Gå til innhold

AOE 2: The Conquerors - kamper via GameRanger


Anbefalte innlegg

Age of Empires II: The Conquerors Expansion

 

20070903142212!Age_of_Empires_II_-_The_Conquerors_Coverart.png

 

 

Denne tråden kan minne mye om AOE 2: The Conquerors - kamper via Hamachi tråden. Grunnen til at jeg lager en ny tråd er at den gamle tråden rett og slett har dødd ut og det ble tull med Hamachi nettverket da nye brukere ikke fikk bli med i nettverket grunnet begrenset plass i Hamachi nettverket.

 

I den gamle tråden tok vi for oss LogMeIn Hamachi. Et program som ble brukt til å lage et nettverk mellom maskinene våres, det gjorde at vi som brukere i nettverket kunne hoste/joine Local Lan multiplayer spill og spille sammen. Akuratt som om vi skulle vært koblet sammen i et hjemmenettverk Dette fungerte godt og vi var en god gjeng som spilte regelmessig. Det oppstod imidlertid problemer da populariteten og antall spillere økte, brukere fikk ikke lenger bli med i nettverket grunnet begrenset antall plasser i Hamachi nettverket.

 

Jeg tror det er mange på diskusjon.no som kan tenke seg å spille dette spillet med hverandre. Det er jo tross alt et av tidenes beste spill. Jeg har i den anledning tatt en titt på programmet GameRanger som virker meget aktuelt til dette.

 

GameRanger – the easiest way to play your friends online.

 

GameRanger is a free download for Mac and PC that lets you play over 500 games and demos online with friends and opponents worldwide. GameRanger offers features like profiles, friends lists, instant messaging, in-game voice communication, and competitive ladders/rankings/ratings.

 

Created by Scott Kevill and opened to Mac gaming in 1999, GameRanger is the longest running multiplayer online gaming service on any platform. In 2008, GameRanger expanded into PC gaming receiving widespread enthusiasm and acclaim.

 

GameRanger Technologies is located in Perth, Australia.

 

Så det jeg har tenkt på er at vi som vil spille lager oss brukere på GameRanger. Vi legger hverandre så til som venner og spiller med hverandre. Vi har en egen venneliste som viser venner som er online og venner som er offline. Vi kan da enkelt sette igang spill sammen.

 

GameRanger kan lastes ned her: http://www.gameranger.com/download/

 

Se bilder fra GameRanger under.

 

logo-540x210.png

 

GameRanger01.jpg

GameRanger01 - Generelt utseende, serverliste til venstre og venneliste til høyre.

 

GameRanger02.jpg

GameRanger02 - Hvordan starte en server.

 

GameRanger03.jpg

GameRanger03 - Serveren klar. Straks ønsket antall spillere er på plass velger man bare "start". Da starter GameRanger AOE2CE automatisk og vi kommer inn på "Multiplayer Game" i selve spillet. Derfra velger vi innstillinger og starter spillet.

 

 

 

 

Patch v1.0c

For at alle skal kunne spille med hverandre foreslår jeg at vi bruker v 1.0c patchen av spillet. Dette betyr at dere må laste ned og instalere patchen.

 

Patchen finner dere her: http://www.download.com/Age-of-Empires-II-...4-10064108.html

Denne patchen gjør spillet mer balansert, og gjør små forandringer slik at sivilisasjonene blir gjevnere.

 

 

Spillet ser ut til å virke både med orginalcd og crack. Legger imidlertid til to linker hvor man kan kjøpe spillet billig.

Absoluttspill.no 79kr

gamezone.no 99kr

 

 

Har selv ikke hatt noen problemer med å spille spillet på nettet med GameRanger. Men som med Hamachi hadde enkelte problemer å spille på nett på grunn av stengte porter i routeren deres. Legger derfor med liten guide til hvordan åpne de.

 

Se guide under.

 

Jeg, med flere har hatt problemer med å bli med i spill, vi får "Unable to join" og blir kastet tilbake til menyen. Jeg har lett litt rundt på nettet og funnet en løsning, dette fikset hvertfall problemet hos meg.

 

Klikk på linken http://aokhelp.jimomighty.com/.

 

Bla ned til "What ports do I need open?".

