Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HK friterer minne, Reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte for ca 2 år siden et hovedkort fra Abit (ip-35 pro).

Det kjørte feilfritt ett års tid som jeg kan huske, så begynte jeg å slite med ustabilitet. Fikk blåskjermer i hytt og pine relatert til minne, og jeg kjørte grundig test på minne med memtest, og kjøpte en ekstra billigbrikke til å teste med. Den billige gikk bra, men mine Crusial's fikk BARE feil.

Jeg fikk så nye på garanti, (laaaang garanti heldigvis), og systemet kjørte bra.

Men nå igjen, ett år etter så er problemene tilbake. Minnet feiler. Det kan da umulig være minnet som er gale. Kan det da være hovedkortet som faktisk friterer minnet mitt?

PSU er utelukket da den er oppgradert nylig.

 

Og hvordan blir det med garanti, den er vel utgått da kortet er 2 år. Kan jeg få dette på reklamasjon, når minnet svikter flere ganger? hovedkortet er aldri sendt inn til service, da feilen er for dyr å finne, da maskina kjøre fint i større perioder når den virker.

 

Abit Ip-35 Pro, Crusial ballistix 8500 4x1 brikker,

 

Edit:

http://forum.ncixus.com/forums/index.php?m...8&subpage=2

 

Ser ut som minnetypen ikke fungerer hos alle P35-chipset.

Fint å finne det ut nå..

Endret av Gree
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Jeg tror ikke dette problemet er relatert til hk'et.

 

*Alle* mine Ballistix-brikker har ettehvert feilet.

 

De yter/fungerer "gull" inntil de etter x antall måneder slutter å fungere.

 

Jeg tror ikke jeg er den eneste som har dette problemet.

 

I de hk'ene de har stått i (stort sett Intel-hk) så er det blitt erstattet av andre brikker (stort sett Kingston) som har fungert uten feil sålenge jeg har hatt systemet (opptil 2 år).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
*Alle* mine Ballistix-brikker har ettehvert feilet.

De yter/fungerer "gull" inntil de etter x antall måneder slutter å fungere.

Jeg tror ikke jeg er den eneste som har dette problemet.

 

Det er ikke en anntagelse, det er sanne fakta, jeg har vel også hatt en ca 12-14stk av de Crucial Ballistix D9 Micron brikkene selv, morsomme brikker. Men som du sier, de slutter å funke etter x antall måneder. Alle mine -2 brikker som sitter i modern`s PC har sluttet å funke,eller viser tegn på feil,error.

Synd jeg har kjøpt de fleste på pcutstyr.no :whistle: ...dårlig med RMA der om dagen

Lenke til kommentar

Flott å høre at det er en bekreftet feil.

Lurer da på om jeg må RMA de og selge / gi bort, eller høre om nettbutikkene (ett sett kjøpt hos komplett og ett hos amentio) kan gi meg et tilbud på noen andre brikker.

Vet ikke om jeg skal RMA minnebrikkene for andre gang, tungvint hos to butikker, eller om de må bli "veggpynt"

Lenke til kommentar
@Nassuz

Du kjøper deg 12-14 stk av samme minnetype, og ENDA forstår du ikke at det er noe feil med minnebrikkene... ?

Det burde jo gå opp et lys for folk flest etter fire svidde brikker.. :idea:

 

 

@Gree:

Dette er jo en gylden mulighet til å sjekke ut den nye nettbutikken som har kommet til norge; DustinHome :)

 

Jepp. om jeg ikke får noen tilbud fra de jeg kjøpte hos tar jeg å teste dustinhome (som ej lese som støviheimen?)

Takker for deres respons, så slipper jeg å tenke at hovedkortet var hovedsynder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...