Gå til innhold

Låse fast domenet i addresselinja?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på en ting som jeg tipper er ganske enkelt å fikse, men som jeg ikke aner hvordan gjøres. Jeg har søkt rundt på nettet etter svaret, men finner det merkelig nok ikke.

 

Det jeg ønsker er at når folk går inn på www.axp.no, så skal de overføres til en annen addresse som er: www.walkam.net/SQL

 

Jeg vil at det hele tiden skal stå www.axp.no i addresselinjen selvom man blir overført til walkam.net/SQL og uansett hva man trykker seg videre på (altså at man ikke ser underlinker o.s.v).

 

Jeg har logget meg inn på wehosteren jeg har, men der finner jeg bare redirect uten cloaking (hvis det er det heter når man "låser fast" startsdomenet i addresselinja?).

 

Jeg har oppe et php dokument i dreamweaver og har skrevet inn koden for redirect, men finner ikke noe mer ut enn det.

 

Noen som har koden for å fikse dette eller vet hvordan jeg skal løse dette?

 

Tusen takk for alle svar! :)

 

mvh

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er en velig vannsklig greie, ikke at du ikke kan "redirecte" siden til en annen, det finnes mange muligheter der, alt fra å sette opp frames, rewriteurl(htacces), php header, curl eller definere at domenene skal gå til samme område. Problemet ditt kommer nok mens du er inne på siden du har redirekta til og navigerer deg fram og tilbake, jeg tror nok at du kommer til å miste www.axp.no i adrs linja på ett eller annet punkt. Spesielt hvis linkene på walkam.net/SQL er fullstendige eller inneholder deler av katalogstrukturen i seg.

Lenke til kommentar

Det å vise www.axp.no til www.walkam.net/SQL kan gjøes med cloaked forwarding hvis domene hosten din støtter det. (Vet blant annet domeneshop.no støtter dette). Eventuelt noen av de andre forslagene her.

 

Men over til det andre spørsmålet ditt. Vil du at det bare skal stå www.apx.no uansett hvilke sider du er på nettstedet ditt? Altså hvis man går til siden welcome.html så skal det fortsatt stå www.apx.no istedenfor www.apx.no/welcome.html? Hvis dette stemmer så er det frames eller iframes som er letteste mulighet, noe jeg ikke ville anbefale. Jeg ville nok valgt en ajax løsning. Hvor du har en side med en <div> som du bytter ut innholdet på via ajax requests, men dette kan bli ganske komplisert å få til, i hvertfall hvis man skal få det til bra. Kommer ann på innholdet til siden din...

 

Just my two cents.

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Tusen hjertelig takk for alle svar. Veldig hyggelig at folk setter av tid til å hjelpe!

 

Jeg løste problemet mitt. Gjorde det på en ganske lett måte. Det ble ikke til at jeg redirectet siden min, men jeg overførte alle filene fra walkam.net/SQL sin server, til www.axp.no sin server. Ikke noe vanskeligere enn det :p

 

Jeg bruker webhosters.no og de har desverre ikke noe cloaking når man redirecter. Derfor det var litt vanskelig i få det til.

 

Takk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...