Gå til innhold

Bytte harddisk på bærbar pc


monor

Anbefalte innlegg

Da har jeg en ny harddisk liggende til bærbar pc. Planen er;

 

Sette inn ny harddisk. Installere alt av programmer fra starten av (inkl operativsystem). Spørsmålet er;

 

Er det noe fra den gamle harddisken som jeg bare MÅ ha med meg for at maskinen skal starte uten feilmeldinger?

 

Første gang jeg gjør dette. Vil sjekke før jeg dyrer løs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Glem heller ikke muligheten til å investere i en SSD. Med SSD vil du få en helt annet brukeropplevelse med maskinen. Den blir som "ny", og du vil virkelig føle at du har fått en "ny" maskin i huset. Maskinen blir stillere, ikke bare for at SSD ikke lager lyd, men også for at det utvikles mindre varme. Med mindre varme, er det også mindre strømforbruk. Det aller hyggeligste er at maskinen starter mye raskere, og programmene åpnes opp på et øyeblikk.

 

Er det en OS pakke fra leverandøren av maskinen?

Om det er det, så er den vel full av bloatware. Her en artikkel om hvordan fjerne det, eller du kan rett og slett kjøre et lite program som heter decrapifier. Meget enkelt å få vekk all dritten når man først er i gang.

Lenke til kommentar

Selv om en 7200 rpm hd vil passe rent fysisk, er det verdt å huske på at den utvikler mer varme enn en 5200 rpm disk. Mange bærbare blir i utgangspunktet ganske varme, så hvis din er godt merkbart varm på undersiden av HD'en ville jeg holdt meg til 5200 rpm disk. Eller som andre har nevnt, gå for SSD.

 

Personlig synes jeg fortsatt SSD er for dyrt, men på litt lengre sikt vil jeg nok kjøpe meg en "drive-bay" adapter og bytte ut DVD-spilleren med en SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...