Gå til innhold

[Løst]Skal selge kraftig pc - 8GB ram,1TB HDD,3GHZ... hvor mye?


Anbefalte innlegg

Men som folk her sier....

Last ned CPUz og GPUz og fortell oss hvordan skjermkort og prosessor du har så det faktisk er mulig å hjelpe. og jeg tror nok ikke denne pcen er så awesome som du fantaserer om at den er. høres nesten ut som om du faktisk har hørt på det en selger på elkjøp sa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare en ting som skurrer for meg her, som jeg ikke helt kan få plassert riktig.

 

-Intel GMA X4500HD Dynamic Video Memory Technology 5.0 2GB.?

 

Er ikke dette et integrert skjermkort da? og det har 2GB med minne?

Også trodde jeg skjermkortet var forholdsvis nytt, ikke fra tiden hvor P4

fortsatt var sjefen i gata.

 

-Øivind-

Lenke til kommentar

Ut fra den begrensede informasjonen som er gitt fra OP, så antar jeg at det er følgende maskin det er snakk om:

 

1x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=404949

2x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344701

1x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772

1x http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343055

 

pluss en eller annen dvd-rom til noen hundrelapper. Tatt også i betraktning at denne maskinen blir beskrevet av OP i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...owtopic=1159594, til en pris av 4500,- så kan en vel si at han ikke kan forvente seg særlig høy pris, en plass mellom 2-3k, dersom noen i det hele tatt vil kjøpe den.

 

(ser ut som en moderator har slettet posten til OP i den andre tråden).

Lenke til kommentar
http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36213%3br:pg

 

1150kr for 8 gb ddr2.

 

Trådstarter lever desverre i en annen dimensjon hvor prisene er noen år gamle..

Nei nissen prisene mine er fullstendig oppdaterte, pleier alle på dette fårumet å gå fra konseptene når de skal besvare et helt enkelt spørsmål?

 

1/22 svar har gitt en antatt pris.

Dette er latterlig.

På et forum skal man ta ibruk normal folksjikk. eller prøver dere å statuere ett eksempel på at vi stammer fra apene?

Endret av napap99
Lenke til kommentar

Napap99: Det er ikke det at forumet er lite velvillig til å hjelpe, men de spesifikasjonene du har listet samsvarer ikke med hva som regnes som normalt. Avviket mellom en Pentium 4-prosessor og 8GB RAM er direkte enormt, og derfor blir det umiddelbart sådd tvil om hva dette faktisk er for noe. Inntrykket ble ikke bedre når du forsøkte å selge datamaskinen din til en annen bruker, når hun helt klart var på jakt etter noe ganske annerledes. For andre ville dette sett veldig mistenksomt ut.

 

Med andre ord er det lagt grunnlag for at du skal måtte vise til nøyaktig maskinvare ved å bruke enkle programmer som CPUz og GPUz. Dette er rett og slett for å fjerne de diffuse elementene i denne tråden, og skape oversikt samt troverdighet. Først da kan vi virkelig sette en prislapp på produktet, når komponentene har blitt verifisert. ;)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Hei

 

Altså etter å ha lest alt dette, skjønner jeg ikke enda hvordan du ikke kan forstå det de på forumet sier? Agentspoon sier akkruat det som trengs for at vi skal kunne hjelpe deg med pcen :) Dobbeltsjekket litt med de spesifikasjoene du har.

 

Kom frem til at dette er en mulig match til hovedkortet du har: Asus P5Q-EM

 

Utifra det jeg kan si om maskinen tror jeg neppe du får mer enn 1500kr for denne. Da er du egentlig heldig. På qxl.no kan du sikkert være heldig å oppnå litt mer. Det store spørsmålet er jo om du har pc6400 brikker eller pc5300 brikker, men enda der er det lite forskjell. Derimot "skjermkortet" er det ingen verdi i. Harddisken er det litt verdi i derimot, men ikke alt for mye, spørs hvor gammel den er.

 

Skjermkortet der får muligens 2GB med minne, men det er pga shared memory. Husker jeg ikke feil er dette bare et chipset, uten dedicated memory. " Bruker altså systemet sitt minne for å oppnå "2GB"."

 

Når det derimot kommer til "dual-core" cpuen din. Vil det hjelpe veldig å vite om det er en standard pentium 4 3ghz med hypertreading skrudd på^^ eller om det faktisk er en D serie^^ :p Forskjellen på disse kan vi forklarere ved en senere annledning"" ;)

 

PS: Hørtes mye ut som en standard "el-kjøp" pc, om den er 3-4 mnd gammel :p

Lenke til kommentar
1/22 svar har gitt en antatt pris.

Dersom du er ute etter å provosere har du verkeleg klart det. Fleire i tråden har kome med innspel om kva du kan gjera for å få ein mest mogleg rettferdig "takst" på PC-en din. Last ned CPUz og GPUz.

 

Å påstå at berre ein har kome med eit prisforslag er feil, sjå i spoileren under.

 

 

Får du 1500kr for pc'en ville jeg ha solgt den ;) 2000 og du har gjort et varp!
sorry, men jeg ville ikke ha gitt mere en max 2000kr for den, som sagt tidligere er det jo nesten kunn RAM og HArdisk som er verdt noen hundre lapper her, resten er det egnetlig bare å røske ut og ha en høytidlig begravelse over, funker iskkert fett til nettsurfing og kabal, men ikke mere enn det

 

så... jeg ville ikke ha punget ut mere enn 2000 for den

[...] en plass mellom 2-3k, dersom noen i det hele tatt vil kjøpe den.

 

 

 

 

1150kr for 8 gb ddr2.

 

Trådstarter lever desverre i en annen dimensjon hvor prisene er noen år gamle..

Nei nissen prisene mine er fullstendig oppdaterte, pleier alle på dette fårumet å gå fra konseptene når de skal besvare et helt enkelt spørsmål?

 

1/22 svar har gitt en antatt pris.

Dette er latterlig.

På et forum skal man ta ibruk normal folksjikk. eller prøver dere å statuere ett eksempel på at vi stammer fra apene?

Dersom du er så sikker på at prisane dine er oppdaterte, kan du vera så snill og dokumentere dette i staden for å berre slenge med påstandar? Har du seriøse argument får du som regel seriøse svar tilbake ;)

 

Du klager på at me oppfører oss som aper når du sjølve kritiserer oss for å ikkje bruka folkeskikk? Det er ofte lurt å feie for eigen dør først, men eg skal innrømme at einskilde kunne hatt ein meir høfleg tone.

 

-----

Må seia meg heilt einig med Agentspoon sin oppmoding; gi oss eit grunnlag for å vurdere verdien så skal du sjå at du får fleire seriøse svar ;)

-----

ca: 3-4 månder gammel...

Slik PC-en framstår no verkar det som du er blitt lurt dersom du kjøpte den for 3-4 mnd sidan. Eg tørr gjette at dette er ein PC kjøpt hjå ein større kjede, f.eks. Elkjøp eller Expert og at du har satt inn litt ekstra RAM.

-----

Per no vil eg vurdere PC-en din til chart?cht=tx&chl=2500 \pm 500kr dersom du er heldig og finn den rette kjøparen. Truleg er det nokon som kan vera interessert i å kjøpa den og bruke den som server. Prisen er veldig avhengig om du skriv ei god annonse som framstår som truverdig, og at det fins ein marknad for kjøp av server.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...