Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min sin 920 og Nizzen sin er ganske lik, men hvordan skalerer din sin på volten da?

Er det opp til en viss hastighet og bomstopp?

Min 3520 må ha 1,3250V på 4,2GHz og 1,4V på 4,4GHz, 4,5GHz er nesten ikke mulig å få stabil. Har forsøkt med 1,5V men da blir det for varmt, går rett opp på 90 grader under load.

 

Oi, 1,2v på 4ghz og 1,22-1,23 på 4,2 her.

Kanskje du skal klaske i den 920en:D

Lenke til kommentar
Min sin 920 og Nizzen sin er ganske lik, men hvordan skalerer din sin på volten da?

Er det opp til en viss hastighet og bomstopp?

Min 3520 må ha 1,3250V på 4,2GHz og 1,4V på 4,4GHz, 4,5GHz er nesten ikke mulig å få stabil. Har forsøkt med 1,5V men da blir det for varmt, går rett opp på 90 grader under load.

 

Oi, 1,2v på 4ghz og 1,22-1,23 på 4,2 her.

Kanskje du skal klaske i den 920en:D

Ja jeg skal prøv 920en og ny vannblokk på den, sitter her med en ny Apogee XT fremdeles i esken sin. Har ikke hatt tid til å demontere loopene ennå, skal sette på vannblokka på 5970 og montere et par rad. også.

Lenke til kommentar

Ser ut til at mitt XFX HD5850 Black Ed. faktisk klokker greit (AMD GPU Tool), noe som er et lite sjokk, da min erfaring med XFX's preklokkede versjoner er heller laber... Null problemer å spore i Furmark stabilitets test på 825/1200 (ikke testet høyere), og Vantage fikk et godt spark i baken sammenlignet med 15k sccoren på default.. Er det umulig å få til klokking og beholde powerplay uten å måtte modde bios?

post-72177-1261510694_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg sitter på Intel Core 2 Duo E6850 på stock (foreløpig) med et ASUS P5Q-PRO hovedkort, Kingston PC-5300 (har glemt hvilken type dette er). Har også et Geforce GT8800 som er overmodent for utskiftning. Vil et HD 5850 kort være overkill på et slikt system om jeg tenker å tyne mest mulig ut av det? Og dere hva slags kjøling bruker de av dere som overklokker 5850 kortene?

 

Har ikke drevet med noe overklokking av noe slag siden AMD Athlon 64 3000+ tiden, for å si det sånn, så jeg har en del og lese meg opp på igjen.

Lenke til kommentar

Har problemer med ytelsen til HD 5850.

CPU: Q9550 @3.5GHz

RAM: 8GB DDR2, 1:1@420MHz (*2)

GPU: Saphire HD 5850 @Stock, Catalyst 9.12

 

Får P8577 i 3DMark Vantage og en GPU score på 7629. Den burde ha ligget på rundt 13-16k vil jeg anta. (Ser ut som de fleste får høyere GPU enn CPU score)

Jeg sliter også med lav frame rate i enkelte spill.

 

Noen tips om årsaken til dette?

Lenke til kommentar

nå kjøpte jeg meg faktisk ett kort til.. fikk tak i en lang crossfire bridge og dyttet inn msi kortet.. hva skjer? jo, maskinen er så ustabil atte HJÆLP.. aldri følt meg så hjelpesløs innen pc før.. satan!

 

maskinen klarer såvidt installere driverene (1 av 3 ganger), og maskinen gir meg random bluescreens i windows IDLE :D, dro ut ett kort, og vips.. null stress.

 

prøver i slot 2 senere, så får vi se.. har kjøpt 3 x GTX 260 i denne maskinen uten stress før, må være noe annet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...