Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kan mindreårige komme inn på konserter hvor det er 18års grense med foreldre?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Hadde det ikke vært mulig med et slags øl-telt/skjenkebu UTENFOR konsertområdet,slik at også mindreårige kunnet sluppet inn? Da måtte da alle blitt fornøyde?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde det ikke vært mulig med et slags øl-telt/skjenkebu UTENFOR konsertområdet,slik at også mindreårige kunnet sluppet inn? Da måtte da alle blitt fornøyde?

 

Mange vil gjerne ha med ølen sin mens de hører på konserten også, vet du. Dessuten er det ikke alle konsertsteder som er store nok til å dele av området sånn. Så rent praktisk blir det nok vanskelig, gitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Ser for meg to innganger til konsertområdet, en som går innom "skjenkestedet", og en som som går rett in til konsertområdet. Må man ha mer å drikke på så må man gå ut og inn igjen gjennom "øl-inngangen".

 

Ikke at drikking gjør meg noe, utover det at jeg ikke kommer inn på konserter der det serveres alkohol :p

Lenke til kommentar

Men greia er at for å kunne ha fri aldersgrense, må det være et område uten alkoholtilgang. Altså, man kan ikke kjøpe med seg øl og så ta den med seg og se på konserten. Det er fordi man da ikke kan vite om vedkommende gir alkohol videre til mindreårige, og det kan man ikke ha noe av.

 

Så det er veldig vanskelig å få til i praksis, men noen steder funker det. Som på Sentrum Scene, for eksempel. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Jeg ser den, sikkert grunner til at ingen har gjort det slik allerede hvis det hadde vært mulig/gunstig :p

 

Virkelig, Sentrum Scene? Mener jeg har sett 18 års aldersgrense der for ikke så lenge siden, tror det var i sammenheng med Franz Ferdinand-konserten tidligere i år. Mulig jeg er helt på viddene nå men, iallefall ganske OT :p

Lenke til kommentar

Det er ikke alltid det er fri aldersgrense på Sentrum Scene, men de har muligheten, fordi de har et galleri med egen inngang. Men det varierer om de har bar der eller ikke.

 

Greia er at konsersteder aldri hadde overlevd uten inntektene fra baren, så egentlig får vi vel bare være glad til at noen holder liv i musikkhusene. :p

Lenke til kommentar
Hm, var på Ice Cube konsert på Rockefeller for noen måneder siden og ble nå ikke spurt om legg for å komme inn, var 18 års aldersgrense. Å jeg blir enda spurt om legg når jeg skal kjøpe øl i butikken.

 

Jeg var også på Ice Cube og så minst fem personer bli fratatt suspekte bankkort, hehe.

Hvor gammel er du, da? Jeg synes jo det høres veldig, rart ut. Vaktene i døra på RF spør så å si alle, og er spesielt strenge på den typen konserter.

Eller var det Pro Sec som sto i døra den dagen? De kan være litt mer slapphendte. Anywho, jeg synes det var rart. Men ingen er feilfrie :b

 

Hehe, så mange som fem som fikk indratt bankort. Jeg er 20, var 19 når jeg var på Ice Cube konserten(som forøvrig må nevnes at var den beste konsertopplevelsen min noen sinne*er veldig subjektiv nå*)

 

Har egentlig ingen aning om hvem som sto i døra, var første turen min i Oslo og på RF, reiste helt fra Bodø for å få se Isbiten og WC :cool:

Endret av Cpt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det betyr jo ikke at mindreårige på død og liv skal holdes unna. Trenger jo ikke selge øl til dem, de er jo bare der for musikken sin del.

 

Er flere plasser det selges alkohol, hvor mindreårige slipper inn. Mange av de stedene skjer det ikke nødvendigvis noe kulturelt, så jeg ser ikke hvorfor ølsalg skal stoppe personer under 18 fra å dyrke musikkinteressen sin.

Lenke til kommentar

Jepp, det var et helvete med Infernofestivalen de første årene fordi de ikke brydde seg om leg, "er du metal er du metal".

Helt til dritfulle 16-åringer med langt hår sto og spøy utenfor rockefeller mens folk gikk forbi på gata en vanlig påskedag.

 

Det som alltid skjer er at 15-16 åringene sender kompiser som er gamle nok bort i baren for å kjøpe øl til seg også.

Og disse har ikke peiling på å styre seg så det ble flatfyll, slåssing og noen sølte øl på miksepulten som står midt i lokalet.

Skjenkebevilgning ryker *sånn* hvis det oppdages at de serverer mindreårige. Så nå er de "nazi" på leg i døra uansett konsert.

 

Syns heller ikke noe om å drikke på konsert, fordi jeg bare må pisse da, og det er ikke kult å skvise seg ut av folkemengden og stå helt bakerst resten av konserten. Liker ikke idioter som tror de skal balansere 2 fulle ølkrus gjennom 5000 stk uten å søle ut halvparten heller.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Grunnen til at mindreårige ikke slippes inn der hvor alkohol selges på konserter, er fordi noen kjøper da gjerne med en øl til den 17-årige kompisen sin, og om da sjenkekontrollen skulle komme på besøk og finne ut dette, er konsertstedet i really, really deep shit.

 

Ser den. Men dette vil jo bli 90% eliminert med en vergordning hvor vergen må være over 25 år. Hvertfall slik de kjørte det på Parkenfestivalen i Bodø nå i August, og alt tull med fulle 16-åringer ble borte.

 

Ser at det blir enklere på store festival-områder, men dere skjønner poenget mitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...