Gå til innhold

Trene og leve sunt


Anbefalte innlegg

Hey, jeg er en gutt på 17, (1.85 høy vekt: 70 kg) og jeg skal begynne og trene og spise sunt nå, første jeg trenger hjelp til er at nå som jeg skal begynne på treningsstudio må jeg ha et treningsprogram, jeg har lyst til å fokusere mest på bryst der jeg er svakest, men generelt all-over.

 

Og hva burde jeg spise? Jeg føler meg så trøtt og sliten hele tiden(ser sånn ut og) og tror dette kommer av dårlig kosthold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Havregryn lettkokte små! 13kr for 750gr. snadder!! løp og kjøp!

 

Anbefaler deg å ikke prioritere bryst, prioriter heller hele kroppen.

 

List opp det du spiser i løpet av ei dag og vi kan lettere komme med tips.

Det varierer veldig, i det siste har jeg vel spist så lite variert som:

Frokost - 1 brødskive kyllingsalat

Lunsj - Godteri/is :blush: (Vet dette må kuttes ned på)

middag - Det mamma/pappa lager Som oftest helt greit tenker jeg med en god del kjøtt, grønnsaker og poteter.

Kveldsmat - Kyllingsalat

 

+ ca 2 bananer hver dag, når jeg er sulten, så jeg føler meg litt sunn...

 

Mente ikke at jeg skal trene bare bryst liksom, men man ser brystet mitt er ganske underutviklet i forhold til resten av kroppen at the moment, vil trene så variert som mulig.

Lenke til kommentar

For det første. Få deg en god døgnrytme. Legg deg tidligere om kvelden og stå opp til faste tidspunkter. En dårlig døgnrytme kan ødelegge for mye av utviklingen din med tanke på trening. Spis mye tunfisk, grillet kylling og eventuelt havregryn om magen din takler det :)

Lenke til kommentar
Skjelbred15: Noe som heter god forbrenning, ikke begynt treningen enda...

Teac: Føler jeg har en ganske god døgnrytme, legger meg faktisk i 10 tiden hver dag og 2-3 timer senere i helgene hvor jeg naturligvis sover 2-3 timer lenger, eller er dette feil kanskje?

Nei. det høres veldig fint ut det. Fortell oss litt om målene dine. 70kg/185cm kan vell ikke akkurat regnes som overvektig :p Hva vil du med treningen?

Lenke til kommentar

Hater folk som sier de har høy forbrenning, du spiser jo ingenting. Det er jo knappt 2000kcal i det du spiser.

 

2 bananer ca 200 kcal

1 brødskive ca 100 kcal

1 kylling salat ca 30kcal

1 is ca 400kcal

litt snop ca 300kcal

mors middag 500kcal

kveldsmat kylling salat 300kcal

 

dette er ca 1700-2000kcal

Du har ikke høy forbrenning, tror deg ikke!

 

spiser selv minimum 3000 kcal daglig og veier 70kg, 175cm høy.

Lenke til kommentar
Denja Kyllingsalat heter den og skal visstnok være god og lett, tviler, menmen..

 

Hvordan kan jeg få spist mer næringsrikt da? Havregryn er notert :)

Rent kjøtt (altså, ikke pølse og andre farseprodukter), fisk, frukt og grønnsaker. Kornprodukter er ikke fantastisk, langt i fra, men hvis du ikke har noe alternativ, spis det sunneste du finner innen kornprodukter.

Endret av different
Lenke til kommentar
Ok! Sånn kjøpte jeg istad faktisk! Den er helt jævlig god. Usikker på hvor sunn den er, men kylling er jo sunt da. Lite fett er det i den også. Noen som vet hvor sunn den er?
Faen så opptatt du er om ting er sunt eller ikke da. Sjekk hva'n inneholder. SIMPLE AS THAT.

 

Til trådstarter: Du spiser alt for lite. Ingen høy forbrenning her i gården, desverre.

Prøv å les litt rundt på nettet etter hvordan du skal spise. For å ta det grunnleggende så brude du prøve å få i deg magre proteinkilder (kylling, kalkun, svin, egg, tunfisk, kesam mager, cottage cheese), sunne fettkilder (fet fisk, nøtter, oljer) og komplekse karbohydrater (havregryn, frukt, grønnsaker, grovt brød) ++ :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...