktoy Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 (endret) CPU > GPU imo. Og selvfølgelig dytta i mest mulig minne. Edit: Selv endte jeg med Intel/Nvidia da jeg handlet laptop sist, mest av vane da jeg foretrekker denne kombinasjonen. Intel fordi de er knallgode og har god kontroll på temperatur/ytelse og Nvidia fordi jeg "alltid" har vært ett Nvidia-menneske. Endret 15. oktober 2009 av Ducktoy
Ducktoy Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Mnja, spørs helt hva en driver med det. Selv liker jeg å ha en bråte med ting oppe, kjørte også virtuelle maskiner i skolesammenheng på den men det er en stund siden nuh.
Gavekort Skrevet 15. oktober 2009 Skrevet 15. oktober 2009 Har aldri brukt mine 4 GB til noen programmer (Ekskludert pagefiles). Det er kun en gang jeg skulle ønsket jeg hadde mer, og det var da jeg skulle bake noe fysikk i Blender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå