Gå til innhold

Bygge pc: 4000 norske kroner

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei =D jeg må kjøpe meg ny PC nå. til rundt 4500 kr.

trenger hjelp =X. vis noen har et oppsett på bygge PC bør alt være fra Komplett.no

jeg har INGEN deler fra før. trenger komplett sett.. (uten OS)

brukes til CSS/ WOW/ skype og sånt :p ikke mere krevende spill enn det der.

tusen takk på forhånd =:p

Endret av stein1995
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Hei =D jeg må kjøpe meg ny PC nå. til rundt 4500 kr.

trenger hjelp =X. vis noen har et oppsett på bygge PC bør alt være fra Komplett.no

jeg har INGEN deler fra før. trenger komplett sett.. (uten OS)

brukes til CSS/ WOW/ skype og sånt :p ikke mere krevende spill enn det der.

tusen takk på forhånd =:p

Du kan se på denne PCen

Har ikke sjekket om minnet fungerer med hovedkortet, men regner med det. For å utnytte 4Gb trenger du 64bit OS.

PCen er noe kraftigere enn det du sier du trenger nå, men du har da en PC som du kan bruke med nyere spill og lignende.

PS: Hvorfor i alle dager må du kjøpe fra komplett.no? De er jo dyre...

Edit: Fikset feil i linken

Endret av Epp
Skrevet

jeg kan lik 0 om slikt. far min kjøpte den PCn jeg har i dag i 2002.

kan jo spørre da.. han sa at han hadde en CD fra vår bærbare PC. vil den virke på en ny PC?

Skrevet
trenger OS. er det mulig å skaffe det gratis?? har ikke CDn fra min gamle PC. =(

Ja det er det. Her har du et du kan laste ned og installere gratis og lovlig:

Ubuntu

Skrevet
Ubuntu =o? er det noe bra da? måler det seg med XP / vista?

Det er en Linux distribusjon. Om du skal spille, så er utvalget til Ubuntu/Linux svært begrenset. Skal du spille spill beregnet for Windows, så må du bruke en applikasjon som heter Wine. Vær obs på at det kan variere hvilke ting som virker/virker skikkelig.

Skrevet
er det inkludert ledninger og alt sånt ?

Det er normalt sett med s-ata kabeler, hvor mange vet jeg ikke, du trenger 2, derimot er det sjelden at det er med strømkabel. Men det vet jeg ikke.

Men jeg ser at det er utsolgt for det hovedkortet til 569,-. Neste som er på lager koster kr 649,- er -atx, men har faktisk bedre chipset. Men ta en telefon først og spør om sata kabler og strømkabel er med.

Nå vet jeg at multicom har et par brukbare rimelige hovedkort, samt at kabler faktisk er mye rimeligere der. Så selv om du får en ekstra frakt skulle du alikevel komme like rimelig ut.

Standard strøm kabel for psu, kr 54,-

sata kabel kr 13,- pr stk, men det godt mulig at det er med hk, men altis greit å ha et par ekstra kabler for senere hdd.

ECS hk, 780G chipset kr 395.-

Dog med frakt er det minmal forskjell ved å bestille fra 2 plasser, så min anbefaling er en fortsatt først en tlf, til netonnet og spør om alle kabler er med, 2 stk sata kabler, + strømkabel PSU, jeg anbefaler dette da det hovedkortet netonnet har på lager til 649, har noe bedre kvalitet og flere funksjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...