Gå til innhold

Tips til tabloidene om et bilde som kanskje de kan bruke


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Var på landskampen mellom Norge og Sør-Afrika i helgen, og hadde med meg speilreflekskameraet mitt. Tok en hel haug med bilder, og da jeg gikk igjennom dem etter kampen på dataen, så så jeg at jeg hadde tatt et bilde som var uvanlig artig.

 

Flere kompiser og kollegaer mener at dette er noe som tabloidene kunne brukt, og de mener jeg burde ta kontakt med dem.

 

Det jeg lurer på er at dette er et bilde som jeg har tatt selv, og hvis denne skal bli brukt i en artikkel eller noe lignende, så ønsker jeg ikke at det skal bli brukt uten mitt navn. Vanskelig å forklare...

 

Hvordan henvender jeg meg til f. eks VG, Dagbladet, TV2, uten at de bruker bildet uten mitt samtykke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sendt bilder til aviser et par ganger når jeg tilfeldigvis har vært "der det skjer" med kameraet. Da sendte jeg bildene til avisenes e-postadresse for tips, og ba om tilbud med utgangspunkt i frilandssatsene. I de tilfellene bildene har vært interessante har jeg fått telefon tilbake med konkrete tilbud. Noen ganger over satsene og noen ganger under.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...