 

Les grundig gjennom avsnittet. Dere blir bedt om å besøke denne linken http://www.portforward.com/english/applica...res_IIindex.htm. Velg din router. Helt øverst på siden er det en link hvor dere kan klikke dere inn på, der blir dere forklart hvordan dere endrer IP fra automatisk til manuell. Følg innstruksjonene i linken nøye.

 

Når det er gjort går dere tilbake og fortsetter med å åpne portene spillet trenger, dette er godt forklart med bilder og tekst.

 

Når dere har åpnet portene går dere tilbake på den første siden (http://aokhelp.jimomighty.com/) og velger "No one can see my game when I host". Ta testen, får dere "Sucsess" har dere åpnet portene, får dere "Failed" leser dere gjennom en gang til og prøver på ny.

 

Dette virket for meg. Lykke til.

 

mvh ekwathne

 

 

 

Spillerliste

(forumnavn med GameRanger navn og id i parantes. Disse legger du til i din venneliste.

 

-ekwathne (erlingkolbjorn id: 466556)

-Bakke (Bakke id: 466901)

-Dstrand (Daniel id: 466908)

-bLaKsTaR (BlAkStAr id: 466982)

-ken019 (Lien id: 467318)

-SweatySheeps (SweatySheeps id: 467355)

-(Skippen1982 id: 467445)

-fossegrimmen (IamFossE__ id: 318534)

-fargoth (fargoth id: 467405)

-Lol-Master (lol-master id: 469622)

-(KoN_Ulla id: 469582)

-(KoN_Moosekiller id: 411266)

-(KoN_Fekt id: 409658)

-(KoN_Furuborg id: 470529)

-(KoN_LioN_ id: 420190)

-(ColdIce id: 478095)

-(Brandtz id: 481067)

-(|Solbakk| id: 481077)

 

Listen vil bli oppdatert jevnlig. Post ditt GameRanger brukernavn i tråden og jeg skal få det inn i førstepost.

 

Ellers brukes tråden til generell diskusjon om spillet og GameRanger.

 

Mvh ekwathne

Endret av ekwathne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er med. smiley24.gif

 

-fargoth (fargoth id: 467405)

 

Edit: Vedlagte arkiv inneholder en fil som muliggjør 1000 population limit for alle spillere. Den fungerer i LAN og da mest sannsynlig også over GameRanger. Det kunne vert noe å teste ut kanskje?

 

Forøvrig burde man arrangere noen faste games. Etter endt spill bør screenshots av stats samt det recordede spillet legges ut i første post.

1000_Pop_Limit.zip

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Disse moddene fungerer over nettet så lenge alle har dem. Om ikke går spillet "out of sync" og gamet blir avbrutt.

 

Ta backup av originalfilen før man evt. kopierer over, slik at man lett kan bytte mellom 1000 pop og vanlig. Hadde et .bat-script i gamle dager som tok seg av dette automatisk, får kanskje skrive et nytt om det er interesse for 1000 pop.

 

Ulempen er at 4 folk med 1000 units hver har en tendens til å lagge veldig. :p

Lenke til kommentar
Disse moddene fungerer over nettet så lenge alle har dem. Om ikke går spillet "out of sync" og gamet blir avbrutt.

 

Ta backup av originalfilen før man evt. kopierer over, slik at man lett kan bytte mellom 1000 pop og vanlig. Hadde et .bat-script i gamle dager som tok seg av dette automatisk, får kanskje skrive et nytt om det er interesse for 1000 pop.

 

Ulempen er at 4 folk med 1000 units hver har en tendens til å lagge veldig. :p

 

Nå trur ikke jeg alle spiller på steinalder pcer lenger da :p

Lenke til kommentar
Forøvrig burde man arrangere noen faste games. Etter endt spill bør screenshots av stats samt det recordede spillet legges ut i første post.

Forslag til dag(er) og tidspunkt folkens? Kan fint poste screenshots etter kamper. Får vi se stats og slikt. Bare til å poste det i tråden så kan jeg legge det til i førstepost.

 

Nå trur ikke jeg alle spiller på steinalder pcer lenger da :p

Kommer vell gjerne litt an på internetthastighet også nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...