Gå til innhold

Kindle tilgjengelig utenfor USA


Anbefalte innlegg

Meget bra at Amazon gjør dette og legger press på andre leverandører.

 

Ellers er størrelsen helt perfekt etter min mening. Å lese mye på noe som er særlig mindre er håpløst, den er tross alt ikke mye større enn en pocketbok.

Det synes jeg nesten er det eneste fine med denne dingsen. At den er så tett knyttet til Amazon (som allerede er store, og kanskje for store på bøker), både ved hjelp av dårlig formatstøtte og bruk av DRM ser jeg på som meget problematisk.

Faktisk så problematisk at jeg velger å kjøpe mine bøker andre steder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som noen nevnte så blir det spennende å se hva den norske bokbransjen tar seg til.

Men det er slik at hvis du kjøper en bok på din Kindle så er det forlaget i det landet du befinner deg i (når du kjøper boka) som får pengene. Med andre ord vil norske forlag kanskje få inn noen ekstra kroner.

 

Eneste grunnen til at jeg ikke kjøper denne, er fordi det er alt for kronglete og kostbart å få lest PDF på denne Kindle'en.

Venter på DX i stedet.

Lenke til kommentar
Hvordan går det med oss som alt eier en Kindle? Mulig å oppdatere den slik at vi endelig kan kjøpe bøker direkte ifra amazon - og få de overført trådløst? :)

Det blir en oppdatering à la Apple:

 

Bytt ut hele dingsen.

 

 

Litt mer seriøst: Kindle fra USA bruker radiofrekvenser som er reservert til annet bruk i Norge. Hvis du skal konvertere din Kindle til norske radiofrekvenser, så betyr det utskifting av intern hardware og kanskje antennen.

Lenke til kommentar
Kommer litt vel seint inn her, men kom over hva en sci-fi-forfatter skreiv om lanserinngen av Kindle utenfor USA:

http://www.antipope.org/charlie/blog-stati..._dimension.html

 

Jer er enig med noe av det han skriver, men endel av motforestillingene er av typen der han vil beholde ting som i dag, enda det er et dårlig system. Likere priser verden over, og mindre penger til mellomledd er en bra ting, ikke en dårlig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det eg tolker at han sier er at når mellomleddene får mindre penger så får også opphavet mindre penger. Dvs at mellomleddene er så store og viktige at de har for mye makt, blant disse også Amazon.

 

Om han kunne ha laget bøkene selv og distribuert mer av bøkene sine selv og samtidig bestemt prisen selv så tror eg nok at han ville vært mer positiv til Kindle/Amazon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...