Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har blitt kasta ut, hvor skal jeg bo?


Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Lol, vet ikke hvor jeg skal poste dette, men det gjelder å leie leilghetet, eller egentlig bare finne et sted å bo...

 

Etter at jeg droppa ut av skolen fikk jeg beskjed om at jeg må pakke sammen og finne et sted å bo for meg selv... noe jeg egentlig ikke har noe imot, har selv lenge tittet på annonser, men saken er den at det finnes omtrent ingenting til min prisklasse i byen...

 

Det er noen få leiligheter som er billige, men rimelig dårlige... og ettersom det er vanlig med ca 3 mnd oppsigelse så er jeg redd for å bli tvunget til å bo der i 3 mnd hvis jeg finner noe bedre etterpå. De fleste som leier ut er jo interessert i å ha leieboer så lenge som mulig, og jeg er kun ute etter å leie i denne byen fram til neste sommer, da har jeg planer om å flytte til en annen by og ta opp skole igjen.

 

Hva skal jeg gjøre? Har jeg noe annet valg enn å slå til på det "beste" jeg finner akkurat NÅ (blant ca 2-3 annonser atm -_-), og så belage meg på å bo der i minst 3 måneder? Problemet er ikke bare det at jeg synes det er ganske lang tid om jeg finner en bra leilighet jeg heller vil flytte til senere, men også at jeg tror det kan bli litt ubehagelig å si opp leiligheten nesten med en gang jeg har flyttet inn dit.

 

Akkurat nå skulle jeg ønske jeg bare kunne ta inn på et hotell der jeg kan flytte inn med en gang og så flytte ut når jeg vil... men er nok for dyrt, har ikke så mye penger nå.

 

Hjelp... :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-98070

Føler ikke for å flytte inn hos venner, de fleste jeg kjenner bor faktisk hjemme, synes det blir for merkelig å flytte inn da... vil hvertfall prøve å ordne noe selv først.

 

SamBell: jeg er ikke blakk, jeg har dessuten jobb, men å bo på hotell blir altfor mye penger, det må da finnes noe bedre alternativ... :S

 

 

Jeg er 20 år.

 

Uff, kommer til å føle meg som en hobo hvis jeg går til kommunen og sier jeg ikke har noe sted å bo, håper jeg får løst problemet på egenhånd egentlig... :/

 

TheDale: bor gjerne et stykke unna sentrum, jeg har bil... men har ikke funnet noe, ekstremt lite annonser her.

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Uff, kommer til å føle meg som en hobo hvis jeg går til kommunen og sier jeg ikke har noe sted å bo, håper jeg får løst problemet på egenhånd egentlig... :/

 

Det skal du ikke føle ;)

 

Tjenesten er der for deg. Legger du frem situasjonen din , vil de nok forstå deg. Men det er jo ditt valg, føler du det går bra å skaffe leilighet selv , synes jeg du skal gjøre det

Lenke til kommentar

Hva med å flytte inn i et kollektiv som ilpostino sa?

Det du skriver angående å flytte ut igjen etter 3 mnd, og hvor stort problem det vil bli.

Så kanskje det er greiest å finne deg et billig kollektiv, for å så spare eller se etter den 'perfekte' leiligheten/hybel som du vil flytte inn i? Og trives så pass mye at du ikke føler for å flytte så snart du finner en du føler er bedre.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070
Du er 20 år, men ble kastet ut for å droppe skolen? :hmm:

 

Men hvor bor du da? Kan kanskje hjelpe deg med å finne billige leiligheter. :)

Haha... ja, det funket egentlig greit å bo hjemme så lenge jeg studerte/jobbet, pga. dårlige alternativer til leiligheter. Har tenkt på å flytte ut helt siden jeg ble ferdig med VGS (da jeg var 19 år), men har blitt litt mye fram og tilbake før jeg fant ut at jeg blir i denne byen for å fortsette på en jobb jeg trives med + søke skole her der jeg ble kjent med flere folk.

