Gå til innhold

Radeon 9800 256 DDR2 !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hallo... altså folkens.. poenget med 256 mb skjermkort minne er jo det at da slipper man det peset med trafikk mellom skjermkort minne <-> system minne. teksturer på en del av spillene som kommer nå/er nå (ut2k3) er såpass store at de ikke vil få plass i minnet på skjermkortet, ergo: mer minne på skjermkortet gir lavere latency i forhold til å bruke system minnet. så hvis jeg hadde hatt råd ville jeg valgt et 256 mb skjermkort over et 128 anytime.

Lenke til kommentar
Du sammenlikner jo to forskjellige kort.. 9700PRO og 9800PRO

Det at begge har 128mb ram gir vel lite grunnlag for konklusjoner.

 

Et 128MB 9800Pro kort er ikke ~230% raskere enn R9700Pro. Poenget var å vise at et 128MB kan gå ut av videominne og ta en massiv ytelsehit i selv spill som er ute i dag.

Lenke til kommentar

10436208595cUSd31HIx_2_8.gif

 

Driverene til FX kortet gjør at alt bildet blir "kutta" slik at den får egentlig mindre oppløsning, det trixet har jo nVidia brukt siden første FX kortet kom.. Jeg er garantert overbevist om at r9800pro slår FX 5900 kortet når de kommer med en clean driver. uten juks og fanterier

Lenke til kommentar
hallo... altså folkens.. poenget med 256 mb skjermkort minne er jo det at da slipper man det peset med trafikk mellom skjermkort minne <-> system minne. teksturer på en del av spillene som kommer nå/er nå (ut2k3) er såpass store at de ikke vil få plass i minnet på skjermkortet, ergo: mer minne på skjermkortet gir lavere latency i forhold til å bruke system minnet. så hvis jeg hadde hatt råd ville jeg valgt et 256 mb skjermkort over et 128 anytime.

 

BARE om du kjører høy AA/AF

 

et 128 mb kort klarer 4xaa/16xAF uten noen form for "ytelsestap" o forhold til 256 mb modellen.256 modellen brueks mest der 1600x1200 eller 2048x1536 oppløsninger brukes med FULL aa/af (6xaa/16xaf)

 

Ellers vilel jeg kalt det bortkastet penger å for vanlige gamere å spytte ut 2500 kr ekstra for et kort med ingen forbedreinger untatt mere ram.

 

128 mb holder i lange baner ennå :yes:

Lenke til kommentar

5500 eller 6000 for henholdsvis FX5900Ultra 256mb og 9800PRO 256mb, er alt for dyrt. Forskjellen er ikke stor nok mot f.eks 9800RO til å forsvare prisforskjellen på 1800 til 2300 kroner. :D

 

Jeg skal ihvertfall gå for det siste alternativet eller et 9700 non pro å heller legge pengene i en bedre skjerm som ant. blir Eizo FlexScan T766.

 

Nytter ikke å ha et state-of-the-art grafikkort, hvis du har en dårlig skjerm.

Lenke til kommentar
Så kult at ingen spill bruker 256minne..
Du er ikke helt oppdatert skjønner jeg. Sleng på høy oppløsning og mye AA/AF i UT2003 og maks detaljer så blåser du 128Mb grensen og vel så det! :)

Det er jo bevist tidligere i denne tråden også så jeg skjønner ikke helt hva du kverulerer om.

Lenke til kommentar
Så kult at ingen spill bruker 256minne..
Du er ikke helt oppdatert skjønner jeg. Sleng på høy oppløsning og mye AA/AF i UT2003 og maks detaljer så blåser du 128Mb grensen og vel så det! :)

Det er jo bevist tidligere i denne tråden også så jeg skjønner ikke helt hva du kverulerer om.

 

Men det er 1 ting du glemmer

 

I høye oppløsninger ser du ike store forskjellen på f.eks 4xAA og 6xAA

og 128 mb kortet kalrer 4xAA i 1600x1200 helt fint med MINIMALE forskjeller fra 256 mb modellen. (128 mb kortet dalte 10 fps i forhold til 256 mb kortet og dfet er alt som ble forskjellig...og tro meg...forskjellen mellom 4xAA og 6xAA er ikke verdt de ekstra tusenlappene eller den lange ventetiden....om du går ut ifra komplett så må du plusse på 1-2 mnd for til og med ikke Hercuels sine sider informerer noe om en 256 mb modell.........

Lenke til kommentar
I høye oppløsninger ser du ike store forskjellen på f.eks 4xAA og 6xAA
So? Det er forskjell og kan jeg bruke 6xAA istedenfor 4xAA så vil jeg det.

Om det er verdt det er vel en helt annen sak. Men er det ytelse/pris du er ute etter så bør du heller satse på en 9500Pro/9600Pro. Men det er en annen diskusjon.

 

Og det at kortet ikke er nevnt på hjemmesiden til Hercules trenger ikke bety noe som helst. Jeg har hatt skjermkort i hånda som fortsatt ikke har eksistert på hjemmesiden til produsenten (dog ikke et Hercules kort). Det eneste Hercules trenger å gjøre er å legge til /256 etter 128 der det står 128 Mb memory så er jo det kortet nevnt også. *ler*

 

Det er tross alt ikke webmasteren som produserer korta!

Lenke til kommentar
I høye oppløsninger ser du ike store forskjellen på f.eks 4xAA og 6xAA
So? Det er forskjell og kan jeg bruke 6xAA istedenfor 4xAA så vil jeg det.

 

Forskjellen i 6xaa er veldig liten fra 4xaa

 

Var nettopp nedom Komplett data butikken på laksevaag og fik kbekretet at de kortene med 256 mb minne har veldig liten betydning nå i forhold ti l128 mb kortene...det var rett og slett bortkastet penger.....JA de er mere fremtidsrettet men når de tid kommer er ikek AGP kort i bruk engang :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...