Gå til innhold

46-55-tommers TV, spill og HTPC-bruk. 10-15k.


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny TV, den vil brukes sammen med en media-center-PC, hovedsaklig til Hi-def, og ting blir i alle tilfeller skalert opp fra PCen side. I tillegg vil den brukes sammen med noen konsoller. Jeg ser ikke på vanlige TV-sendinger. Er på utkikk etter en i størrelsesorden 46-55 tommer, og i prisklassen 10-15k. Det er viktig at den ikke har alt for mye input-latency, det er en bonus om den ikke har mpeg4-tuner, da blir det lettere å krangle med NRK om lisens, men det er ingen showstopper.

 

På plasma-fronten har jeg hovedsaklig to alternativer:

 

LG50PS7000 og Panasonic TX-P50G10

 

På LCD-fronten er jeg litt mer usikker, det er valig mange varianter å velge imellom. Mitt inntrykk er at det er hovedsaklig LG, Samsung, Phillips og Sony som leverer de beste TVene i mitt prissegment, er dette rikitg? Greit å få det snevret ned litt, har forsåvidt fått anbefalt LE-40A866 (som sikkert har vært tilgjengelig i større utgave), men den virker til å ikke være på samsungs hjemmesider. Virker som det er de LED-baserte LCDene som har tatt over 6, 7-8-serien. Er dette noe å satse på? Det er få av de som er billigere enn 15k i den størrelsen jeg er ute etter ihverfall. Har også hørt LG LH90 skal være meget god, men den er kanskje litt dyr, og dessuten tilsynlatende ikke tilgjengelig utenfor USA enda.

 

Alle tips mottas med takk. Gjerne også litt genrelle betraktninger angående plasma vs LCD-problematikken.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...