 

Nenver ikke byen for å opprettholde en viss anonymitet:P jeg har lett på finn.no, og der var det så få annonser at jeg rakk å se over de selv på 1 minutt. Ellers så holder jeg utkikk i lokalavisa... så også på studentboliger, der var det mye bra, men jeg har ikke skoleplass lenger og de er dessuten utleid. :/

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar
Nenver ikke byen for å opprettholde en viss anonymitet:P jeg har lett på finn.no, og der var det så få annonser at jeg rakk å se over de selv på 1 minutt. Ellers så holder jeg utkikk i lokalavisa...

Med mindre du bor på Dronning Maud Land, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du må holde det hemmelig. Er nok flere tusen som bor i den byen, så du vil være anonym selvom du nevner byen. :p

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Jeg har råd til bil, men det går litt på bekostning av leiligheter akkurat nå... hah....a -_-"

 

Jeg setter ikke skyhøye krav til leiligheter, saken er egentlig den at de fleste her er for dyre, og de billigere er dårlige når jeg sammenligner med eiligheter i andre byer, der du får mye mer for penga. Men hovedproblemet mitt er jo å bli bundet i 3 mnd.

Endret av medlem-98070
Lenke til kommentar

 

SamBell: jeg er ikke blakk, jeg har dessuten jobb, men å bo på hotell blir altfor mye penger, det må da finnes noe bedre alternativ... :S

 

At du i det hele tatt nevner hotell som en mulighet gir et inntrykk av at du er umoden (eller uerfaren om du vil) når det gjelder bolig og levekostnader.

 

 

Sett opp et rengskap, inklusive det du bruker på morro og se hva du mener du har råd til, men ta gjerne en runde i butikken og finn ut hva mat virkelig koster først.

 

 

 

 

Sam

(litt eldre)

Endret av SamBell
Lenke til kommentar
Jeg har råd til bil, men det går litt på bekostning av leiligheter akkurat nå... hah....a -_-"

 

Jeg setter ikke skyhøye krav til leiligheter, saken er egentlig den at de fleste her er for dyre, og de billigere er dårlige når jeg sammenligner med eiligheter i andre byer, der du får mye mer for penga. Men hovedproblemet mitt er jo å bli bundet i 3 mnd.

 

Du får bo i bilen da..

Lenke til kommentar

Tja, man kan nå faktisk leve veldig billig når det kommer til mat. Firstprice er da gull. Greit nok, brødet smaker ikke noe. Maten er sikkert ikke sunn og ikke mest varierende. Men man overlever. (Trust me, I have been there) 30-40 kroner dagen kanskje?

 

Tror ikke det er maten som får folk til og slite økonomisk, er vel heller det att Dassbørsten faktisk koster noe. Papiret du tørker deg med koster noe. Zaloen du bruker hver dag faktisk går tom. Att strømmen er dyrere enn du tror. Jøss, må du kjøpe deg nye klær også? Oj vaskemaskinen gikk i stykker. Jaha, du tror du har alt du trenger i leiligheten din? Vel tro om igjen :)

 

Det er dyrt å bo for seg selv, begynn der vi alle har begynt. På bunn. Ja det suger, men du lærer noe. Det er kanskje ikke viktig å ha den feteste bilen og den beste nettlinja lengre?

 

Hilsen en som ikke liker Firstprice mat lengre :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Øh... føler emnet sporer av her.

 

Jeg har god kontroll over økonomien, jeg vet hva ting koster, har stort sett kjøpt mat etc selv når jeg bodde hjemme også.

 

At jeg ikke har like mange tusen å bruke på husleie er vel naturlig når jeg også har bil, føler ikke dette gjør meg "umoden", som sagt er det en prioritering. Jeg kan godt gå for en billig leilighet, men jeg er jo opptatt av hva jeg får for pengene uansett.

 

Problemet, grunnen til at jeg startet tråden, er at jeg lurer på hvilke altnerativer jeg har til å bli bundet til en leilighet i 3 mnd. Det viktigste akkurat nå er bare å finne et sted å flytte til, føler meg bare litt usikker på å binde meg til noe over såpass lang tid.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...