Gå til innhold

Hva det moderne mennesket stammer fra


co2

Anbefalte innlegg

 

Kom over denne videoen hvor ideen om at menneskenes moderne trekk stammer fra et miljø i vann legges fram. Synes det var en interessan ide. Men hvilke sider taler i mot, og hvilke unevnte poeng er utelatt?

Hadde et par tanker selv, men ønsker å starte en diskusjon omkring dette for å få prespektiv.

 

Hva synes folket?

 

 

 

NB! Diskusjon som fører samtalen mot teologi blir rapportert, dette omhandler om et spesifikt område innen evolusjon og ikke annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spurte AronRa om dette for ikke så lenge siden, da han har temmelig god peiling på biologi og evolusjon. Dette er svaret jeg fikk:

 

I think the aquatic ape theory is lacking quite a bit. It's also dependant on a couple of facts that aren't really factual, like the idea that humans are the only primates that can control our breathing. Old World monkeys are very good swimmers and do it for fun even under water.

 

Jeg spurte også om han kunne lage en video om dette emnet, da det er svært omstridt på evolusjonsforum rundt om på nettet. Spesielt nå som Elaine Morgan nylig gjorde den TED talken. Men det svarte han ikke på :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...