Gå til innhold

Galleri til bilder


Anbefalte innlegg

Jeg prøver å følge litt med på alle bildene som postes i Oktoberfest-trådene, men jeg mister tålmodigheten etter noen få minutter. Mesteparten av tiden går med på å finne frem til de nye bildene og bla frem og tilbake. Og et bilde gjør seg veldig dårlig mitt i en tråd med masse forstyrrende ting rundt.

 

Hadde det vært en idé å fått til et bildegalleri hvor man kan bla seg gjennom bildene på en litt mer elegant måte enn det som er nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Galleri blir det nok dårlig med før festen er over. Men jeg har et lite tips til deg som lar deg slippe all den blaingen.

 

Når du er i oversikten, altså på utfordringersiden, så ser du i hvert emne et lite symbol som ligner på en binders. Det er symbolet for at tråden har vedlegg. Om du trykker på den så får du frem en oversikt over alle vedleggene. Da kan du trykke på f.eks. siste vedlagte bilde så kommer det frem som en ny fane i nettleserens hovedvindu. Slik kan du raskt se om det er bilder lagt inn som du ikke har sett før.

 

Det funker selvfølgelig ikke i de trådene der bildene er lagt inn som link. f.eks. arnold_laynes tråd. (Men akkurat han har jo løst det med en oversikt i førstepost) I de trådene er man nødt til å gå inn å lete opp bildene.

 

----

Eller enda bedre.. istedenfor å trykke med venstre museknapp så trykker du inn scrollehjulet på det bildet du vil se på når du er i oversikten, da kommer bildet opp som en ny fane i det vinduet som den oversikten er, så slipper man at man må ned for å hente frem det vinduet bare for å lukke det.. Kanskje det ikke fungerer likt i alle nettlesere, jeg bruker firefox

Endret av B@L2
Lenke til kommentar

Jeg for mid del synes det er artig å lese kommentarene også, men jeg skjønner jo at det kan bli litt frustrerende hvis man ikke er involvert i festen og bare kommer innom for å se selve bildene. Men jeg tror denne funksjonen ikke kommer før de pusser opp hele bildegalleri/BK/vedlegg-funksjonaliteten, og det tror jeg kan ta sin tid.

 

Det funker selvfølgelig ikke i de trådene der bildene er lagt inn som link. f.eks. arnold_laynes tråd. (Men akkurat han har jo løst det med en oversikt i førstepost) I de trådene er man nødt til å gå inn å lete opp bildene.

Dessuten har jeg nå lagt inn en link til galleriet jeg linker fra i første post, slik at man kan se dem helt kommentarfritt der :)

 

Hvis alle hadde brukt Smugmug hadde vi ikke hatt noen problemer :fun:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...