Gå til innhold

GeforceFX 5200 ytelse


Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe nytt skjermkort til en av mine maskiner forleden, var ikke så veldig opptatt av å ha den kraftigste grafikken, så jeg satset på en av de nye FX5200, ettersom den er lydløs. Kostet rundt 800.

 

Men ytelsen på dette kortet har vert under enhver forventning...

Får såvidt 4000 3dmarks (2001). Dette er en P4 2,53 med 512MB DDR333, ikke noen svekling altså. Hovedkort støtter AGP8x og hele pakka.

 

En av mine andre maskiner har en XP1500+ og GF3 og får 8500 3dmarks. Lurer på om jeg ikke har kjøpt katta i sekken der. Prøvde med ett Geforce2MX400, da fikk jeg 1000 poeng mer ! ! !

Dette er ett kort som er 3 generasjoner bak.

 

De nyeste 44.etellerannet driverene hadde ingenting å si på ytelsen.

 

Er det noen andre som har erfaringer med disse kortene ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du slått av AA og AF? Trenger kortet egen strøm fra strømforsyninga, i så fall - har du kobla det til? Hvis ikke vil kortet kjøre på mye lavere klokkefrekvenser...vet ikke om dette gjelder low-end FX...

 

Selv om kortet gjør det 1000poeng dårligere i 3DMark 2001 enn GF3 ditt, så tør jeg påstå at det gir mye bedre bildekvalitet og shading :)

By the way, har FX kortet ditt 64,128 eller 256 MB ram? har GF3 128?

 

Kortet er ikke så dårlig som enkelt her skal ha det til. Du bør klare over 7000 poeng med det kortet så noe er galt her.

 

 

Jaha? Hvordan kan du påstå dette?

Kanskje han har det kortet selv? eller kjenner noen som har det?

 

sier bare "ATI 4 Ever" :D

*hostfjortisshark*

Lenke til kommentar
Kortet er ikke så dårlig som enkelt her skal ha det til. Du bør klare over 7000 poeng med det kortet så noe er galt her.

Jaha? Hvordan kan du påstå dette?

Jeg har lest tester og har litt peiling på hva et geforce FX5200 og en såppass kraftig prosessor kan gjøre.

 

les disse testene feks.:

http://www.vr-zone.com/reviews/MSI/FX5200/page5.htm

http://www.extremeoverclocking.com/reviews...I_FX5200_6.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...