Gå til innhold

Siste Linux distribusjon eller en "LTS" versjon?


Dalon

Anbefalte innlegg

Veldig mange Linux distribusjoner kommer med jevnlige nye versjoner. De blir vedlikeholdt for en forholdsmessig kort periode. Så har vi de såkalte "LTS" versjonene som kommer mye sjeldnere men som har en mye lengre vedlikeholdsperiode.

 

Så det jeg lurer på er hva man tjener på for å gå for det aller nyeste eller heller velge en "LTS" versjon. (som vel også er bedre testet og feil rettet opp??)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke skal rulle ut linux i en bedrift ville jeg ha valgt den siste versjonen, da slipper du og sitte og oppgradere all programmene etter install også følger alle de nyeste funksjonene. Er ikke noe stor forskjell på LTS og "ikke LTS" når det gjelder stabilitet for en vanlig bruker.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Jeg er vel av en litt annen oppfatning. LTS er vesentlig bedre testet, så jeg anbefaler den. Grunner for å gå for nyere er enten at du trenger bedret driverstøtte, eller at det er viktig for deg med nyeste programvare. Generelt er programmene i 8.04 meget gode, så det er ikke all verden å hente på 9.04. KDE4 med apps er et hederlig unntak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...