Gå til innhold

Kan noen anbefale en god CPU?


Engern

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart gå i gang med å bygge min første pc. Jeg er ganske ny innen bygging så jeg er usikker på hva jeg skal velge av prosessor. Det er så utrolig mye å velge i...

Litt usikker på hvilket komponent jeg bør "starte" med først, men ut ifra hva jeg har lest så virker cpu fornuftig.

Pc blir for det meste brukt til film og musikk avspilling,surfing og litt gaming.

Så det jeg trenger er en god cpu som fungerer godt til alt av små oppgaver, men som også kan kjøre de nyeste spill uten problemer. Heller litt for kraftig enn litt for svak.

Overklokking å sånne ting blir det nok minimalt med, iallefall inntil videre.

Pris har jeg ikke tenkt så mye på enda, men jeg tenker sånn cirka mellomklassen eller noe. Jeg vil gjerne ha en som gir MYE for pengene. (hvem vil ikke det)

Kort å godt så trenger jeg en kraftig cpu til en overkommelig pris.

 

Har sett litt på AMD Phenom II X4 965 Black Edition , er det en god prosessor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den gir vel ikke spesiellt mye ytelse for pengene terry94, altså bang for buck. Den yter veldig bra, men den er også veldig dyr

 

Hadde heller gått for en core i5 750

Den gir veldig mye ytelse for pengene.

Hw.no hadde en test av denne prosessoren for noen uker siden, du kan lese den her

Endret av wim
Lenke til kommentar

Jeg ville tatt en Phenom 965. Disse er også SVÆRT enkle å overklokke, iogmed at de har ulåst multiplier - dersom du skulle prøve på det ved en senere anledning. Stockkjølerne til Intel er også enklere å montere feil (og vanskeligere å oppdage dersom du har montert den feil også...), noe som er greit å ha i bakhodet dersom du bygger for første gang. Antar da at feste mekanismen er den samme som for 775, noe jeg bare antar. Men det ser sånn ut hvertfall utifra det jeg har sett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...