Gå til innhold

Ny telefon - Windows Mobile


jaddadus

Anbefalte innlegg

Hei,

Har mistet min HTC Diamond og skal ha ny telefon. Pris ikke viktig. Jobbens retningslinjer sier KUN windows mobile-telefoner. Jeg var IKKE fornøyd med HTC Diamond. Med de premisser, noen som har noen seriøse forslag?

 

Vil tett opptil iPhone/HTC Hero, men som sagt kan jeg ikke benytte disse telefonene på jobb.

 

Håper på seriøse svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen og takk for svar!

Tar kritikken - den her for så vidt helt berettighet. Litt av problemet er at jeg har hatt iPhone (generasjon 1) og der, ja, funket alt. Starter ikke en iPhone-diskusjon her. Jeg er vel også relativt overbevist, rundt det jeg har lest, at Android (HTC Hero etc.) er mer i retning av det jeg egentlig ville hatt.

 

Så - Hva mislikte jeg med Diamond? Mye (det meste??) av det jeg er misfornøyd med ved den er vel kanskje knyttet til Windows Mobile som operativsystem; henger seg ofte, "snåle" løsninger på OS, dårlig på mail, dårlig skjerm (etter en tid reagerte den oppe til høyre når jeg trykket midt på skjerm etc.).

 

Har også flere kolleger som har Diamond og de fleste irriterer seg over "for mange småting som ikke fungerer". Muligens vi alle er "overbevist" om at "ting bare funker på iphone"-argumentasjonen, men faktum er at jeg (og mine kolleger) ikke har tid til å fintune/optimalisere altmulig... Jeg trenger en telefon som min jobb støtter på exchange (jobber i et større norsk firma,over 300 ansatte, der faktisk IT-avdelingen utelukkende støtter windows mobile-telefoner), så derfor er det kriteriet greit om jeg ønsker støtte for mail/kalender/kontakter - og det vil jeg. Men, ønsker helst å unngå disse problemene knyttet til Windows Mobile som det er på Diamond.

 

Muligens mitt spørsmål koker ned til: Er nyere versjoner av Windows Mobile blitt bedre?? (jeg har ikke gjort noen oppgradering på min Diamon utover at den har vært på reperasjon 3 ganger for feil med skjerm, høytaler og mikrofon - og jeg tror det i den forbindelse ble foretatt software-oppdateringer) - OG: i tilfelle hvilke telefoner fra HTC (eller andre) bruker nyere versjoner av Windows Mobile? (jeg forsøkte å finne filtreringsmulighet på "operativsystem" på mobilguiden er på amobil.no, men det fant jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
OG: i tilfelle hvilke telefoner fra HTC (eller andre) bruker nyere versjoner av Windows Mobile? (jeg forsøkte å finne filtreringsmulighet på "operativsystem" på mobilguiden er på amobil.no, men det fant jeg dessverre ikke.

 

Nye Xperia X2 har siste versjon av Windows 6,5x. Men som sagt, Spb mobile shell er et must på en Windowsmobil. Iallefall er det min oppfatning. Her er en video som viser litt av fordelen med Spb. Og husk at du kan skreddersy SpbMS akkurat slik du måtte ønske.

http://www.spbsoftwarehouse.com/pocketpc-s...re/mobileshell/

Lenke til kommentar

Selv venter jeg på Samsung Omnia II. Den skal ha release førsten av oktober. Den vil være en av de første (aller første?) med WM 6.5, og jeg vil tro at den vil oppleves som en helt annen telefon enn Diamond.

Du nevner Iphone; Omnia II har litt større skjerm, men er fysisk av mindre størrelse(?) - to fluer i en smekk! ;)

 

Ellers kan jo Diamond 2 eller Touch Pro 2 være blant de du leter etter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...