Gå til innhold

BK: Leinehornet HDR

Orakel78

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten fjelltur i sommer og fant ut at jeg måtte prøve meg på et HDR bilde, var vel eneste måten å få med stemningen på denne dagen.

post-196471-1254049646_thumb.jpg

Satt sammen av tre bilder.

Brennvidde: 18 mm

Blender: f11 f9.5 f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ut som horisonten er noe skjev eller er det et synsbedrag?

Fint bilde men ikke noe ekstraordinært.

Meget stort pluss at du ikke har brukt overdreven hdr, dette ser helt natulig ut. Nesten første bilde jeg ser der HDR er brukt fornuftig.

Skrevet
Ser ut som horisonten er noe skjev eller er det et synsbedrag?

Fint bilde men ikke noe ekstraordinært.

Meget stort pluss at du ikke har brukt overdreven hdr, dette ser helt natulig ut. Nesten første bilde jeg ser der HDR er brukt fornuftig.

Jeg er faktisk litt usikker på det med horisonten selv, satt en stund og forsøkte andre vinkler, men følte at varden da ble for skeiv.

Skrevet

enig med annen kommentar at det er positivt at du ikke har kjørt på med wow!-hdr effekter, men heller brukt det til det det er, høyere dynamisk "range" og fått eksponert detaljer du ellers ikke ville fått frem.

synes komposisjonen er grei, fint med blått hull i himmelen over varden. regner med du sjekket værmeldinga i forveien for å få til det ;)

Skrevet

Fin dybde i bildet vha skyene. jeg synes det blir litt for mye forgrunn som ikke gir bildet noe. Sansynligvis ville jeg selv beskjært litt.

jeg ville nok også ha fjernet sekken, eller hatt et menneske fast i den :whistle:

Skrevet

Veldig flott dette her! Naturlige kontraster uten å overdrive HDR-effekt som andre påpeker. HDRI bør og skal taes i lukkerprioritet. Spiller ingen stor rolle på dette bildet her da.

Burde vel vært eksponert litt lysere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...