Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - k.n.b - Nikkor 105mm f/1.8 AIS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange takk for oppmuntrende tilbakemeldinger.

 

RandiA, arela, Petteram, Albix, satchmo: Takkogtakk. Er ikke helt fremmed for å kalle 1. oktober en favoritt så langt selv heller.

 

atoftemo: Krusningen var nok hovedgrunnen til at bildet ble tatt, så ikke helt uvesentlig nei. Takk for kommentar.

 

arnold_layne: Takk. Naturens egen grand mal.

Lenke til kommentar

Hmm. Må si jeg er litt overrasket over den overstrømmende mottakelsen "Logo" fikk. Dette var egentlig et desperat reservemotiv, etter at det motivet jeg hadde sett meg ut for dagen ikke viste seg å fungere i det hele tatt.

 

Litt eksperimentering trengtes jo. Det endte opp med en dobbeltpanorering der Plaza ble eksponert noen sekunder før jeg panorerte til venstre for å hente logoene fra Postgirobygget, og så noe panorering tilbake mot høyre for å "ekstrudere" (som Tom ganske treffende kalte det) logoene.

 

Takk for alle gode tilbakemeldinger.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Hmmm... Ikke helt sikker på om jeg forsto hvordan du fikk til Logo. Dette er altså èn eksponering på 5s hvor du starter med et par sek på Plaza - så vender du mot venstre til du får logoene ca 1/4 del inn i bildet - hvorfor må du trekke kamera tilbake mot høyre? Og hvordan vet du hvor lang? Spør vel egentlig om Hva er extrudere? Nei vent litt - Jeg skjønner - det er for at du skal få et helt rent bilde av logoene såklart - som ikke forstyrres av blur - det var lurt... Vel det ble et langt innlegg, men når jeg hadde skrevet så mye allerede så ...

 

Kult ble det uansett :D

 

Vet ikke hva blomsten heter, men den ble også fin ...

Lenke til kommentar
6. Oktober

Barberkost

Fikk høre at denne het elefantfot her i husholdningen, men etter å ha googlet litt ser ikke det ut til å stemme. Noen som vet...?

 

Husker ikke hva den heter i farten, men har hørt det en gang. Skal ringe min mamma å spør i morgen, elefantfot er en helt annen blomst - mer en busk.

 

Har nemlig nøyaktig den samme blomsten i stuen min, og din var skummelt lik min, har du vært på besøk uten at jeg har sett det? Bra jobbet uansett :thumbup:

Endret av ingerlisewalle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...