Gå til innhold

Fast kjøregodtgjørelse p.g.a mange småturer?


PowerOfNow

Anbefalte innlegg

hei,

 

Jeg har mange korte turer til sentrum ut til kundebesøk. Blir 4km tur/retur.. å drive å styre med kjørebok når det blir flere av disse småturene om dagen blir tungvindt..

 

kan heller firmaet fakturere en "fastpris" for kjøring ut til kunde? og jeg samtidig få en fastpris av dette utbetalt til lønn? og hva er fornuftig pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei,

 

Jeg har mange korte turer til sentrum ut til kundebesøk. Blir 4km tur/retur.. å drive å styre med kjørebok når det blir flere av disse småturene om dagen blir tungvindt..

 

kan heller firmaet fakturere en "fastpris" for kjøring ut til kunde? og jeg samtidig få en fastpris av dette utbetalt til lønn? og hva er fornuftig pris?

Jeg regner med at firmaet og kundene burde klare å bli enige om en løsning der.

Når det gjelder din kjøregodtgjørelse, er det litt mer komplisert. Jeg går ut ifra at du får gjøregodtgjørelse etter statens satser, altså at det er skattefritt (med visse begrensninger).

Dersom firmaet skal gi deg fast kjøregodtgjørelse (altså en fast sum pr. måned), blir denne i utgangspunktet skattepliktig (siden det er udokumentert). På selvangivelsen kan du trekke fra (summen for) hva du faktisk har kjørt, men dette må du kunne dokumentere. Altså er du tilbake til kjøreboka..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...