Gå til innhold

Mahmoud Ahmadinejad fornekter holocaust på ny. Hva mener du?


Hva mener du om holocaustfornektelse?  

351 stemmer

  1. 1. Bør det være tillatt å fornekte holocaust?

    • Ja
      246
    • Nei
      95
    • Ingen formening/Vet ikke
      11
  2. 2. Bør det være tillatt å kritisere Staten Israel for å missbruke betydningen av holocaust?

    • Ja
      298
    • Nei
      32
    • Ingen formening/Vet ikke
      22
  3. 3. Bør Ahmadinejads uttalelser få reaksjoner fra verdenssamfunnet?

    • Ja
      215
    • Nei
      90
    • Ingen formening/Vet ikke
      47


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]

 

Må egentlig si at den siste biten du skriver der er veldig interessant... Kan jo ikke si annet enn at det der absolutt er noe som kan virke inn.

 

Kunne ikke det vært kjempespennende å hatt en egent tråd for dette da slik at ikke denne her sklir helt ut i OT verden og blir stengt.

 

Baltazar gir utrykk for å være utrolig godt belest på dette feltet og så kunne vi andre mindre begavede utfylt i mellom.

 

Etter en uke eller to, eller tre eller en måned så kunne vi tatt en status på den aktuelle tråden og summert opp de 10 viktigste momentene som taler for og mot påstanden.

 

Så kunne vi rett og slett laget en ny tråd og gått i dybden på disse punktene.

 

Ingen vil jo da kunne si noe annet enn at ting blir belyst på en ryddig måte i alle fall..

 

Hadde ikke det vært spennende da?

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Hvorfor en ny tråd? Hvorvidt holocaust hendte eller ikke er jo absolutt relevant siden det er nettopp det Ahmadinejad sa og det er hans uttalelser som danner grunnlaget for tråden.

Nei bevare meg vel... men det er kanskje ikke så ryddig å starte en saklig diskusjon om holocaust har skjedd/hvordan på side 11 i en tråd som omhandler "at Mahmoud Ahmadinejad har benektet holocaust".

 

Var bare min vurdering da, same for meg hvor, så lenge man kan ta et dypdykk i fakta om saken.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis bare holocaust som trenger å diskuteres her aselvom det absolutt er relevant for tråden. Man kan vel så mye diskutere Ahmadinejada uttalelser og de tre spørsmålene som står i avstemningen.

Nei da så... Men hva sier du Baltazar... har du tatt et seriøst oppgjør på forumet før?

 

Er du klar for å kjempe for ditt syn eller viker du?

Lenke til kommentar

R@ge, har du lest eller sett film av Anne Franks dagbok? Kan du fortelle hvorfor jødene i Tyskland måtte gjemme seg hvis ikke de var i fare? Og kan samtidig nevne at jeg har lest flere beretninger fra jøder som var henvist til å leve i ghettoene for jøder og det var ikke slik at de hadde alt de trengte der. Flere ganger måtte de snike seg ut for å få tak i mat ol.

Lenke til kommentar

R@ge, har du lest eller sett film av Anne Franks dagbok? Kan du fortelle hvorfor jødene i Tyskland måtte gjemme seg hvis ikke de var i fare? Og kan samtidig nevne at jeg har lest flere beretninger fra jøder som var henvist til å leve i ghettoene for jøder og det var ikke slik at de hadde alt de trengte der. Flere ganger måtte de snike seg ut for å få tak i mat ol.

Jeg har aldri sagt at de ikke var i fare, ei heller benektet at Hitler ønsket å løse "jøde probblemet".

 

Jeg har bare ikke helt akseptert at løsningen var å systematisk utryde dem. De ærklærte jo krig mot Tyskland også da, noe som som sikkert ikke bedret situasjonen for dem som ikke hadde noe med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Uansett om Ahmadinejad hevder det ene eller det andre rundt dette spørsmålet, så var ikke hans poeng å ytre hva han selv tror for å få andre til å tro det samme ene og alene. Det hadde mest sannsynlig et mål og en mening i et politisk syn, slik det meste av det vi blir foret med er. For han, var det kanskje for å få støtte fra muslimer, tilhengere av en religion som ikke har så mye til overs for jøder uansett hva det gjelder, og at det han dermed sa ble blåst opp i medier her hjemme har kanskje noe med det at de fleste er av det synet at det han sier ikke stemmer, dermed blir hensikten her å skape avsky til Iran og makten der....

 

Sagt litt klarere, når makten i vesten ser at Mahmoud gjør eller ytrer ting som kan gi mer makt og støtte, så må de komme med noe som øker vår forrakt, eller kan ta i fra nazisters og andre skeptikere eventuell støtte. Og vi har muslimer i vårt land også, og om de hører dette, så oppstår det, som man kan se i denne tråden, på en måte en støtte til Iran fordi de "avslører" sannheten eller stiller spørsmål ved hva som egentlig er sannheten. Ikke at nordmannen i denne tråden ville gitt støtte, men man ser jo at tilliten til vår egen makt kan minke, og da blir det jo veldig viktig å påpeke for dem, hva som skal oppfattes som sannheten når noen kan se at selv en president kan stille spørmål og være kritisk.

