Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Støtte til operasjon på privatklinikk


Joffii

Anbefalte innlegg

Finns det muligheter for dette? Evt plasser der jeg kan søke om støtte.

 

Jeg føler ikke det statlige sykehus klarer gjøre noe med problemet mitt etter 3 mislykkede operasjoner på under ett år. I tillegg er køen lang, så mellom hver operasjon eskalerer problemet og sjansen for suksess blir mindre.. Jeg går i tillegg på universitetet og fravær i opptil 1-2mnd lønner seg ikke i lengden. Sjansen for suksess er ifølge kirurgene på sykehuset 50% mens hos privatklinikker kan jeg øke denne til 90%. Går på veggen snart hvis jeg ikke blir frisk :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et spørsmål fra meg også: Har du spurt legene hvorfor muligheten for suksess er så mye høyere på et privat sykehus? Ofte er det jo den samme legen som opererer både på det offentlige og det private sykehuset!

Den eneste fordelen jeg ser ved et privat sykehus er at du ikke må stå i månedsvis/årevis på venteliste, men mulig jeg tar feil der...

Lenke til kommentar

Er en pilonidal cyste/Tvilling.

 

Hvorfor? Metodene. Privatklinikk hyrer inn leger med ekspertise, offentlige sykehus har ikke spesialiserte kirurger alltid.

 

Ventetida gjør at ting eskalerer seg også, og operasjonen blir større og mer omfattende enn den hadde trengt hvis jeg hadde operert den fortest mulig

Lenke til kommentar

Jeg trodde en "tvilling"-operasjon i det området du beskriver var en ganske grei sak. Men man lærer jo hele tida noe nytt.

Jeg vet at enkelte har fått behandling(operasjon) i feks Sverige, Danmark og Tyskland hvis kompetansen ikke har vært tilstede i Norge. Her er det jo innlysende at du må ha operasjon, så den saken er jo grei, problemet er jo at med pilonidale cyster at de kan komme tilbake igjen. Går utifra at det er tilfellet med deg?

Derfor kan det kanskje bety at Helsevesenet mener de har kompetanse, og tid ettersom du har blitt operert tre ganger på et år. Jeg tror derfor utlandet kan bli vanskelig å få innvilget. (Håper selvfølgelig at jeg tar feil der!)

 

Privatsykehus: Er det i det hele tatt vanlig å få støtte til behandling på slike privatsykehus? Det har jeg ikke fått med meg ihvertfall!

 

Vel, lykke til videre!

Lenke til kommentar

Det jeg lurer på :/

 

Har snakket med mange som bare har trengt en operasjon. Men for min del har det begge gangene åpnet seg en liten bit av såret på kanskje 5mm som igjen utvikler seg til noe veldig stort pga lang sykehuskø. Etter hver operasjon har jeg måttet vente i ca 4 mnd, som er veldig mye med et sånt problem. Selve operasjonen tar jo bare en halvtime til 45min, og et par timer på sjukesenga. Hadde dem tatt meg inn relativt fort kunne dem jo ha kvittet seg med meg, istedenfor at jeg er inne hver 4de måned..

 

I tillegg er informasjonen liten. Skulle egentlig ha åpent sår, da jeg fikk høre det grodde på bare 2 mnd (1mnd ved vanlig operasjon), senere leste jeg om folk som gikk med åpent sår i 6mnd før det hadde grodd helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...