Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem / ruter anbefaling til telenor


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal sette opp Telenor turbo, og utelukker å bruke telenor sitt modem fullstendig.

 

Hvilket modem kan dere anbefale?

Hvilken ruter kan dere anbefale? Jeg tenker på linksys med linux firmware (wrt54gl)

 

Jeg skal også sette opp 2 wlan rutere, hvorav den ene skal fungere som en bro.

 

Håper på tilbakemelding på utstyr, og tips til hvordan dette best kan gjøres.

Det er en leilighet over tre etasjer, derfor to wlan rutere.

 

Takker for all hjelp! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har satt modemet mitt i bridgemode (Speedtouch WLT 780), resten av nettet er satt sammen av flere Linksys WRT54GL routere med dd-wrt firmware innstallert. Dette fungerer iallefall supert hos meg. Virker som om modemdelen i denne multiboksen er ganske OK (selv om resten av funksjonene er begrenset). Har iallefall mye mindre nedetid pga av at jeg mister sync med sentralen nå enn med andre modem jeg har prøvd. (jeg bor ganske langt unna sentralen).

Lenke til kommentar
Jeg har satt modemet mitt i bridgemode (Speedtouch WLT 780), resten av nettet er satt sammen av flere Linksys WRT54GL routere med dd-wrt firmware innstallert. Dette fungerer iallefall supert hos meg. Virker som om modemdelen i denne multiboksen er ganske OK (selv om resten av funksjonene er begrenset). Har iallefall mye mindre nedetid pga av at jeg mister sync med sentralen nå enn med andre modem jeg har prøvd. (jeg bor ganske langt unna sentralen).

 

Takker for tilbakemelding.

Jeg har det nye zyxel modemet fra telenor, men det er sikkert mulig å sette dette også opp i bridge.

 

Kan godt være modemet her også fungerer bra, men jeg ville kjøre linksys hele veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...