Gå til innhold

Godteriskål inni pc`en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her har du et bilde jeg laga kjapt, ble litt revet med her :D

Eneste problemet er å få en løsning på noe som kan evt pumpe saft/ andre tilsetninger ned i glasset styrt av en 3. bryter. Slik at du har en bryer for vannsirkulasjon, en bryter til å pumpe vann ned i glasset og en bryter til å pumpe saft ned i glasset. Om mulig, så går det vel å skaffe brytere med tidsinnstilling, slik at når du slår den på, så slår den seg av etter 3 sekunder o.l. slik at du kan beregne akkurat hvor lang tid det tar før glasset er fult, slik at du bare kan trykke en gang på bryteren, så fyller den automatisk... MEN SOMSAGT, hvordan får jeg til det med saften??? Kan ikke bruke en vanlig pumpe til det, for konsentrert saft er nokså tung å drive, men noen andre forslag??? Jeg holder på med å tegne kassa, og denne skal bli realitet, så fort jeg finner noen løsning på dette. Tenkte å bygge den i treverk med litt størrelse på, noe midt i mellom big og midi tower...

 

tegning.JPG

Lenke til kommentar

Har fått amnge gode ideer her. ER litt n00b på forum så jeg vet ikke helt hvordan jeg får fram bilder i forumet, så jeg får prøve å forklare.

 

JEg og en kompis hadde tengt til å bygge oss ei kasse hver av tre. Dette kabbizet skulle være store nok til at vi fikk plass til et 30liters kjøleskap i bunnen. Tengte på et sånnt colakjøleskap som man kunne vinne i "red collection". Her kunne man ha oppbevart colaen. Pluss at jeg skal lage en godteriskål øverst i kabinettet av plexi. Har nesten 2kvadratmeter med plexi.

Lenke til kommentar

Jeg sier i fra når den casebuilden er ferdig, kommer til å bli et prosjekt framover (har alt for mange gående, æsj) Men ingen som har en god ide på hvordan man kjøler ned saften uten å måtte bruke pumpe? Slik at man bare trenger 1 pumpe til å pumpe vannet til innfellingen...

Lenke til kommentar
hehe, tenkte over det ja, hmm, men hvis man driter i avkjølingen, kunn fyller på kaldt vann, åså pumper man det fram når det trengs, altså, da trenger man kun en pumpe, og det ville ikke smake annerledes...

 

Det ville nok gått i kanskje en uke, men vannet ville allikevel blitt gammelt. Skulle det gått gjennom 2 pumper ville det nok smakt rart fort. Iallefall i begynnelsen, når pumpene var fulle av stoffer og slikt. Vannkjølingspumper er jo ikke beregnet på drikkevann.

 

Utenom det syns jeg det høres ut som en kongeplan (jeg drikker mye saft). Godtebegeret som topicen egentlig handler om er også kult.

Det hadde vært best hvis begeret kunne kommet ut automatisk som en cd-rom. :yes:

Lenke til kommentar

Hehe, for en sjefidè :lol::lol:

Hva med safta? kommer ikke den til å tette systemet etter en stund?

tenker da på at hvis man har en saftflaske er det alltid litt stiv/størkna saft rundt korken, kommer ikke dette til å skje med systemet? at det tetter seg pga sukkeret og fargetilsetninger? i vannkjøingssystemer bruker man jo kjølevann slik at bakterier og "alger" kommer og fuc*er, og tetter systemet :roll:

men idèen høres bra ut ihvertfall, bare rens systemet regelmessig så blir det sikkert bra :wink:

 

Har btw ett par forslag til videre idèer:

1. Hva med lysende fargedioder under plexi-skåla til godteriet?

( ser sikkert kult ut i mørket pga plexien)

2. Hva med en låsefunksjon på godteriet slik at det ikke er tomt når man kommer tilbake fra en tur på dass på et LAN eller lignende?

3. Hva med å feste saften høyere oppe enn "fyllestadiet", da slipper man alle pumpene :yes:

 

Jaja, kommer sikkert på flere forbedringer til systemet, men får heller poste etterhvert :wink:

 

MVH Morten

Lenke til kommentar

Kjøp en slik vanntank de har på netconnection som du bare stapper inn i en ledig cd-rom plass, så legger du slange fra den og ned til en magnetventil (ventil som åpner når den får strøm) og videre ned i koppen...

 

Når det gjelder godteskåla kan du jo røske av dekslet på en cdrom stasjon og skrue godteskåla fast i skuffa, slik at når du trykker på knappen kommer den ut...

Så kan du ha en nøkkelbryter på strømmen til cd-rommen slik at du bare slår av strømmen når du går unna pc'en...

 

Hei dette ble genialt... har en cdrom som ikke funker liggende ved siden av skjermen her... tøft...

Lenke til kommentar

Det er veldig liten plass til godteri i en cd-skuff da :p

Men saft idéen er veldig god, bare at radiatoren ikke hadde gjort noe annet enn å varme den kjølige saften opp til romtemperatur...

 

Men det er alltids nok tomrom i toppen av et kabinett til en 2 liters-tank, evt. en opp-ned 1,5liters flaske, så ha en magnetbryter. Dette blir genialt.

Lenke til kommentar
Men saft idéen er veldig god, bare at radiatoren ikke hadde gjort noe annet enn å varme den kjølige saften opp til romtemperatur...

kunne brukte peltier til å kjøle saften/isteen, bare montert den nederst i tanken med kjøleribber på begge sider(varm ribbe utafor og kald ribbe innafor). ville dette ha virket???

Lenke til kommentar
hehe, tenkte over det ja, hmm, men hvis man driter i avkjølingen, kunn fyller på kaldt vann, åså pumper man det fram når det trengs, altså, da trenger man kun en pumpe, og det ville ikke smake annerledes...

:woot::lol:

Hva med å ha stooor radiator, å en tank til drikkevann / saft oppi vanntanken?? denne må jo seff være av alu. eller noe! så kjører du 3 pumper!! :lol::woot:

Lenke til kommentar
Det er veldig liten plass til godteri i en cd-skuff da :p

Men saft idéen er veldig god, bare at radiatoren ikke hadde gjort noe annet enn å varme den kjølige saften opp til romtemperatur...

 

Men det er alltids nok tomrom i toppen av et kabinett til en 2 liters-tank, evt. en opp-ned 1,5liters flaske, så ha en magnetbryter. Dette blir genialt.

Hehe, jeg skrev ikke helt det jeg tenkte...

Man monterer cd-rom'en nederst, og selve godteskåla oppå, slik at hele greia tar to 5,12" slot'er

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...