Streetbandit Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Har en golf gti 1,8 20V turbo som til tider bare sviver på 3 sylindre. Dette kommer og går. Har funnet ut at feilen ligger i sylinder nr 3, ved og koble fra dyse kontakta. Da sjer det ingenting, men kobler fra kontaktene på en av dei andre dysene så hoster bilen å dauer. Så da sviver den jo bare på to. Etter jeg fant ut av dette har jeg, prøvd å bytte om plugger, plugghetter, coiler, dyser. Ingenting forandrer seg, feilen ligger forsatt i sylinder nr 3. Hva kan dette være??? Noe annet jeg bør sjekke??? Virker ikke som om det kan være en ventil heller siden det kommer og går.... Er heilt hjelpeslaøs, finner ikke ut av det på verksted heller. Bilen har bare gått 128000... På forhånd takk....
Habla Møberg Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Har en golf gti 1,8 20V turbo som til tider bare sviver på 3 sylindre. Dette kommer og går.Har funnet ut at feilen ligger i sylinder nr 3, ved og koble fra dyse kontakta. Da sjer det ingenting, men kobler fra kontaktene på en av dei andre dysene så hoster bilen å dauer. Så da sviver den jo bare på to. Etter jeg fant ut av dette har jeg, prøvd å bytte om plugger, plugghetter, coiler, dyser. Ingenting forandrer seg, feilen ligger forsatt i sylinder nr 3. Hva kan dette være??? Noe annet jeg bør sjekke??? Virker ikke som om det kan være en ventil heller siden det kommer og går.... Er heilt hjelpeslaøs, finner ikke ut av det på verksted heller. Bilen har bare gått 128000... På forhånd takk.... Prøver du med et merkeverksted? Kan kanskje høres ut som en feil på modul som styrer dysen? Jeg ville iallfall prøvd merkeversked angående dette. Har du prøvd å legge ut spørsmålet på diverse VAG-forum?
Streetbandit Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Skrevet 6. oktober 2009 Hei, Har en golf gti 1,8 20V turbo som til tider bare sviver på 3 sylindre. Dette kommer og går.Har funnet ut at feilen ligger i sylinder nr 3, ved og koble fra dyse kontakta. Da sjer det ingenting, men kobler fra kontaktene på en av dei andre dysene så hoster bilen å dauer. Så da sviver den jo bare på to. Etter jeg fant ut av dette har jeg, prøvd å bytte om plugger, plugghetter, coiler, dyser. Ingenting forandrer seg, feilen ligger forsatt i sylinder nr 3. Hva kan dette være??? Noe annet jeg bør sjekke??? Virker ikke som om det kan være en ventil heller siden det kommer og går.... Er heilt hjelpeslaøs, finner ikke ut av det på verksted heller. Bilen har bare gått 128000... På forhånd takk.... Prøver du med et merkeverksted? Kan kanskje høres ut som en feil på modul som styrer dysen? Jeg ville iallfall prøvd merkeversked angående dette. Har du prøvd å legge ut spørsmålet på diverse VAG-forum? Har prøvd merkeverksted ja..men di finner ingenting. Har ikke prøvd VAG forum.. Han være en modul, men var ingen feilmeldinger når merkeverkstedet koblet til PC. Skulle nesten tro at dt hadde ligget en feil melding visst det var en modul som jukset..men ikke vet jeg..
Gjest Slettet+5132 Skrevet 6. oktober 2009 Skrevet 6. oktober 2009 Mål kompresjonen. Hvis den er i orden prøv å ta kontaken fra en annen dyse for å se om den går på 3`ern da. Normalt får injektor 2 samme signal som nr 3. Eldre biler har samme signal på alle. Det kan også hende at coilen ikke får signal, dette må målest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå