Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Batteri tomt over natten. Ikke sjedd før.


Condis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg veit ikkje om det er ein ipod eller ein datamaskin du snakker om. Men at batteri går tomt over natten skjer med meg også. Brukte du datamskinen? Var den på i det hele tatt? Iallefall så klarer den ikkje å stå på en hel natt.

 

Batteriet kan bli gammelt, og det får mindre kapasitet etter kvar gong du bruker det. Om du har hatt datamskinen lenge, så er det ikkje sikkert at det klarer en heil natt.

Lenke til kommentar

Hei

 

Eg hadde samme problem som deg, å da var det dynamoen som ikke ladet batteriet. Vis det har gått noen dager uten lading, så er det muligt at batteriet blir flatt over natten.

Men du kan jo se om det er veske i batteriet, å lade det opp igjen.

Når du får start på bilen så kan du måle fra dynamoen om det lader.

Lenke til kommentar
Kan virkelig batteriet være tomt over natten om det var helt fint i går?

"Tomt" og "helt fint i går" er vel ganske subjektive oppfatninger, vil jeg tro ...

 

Hvordan merket du at batteriet var tomt i dag? Fikk du ikke startet bilen?

Men i går startet den?

 

Et batteri vil svekkes over tid, og det er ingen grunn til å forundres over at det en dag blir for svakt til å kunne starte bilen. Det er ikke nødvendigvis slik at du vil få noe særlig forvarsel om det.

 

Om problemt ditt skyldes batteriets alder eller dårlig/ingen lading, det er en annen sak. Resultatet blir det samme - ikke start på bilen.

Lenke til kommentar

I går så startet den lett og pent kl 23:00 og kl 08:00 i dag tidlig så hører jeg bare klikk lyder og en halv omdreining på startmotoren.

 

Med fint i går mener jeg såklart at det føltes ut som om bilen hadde nok strøm, da alle mine tidligere biler har mistet strøm over tid så sjedde dette altså utrolig brått. Jeg er litt forundret men takk for svar.

 

Svarer bedre etter jobb i dag:) Da jeg ikke rekker å lese nøye gjennom svarene enda;)

Lenke til kommentar

batteriet kan bli tomt helt uten videre ja. Har sjøl opplevd å værra langt utti skauen midt på natta, stå stille en halvtime, å at batteriet er tomt når jeg skal starte igjen helt uten forrvarsel. Men da BØR batteriet værra gammalt. Har du feks en sliten dynamo eller gåen viftereim, vil du også kunne oppleva det samma. Da vil bilen gå som normalt KUN på strømmen fra batteriet slik at det tappes sakte ned, å når du skal starte så er det ikke i nærheten av nok spenning igjen til å drive startmotoren. Har sjøl kjørt over 2 timer uten dynnamo, så et batteri holder lenge.

Lenke til kommentar

Jeg fant heldigvis ut av årsaken:) Det var en bryter til bagasjerom lokket som hadde sluttet å virke:S så jeg dytta med meg bilen til nermeste bakke og fyrte den opp:) Den ladet i 1min, da skrudde jeg den av for å sjekke om startmotoren virket ( i neddoverbakke såkart ) sånn at jeg vet at den lader og alt er ok. Veldig optimistisk av meg men nå er den helt iorden igjen:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...