Gå til innhold

BK: Portrett av blondine i høstløvet


andeik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt sånn american beauty fall edition :D

 

Kanskje litt hard redigering, kontraster.. Men jeg liker det. Det andre bedre enn det første. Første er litt uklart og sliter med hard belysning. Litt gjenskinn etter lys i toeren o.g

 

hehe. Er en mann som er glad i kontraster. Men er enig i at det første var uskarpt, men på en annen måte finner jeg noe merkelig litt sjarmerende med det også. Uansett er jeg helt elendig til å redigere bilder.

 

Legger vedlagt råfilen i redusert kvalitet. Hvordan ville du ha redigert det? Bare for å gi meg en pekepinn på andre muligheter?

post-64497-1254511696_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg likte egentlig uttrykket hennes bedre på det første. Det er en veldig ung, søt og (tilsynelatende) uskyldig modell, så jeg vet ikke om flørteblikket funket helt. Men det er jo mulig det er jeg som har blitt gammel ;)

 

Enig i at belysningen er bedre på den andre. Synes personlig at kontrastene er fine, men jeg har egentlig ikke noe peiling på portrettfoto.

 

si

Lenke til kommentar
Jeg likte egentlig uttrykket hennes bedre på det første. Det er en veldig ung, søt og (tilsynelatende) uskyldig modell, så jeg vet ikke om flørteblikket funket helt. Men det er jo mulig det er jeg som har blitt gammel ;)

 

Enig i at belysningen er bedre på den andre. Synes personlig at kontrastene er fine, men jeg har egentlig ikke noe peiling på portrettfoto.

 

si

Hvor gammel er du da? :p

 

Likte første bildet jeg, bildet to ble litt for mye for tidlig. Fargebehandlingen funket greit, bare vær sikker i troen neste gang, :D

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Hvor gammel er du da?

Ikke SÅ fryktelig gammel, men jeg har nok elever på alder med hun her.

 

Søt modell, og høstfargede lønneblad er jo nydelig som bakgrunn. Prøv å få det skarpt og "crispy", det passer godt til et høstportrett.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på å fikse litt opp på det bildet her..

 

Jeg har skarpet opp bildet noe sjenerelt. Så har jeg skarpet opp øynene litt ekstra. All hud er -30 i Clarity. Fargetemperaturen er satt til +11, også lagt på litt ekstra rødt for mer naturlig hudtone. Fill light er brukt for å få frem detaljer i hansker og kåpe. Løvet i bakrund er gjort litt mørkere for å kompansere for global fillight. Løvet er også gjort noe mer uskaprt. Alt er gjort i Lightroom 2.4.

 

Når det er snakk om redigeringen har ikke noe av det du har gjort forbedret bildet. Heller omvendt. Bildet er mye bedre rett fra kamera uten redigering.

 

Er ellers et svært godt bilde etter min mening, både flink og flott modell med godt uttrykk og kjempebra komposisjon. Jeg finner ikke noe negativt ved komponeringen av dette bildet! Bra jobba.

post-181276-1254513401_thumb.jpg

Endret av Patrick80
Lenke til kommentar
Litt harde skygger visse steder. Liker ideen. Her er ett kjapt utkast.

 

Kanskje du kunne fortelle hva du har gjort med bildet?

 

Jeg syntes fargebalansen bør justeres og detaljer i hansker og kåpe bør komme mer frem.

Jeg har økt kontrasten. At du synes det bør være detaljer i en helt sort kåpe er din smak. Jeg liker ofte litt kontraster.

 

Litt harde skygger visse steder. Liker ideen. Her er ett kjapt utkast.

Nå ser det mer ut som at hun står inntil en vegg og ikke ligger på bakken når det blir croppet så hardt..

Det ser teit ut når det er for mye luft over hode til modellen. Jeg ville ha tatt ett hel portrett eller tatt det fra en annen vinkel for å fremheve at hun ligger på gresset.

Lenke til kommentar

Hudtonene i bildet til Zodz ble ikke spesielt pene, og øynene var litt for opplyst. Vanlige farger med pittelitt mere magenta, og varmere hvitbalanse burde funke ok, men ikke fult så mye funky farger som TS og IngardJ, perhaps.

 

Ellers funker poseringen dårlig for meg; mest pga at selv om hun drar ned, så ser vi faktisk ikke noe kløft, vi bare ett stort hudområde som sloss litt om oppmerksomhet, uten at det blir noe spesielt mere flørtende for min del, ihvertfall ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...