Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - Trondster - EF 100/2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange fine stemningsfulle bilder fra København i det siste. Det er vel kun dansker som kan tenke seg å låse inn hele lågen ;) Med eller uten vognmand... Helt klart et favorittbilde.

 

Fin stasjon, og et sted Tom burde ha vært med tanke på høl til toget.

Jeg kan godt tenke meg et lengre opphold i København; med eller uten høl :D

 

Spoileren tyder på et akutt angrep av fugleinfluensa.

Eller kan det ha vært et forbipasserende svin som ikke var helt friskt?

 

Tom

Lenke til kommentar

Nå som det fuktige og kalde høstregnet setter inn - hva er da mer naturlig enn et maritimt motiv? Utrolig hva naturen kan skape, med nydelige gjentagende mønstre.. Det var litt krøkkete lys i dag - er ikke helt sikker på om jeg traff med hvitbalansen, men her er i alle fall en..

 

16. Oktober - Fraktalkorall

post-71211-1255721087_thumb.jpg

ISO 100, f/11, 8s

Lenke til kommentar

Her er versjon med alternativ hvitbalanse..

 

 

Åååh - var det en Romanesco-kål - det forklarer at jeg ble forvirret av eh - hvitbalansen. ;)

post-71211-1255774848_thumb.jpg

Samme bilde, men uten crop (bladene rundt ble litt for avslørende), og muuuligens mer representativ hvitbalanse.. ;)

 

 

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Ble busted av k.n.b - håpet ingen skulle se at det var en kål før forklaringen kom.. ;)

 

Etter tur i halloween-kledd Tivoli i går var det ikke lett å velge bilde..

 

Men - ettersom jeg har advart om humorbilder, så blir det heller det enn bilder fra Tivoli - her er enda et motiv på vei fra Tivoli jeg hadde sansen for - dere får unnskylde mine tragiske photoshop-skills - her kommer en åpenbar shopping: ;)

 

17. Oktober - Fasade - en dansk en

post-71211-1255887442_thumb.jpg

ISO 200, f/2.8, 1/1600s

 

Ushoppet:

 

 

post-71211-1255887339_thumb.jpg

Uhm - nei - pokker - det første var det ushoppede. Ja - jeg vet - magic wand + Hue layer blir ikke nødvendigvis pent med bare fem museklikk.. :blush:

Hmm - hadde jeg fått overgangen i løvet fin, så hadde det vært bedre med den redigerte versjonen. Tror jeg skal tilbake igjen senere en gang, når himmelen er blåere.. :)

 

Hvordan kan jeg gjøre det godt igjen?

Jo - jeg vet - enda et humorbilde fra i går kveld:

 

 

post-71211-1255887750_thumb.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Kul bygning.

 

Du skriver at du har shoppet bildet. Hva er shoppet?

Himmelen er forandret. Liker den originale best. Den passer bedre med bygningens bilde.

Bare himmelen - og det er (som det også står i spoileren) spoileren som er shoppet. Se, så stygt løvverk på venstresiden! :blush: Kommentaren om shopping er bare et dårlig forsøk på å få noen til å lure på om bygningen med påmalt perspektiv faktisk ser sånn ut eller hva.. :fun:

 

Liker bygninger med skrudd perspektiv, likte også perspektivet fra 13. Oktober, selv om jeg ikke fikk noen kommentarer om det - det endestykket ser ikke helt rekti' ut. :)

Lenke til kommentar
Liker bygninger med skrudd perspektiv, likte også perspektivet fra 13. Oktober, selv om jeg ikke fikk noen kommentarer om det - det endestykket ser ikke helt rekti' ut. :)
Det gjør ikke det, men bygningen er vel slik for å passe med gaten.

 

Flott med slike fasader som den 17. Ble litt fasadefadese (gjenta det ordet raskt 10 ganger) med løvverket ja. Også ganske friskt av et firma med den logoen i spoileren.

Lenke til kommentar

Høsten kommer, og det er kaldt. Vinteren står for døren, og hva er da mer naturlig enn et bilde med..

 

18. Oktober - Høstroser

post-71211-1255901316_thumb.jpg

ISO 100, f/8, 8s

 

 

Vel - det er egentlig ikke høstroser - det er egentlig vårroser, det her.

..Og i motsetning til kålen er denne gangen hvitbalansen på G - dette er roser fra mai '05.. :)

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...