Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota hilux, skuddsikker?


DalaiLaban

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har en 81-mod som har stått i 6-7 år ute i hardt vær uten å ha vært gjort noe med (har bare stått ved gården). Selve bilen var rustet bort, clutchhydralikken henger, bremsene halvveis låste osv. Ga bilen strøm og den starta som en drøm! Omtrent det mest latterlige jeg har vært med på... (bensinmotor)

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Sikter meg inn på en bil til 20-30.000kr så det blir nok en midten av 80 tallet bil da.

Tror ikke den har så alvorlig med elektronikk i seg.

 

Nei, det stemmer. Hadde det ikke vært for stoppsolenoiden i dieselpumpa, den magnetventilen som kutter dieseltilførselen når du slår av tenninga, så kunne dieselbiler fra denne tidsalderen gått like godt helt uten elektrisk anlegg overhodet. Om vi ser bort fra sånne mindre viktige, men påbudte ting som alle slags lys, da, og ruller den i gang..

Lenke til kommentar

Akkurat. Toyota HiAce med mekanisk dieselpumpe går helt fint uten noen form for strøm. Gamle dieselmotorer er evighetsmaskiner :love:

 

Men for den prisen får du 90+ -modell, noe jeg vil anbefale hvis du ikke vil bytte ut hele karosseriet. Du får kanskje med elektrisk setevarmer, men det er det eneste elektriske du trenger å tenke på også.

Bare så synd at de fleste HiLuxer som er født da tallet rundet 90 er så "sære" av utseende før man kommer opp i 50-tusenkronersklassen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...