Gå til innhold

Litt hjelp til kjøp (utganspunkt i Komplett Gamer i05)


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gaming PC. Den bør for all del ikke være av topp klasse. Jeg ønsker en som klarer å kjøre såpass krevende spill som GTA IV og Crysis, om ikke på aller best kvalitet, så i alle slik at det ser pent ut.

 

Jeg er veldig lite erfaren med PC hardware, så jeg bestemte meg for å ikke bygge den selv, for det har jeg liten tro på at jeg klarer. Da synes jeg det var et godt alternativ å bruke Komplett sine konfigurerbare PCer. Jeg tar utganspunkt i Komplett Gamer i05, som med disse komponentene koster 7675 kr (litt endret fra denne).

 

Kabinett: Antec Nine Hundred

Strømforskyning: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/EPS,

Hovedkort: ASUS P5Q SE2, P45, Socket-775

Prosessor: Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket LGA775

Skjermkort: MSI GeForce GTS 250 512MB PhysX CUDA

DDR2 minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 4GB

Operativsystem: Windows Vista Home Premium 32bit *

(Beklager hvis jeg har skrevet noen navn feil)

 

Jeg trenger da litt veiledning, for jeg er som sagt ikke så god på dette. Det jeg i hovedsak trenger hjelp til er å bestemme meg for 1) er hovedkortet ok (jeg vet så godt som ikke noe om det), 2) har hørt at quad core prosessor ikke utgjør so stor forskjell fra dual core - bør jeg holde meg til dual core, eller trenger jeg quad core til mitt formål (se første avsnitt) og 3) er det noe annet jeg bør vite som jeg har oversett? Fortell meg gjerne om andre dårlige valg jeg har gjort, det meste er standardkomponentene som hører med til Komplett Gamer i05.

 

* Ja, jeg er klar over at jeg trenger 64bit OS for å fullt utnytte 4GB DDR2, men jeg har tenkt til å oppgradere til Windows 7 64bit i stedet for å kjøpe Vista 64bit så jeg sparer penger og bryderi, da vil jeg jo ikke trenge å ha Vista 32bit veldig lenge. Dette skal vel gå greit, eller hva?

 

Takker på forhånd for all hjelp. :)

Endret av MisterMuffinMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er sant, jeg har blitt fortalt at jeg ikke bør velge 775. Det hadde jeg glemt. :p

 

Dessverre kan man ikke velge mellom alt mulig når man kjøper PC fra Komplett, og den eneste prosessoren med LGA1156 var nokså dyr. Jeg ser på en del andre PCer nå (fordi jeg vil ha Vista 64bit slik at jeg kan få W7 64bit gratis, noe jeg ikke så før nylig) som muligens har noen bedre alternativer for prosessorer.

 

Skal poste mer om det jeg finner snart.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor strengt det er med dobbelposting her, men ettersom jeg har en del ny info å legge til mener jeg det er rimelig...

 

Først og fremst har jeg nå gått over til å bruke denne PCen som utgangspunkt, fordi med den kan jeg få gratis W7 64bit som jeg nevnte.

 

Jeg fjernet alt av ekstrautstyr (skjerm, høyttaler osv) fra listen, men sitter ellers igjen stort sett med delene som allerede står avkrysset. Hvis jeg kan få noen kommentarer på hva jeg bør investere mer/mindre i, hadde det vært fint. Blir også litt forvirret av prosessorene, for på denne PCen kan jeg bare velge AMD prosessorer... Er det noen av de som vil tilsvare Intel Core i5/i7 på en eller annen måte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...