Gå til innhold

[Løst]Småproblemer med Ubuntu


Tunky

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Installerte Ubuntu 9.04 med Wubi-installer. Det funka greit å installere det, men nå har jeg noen småproblemer. Får bare kobla til trådløst nett av og til, og må restarte PCen hvis jeg ikke har (opp til flere ganger). Jeg får heller ikke installert plug-ins i Firefoxen. Flash, Swfdec SWF og Gnash SWF funker ikke å installere. Får feilmeldinger på alle. "Could not find package 'flashplugin-installer" hvis jeg trykker på en rute som kommer i Firefox av og til (Mangler plugins, trykk her). Hvis jeg går til adobe.com får jeg "Error: Wrong architecture 'i386'". Noen tips?

Endret av Mora di
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelig å svare deg uten noen informasjon om maskinvaren din.

 

Kan du komme tilbake med svaret fra disse kommandoene i en terminal?

lspci -nn | grep Network
lsusb
sudo lshw -C network

 

Edit:

"Error: Wrong architecture 'i386'" kommer trolig av at du har installert 64-bit/AMD64 versjon av Ubuntu og at i386 er en 32-bit versjon av en pakke eller et program.

Endret av HavarN
Lenke til kommentar

Ja, men den er i Alpha.

http://download.macromedia.com/pub/labs/fl...86_64.so.tar.gz

 

Untar og move til f.eks hit som jeg tror er default plugin-dir for Firefox:

/usr/lib/firefox/plugins/libflashplayer.so

 

har du Opera kan du etterpå kjøre denne for å få Flash:

sudo ln -s /usr/lib/firefox/plugins/libflashplayer.so /usr/lib/opera/plugins/libflashplayer.so

Lenke til kommentar

kommer du på nett like etter du starter opp maskinen? du kan da bare prøve og skru nettverket på og av, jeg har samme problem når jeg har flyttet maskinen mens den har vært på og vært koblet til et nettverk, og kommer til et nytt sted med annet nettverk, da må jeg faktisk koble vekk trådløse med å høyre klikke network manager iconet oppe i høyre hjørne og koble av nettverket vente 2-3 sekunder og skru det på igjen.

Lenke til kommentar

De gangene jeg ikke kommer på nett (som er sjeldent), er jeg ikke på nett i det hele tatt, ikke i 2-3 sekunder en gang. Det skjer ikke etter jeg har flytta PCen. Hvis jeg er på et nett og skrur av PCen og skal koble på samme nett, så funker det ikke. Jeg har en lampe som skal lyse når jeg er på nett. De gangene jeg ikke kommer på nett lyser ikke den lampa i det hele tatt. Virker ikke som PCen oppfatter at jeg har et trådløst nettverkskort, eller noe. Vurderer å bare fjerne hele Ubuntuen nå, og holde meg til Windows som faktisk funker greit.

Lenke til kommentar

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=169593

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1216518

 

de to linkene over kan hjelpe deg, jeg har ikke lest innholdet selv så kan ikke garantere det, er bare et par linker jeg fant etter et par søk i google.

 

kan hjelpe vis man får vite merke og modell. kanskje noen andre har hatt problemet før og man kan søke seg fram til en løsning.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...