Gå til innhold

Forslag til SATA harddiskkontroller for 4+ disker?

radivx

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Er på jakt etter en fornuftig måte å sette opp 8-10 1.5TB disker i maskinen min. Det innebærer kjøp av 1 kontroller med plass til minimum 4 disker.

Hadde planer om å gå for software RAID6 eller tilsvarende så er ikke spesielt interessert i kontrollere som har egne RAID løsninger med mindre den har støtte for 8 disker og er billig/populær nok til å erstattes dersom den går til helvete.

Linux støtte er et must. PCIe grensesnitt. Forslag til noen stabile og relativt rimelige (3000-ish er absolutt maks og helst langt rimeligere) kontrollere som kan gjøre denne jobben?

Endret av radivx
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du om det ligger inne støtte for dette i moderne Linux kjerner? Blir alltid litt småskeptisk når det står "Redhat og Suse", men det er vel fordi de har kommersiell support.

Har planer om å bruke dem i et Debian/Ubuntu oppsett og har egentlig ingen intensjoner om å stresse med drivere og kompabilitet der :)

Skrevet

Sannsynligheten er ganske høy for at du får problemer med å bruke det supermicro-kortet i ubuntu. Kanskje det har skjedd noe i de nyeste kjernene, men mange har rapportert om problemer og få (ingen?) har fått det til å fungere 100%. Det er eneste grunnen til at jeg ikke har skaffet meg et par slike kort.

Intel-kortet ser interessant ut, men det er tydeligvis ikke mange som har prøvd det. Hvis du kjøper et så la oss gjerne få vite hvordan det er i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...