 

Litt tåkete skrevet, men fort gjort.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis bare holocaust som trenger å diskuteres her aselvom det absolutt er relevant for tråden. Man kan vel så mye diskutere Ahmadinejada uttalelser og de tre spørsmålene som står i avstemningen.

Nei da så... Men hva sier du Baltazar... har du tatt et seriøst oppgjør på forumet før?

 

Er du klar for å kjempe for ditt syn eller viker du?

 

 

Det er ikke noen vis i å kjempe for mitt syn her, det blir uansett bare en skyttergravskrig.

For de som etter all dokumentasjon jeg har lagt ut ennå er så hjernevasket at de tror på myten om holocaust vil ikke kunne forandre mening uansett.

 

Jeg har vært med på dette før.

Det lages rene mobbetråder for å mobbe en eller annen som ikke vil underordne seg den politisk korrekte mening.

Så kommer noen inn som heller ikke har den politisk korrekte mening. Disse er selvfølgelig uønsket i tråden, men for å gi et skinn av demokrati og ytringsfrihet så blir disse tillatt i tråden, men det stilles strenge krav til dokumentasjon.

Håpet er da at disse politisk ukorrekte ikke skal klare å dokumentere det de hevder, og dermed kan mobbes bort fra tråden uten å gi inntrykk av at ytringsfriheten ikke er ivaretatt.

 

Men skulle disse mot formodning klare å dokumentere at de har rett, så blir all dokumentasjon oversett og de politisk korrekte fortsetter å spørre etter dokumentasjon, samtidig som den allerede fremlage dokumentasjon ikke kan godtas pga påstander om dårlig kildekritikk eller en eller annen feil ved personen eller organisasjonen som har laget websiden osv. Politisk og/eller religiøst ståsted for personen som legger ut dokumentasjonen kan også bli brukt som "bevis" for at dokumentasjonen er feil.

 

Overfor slike hjernevaskede pk-ere har vi tapt i utgangspunktet, for de vil bruke allle disse metodene mot deg og mer til.

De aksepterer aldri noe dokumentasjon som ikke støtter deres eget syn.

 

Jeg har brukt kilder fra alle slags media, all historie, online kilder og offline kilder og til og med jødiske skrifter. Men ingenting blir akseptert.

 

Jeg har også sett andre gjøre det samme, uten at noe er blitt akseptert som går mot den politisk korrekte mening.

 

Jeg har også vært på pk-siden selv, og selv vært en av disse hjernevaskede og bevisstløse zombiene som trodde blindt på jødenes og den offisielle versjon av historien.

Men heldigvis klarte jeg å bryte ut, og jeg begynte å studere ting selv for ca 4 år siden.

 

Jeg har dermed vært på begge sider og jeg vet hvordan dette gamet virker og når det ikke lenger er noen vits i å fortsette.

Lenke til kommentar

R@ge, har du lest eller sett film av Anne Franks dagbok? Kan du fortelle hvorfor jødene i Tyskland måtte gjemme seg hvis ikke de var i fare? Og kan samtidig nevne at jeg har lest flere beretninger fra jøder som var henvist til å leve i ghettoene for jøder og det var ikke slik at de hadde alt de trengte der. Flere ganger måtte de snike seg ut for å få tak i mat ol.

 

Det kunne jo kanskje være fordi jødene erklærte krig mot Tyskland. De startet også en verdensomspennende boikott av tyske varer.

 

Også nordmenn og andre nasjonaliteter måtte gjemme seg for tyskerne av frykt for å bli tatt til fange, både militære og sivile som samarbeidet med fienden.

 

Det er ikke uvanlig at et land tar sine fiender til fange og setter dem i fangeleir. Det ble gjort også på alliert side.

Lenke til kommentar

Det er ikke noen vis i å kjempe for mitt syn her, det blir uansett bare en skyttergravskrig.

For de som etter all dokumentasjon jeg har lagt ut ennå er så hjernevasket at de tror på myten om holocaust vil ikke kunne forandre mening uansett.

 

Det er som å diskutere religion/bibelen med deg kanskje?

 

Overfor slike hjernevaskede pk-ere har vi tapt i utgangspunktet, for de vil bruke allle disse metodene mot deg og mer til.

De aksepterer aldri noe dokumentasjon som ikke støtter deres eget syn.

 

Det er hva de tiltalte i denne såpen også erfarte da. Og slik hekseprosesser har fungert i alle tider.

 

Om du ikke vil prøve slik at folk som har lyst å vite mer om saken kan få denne muligheten så er det jo forsåvidt en ærlig sak.

 

Synes det bare er litt dumt da..

Lenke til kommentar

Det kunne jo kanskje være fordi jødene erklærte krig mot Tyskland. De startet også en verdensomspennende boikott av tyske varer.

 

Også nordmenn og andre nasjonaliteter måtte gjemme seg for tyskerne av frykt for å bli tatt til fange, både militære og sivile som samarbeidet med fienden.

 

Det er ikke uvanlig at et land tar sine fiender til fange og setter dem i fangeleir. Det ble gjort også på alliert side.

 

Jaså, jødene erklærte krig mot Tyskaland... og dette regner jeg med at du kan underbygge og oppgi kilde til?

 

Ellers finner ejg ikke noe spesielt poeng i innlegget ditt. Er krigen og okkupasjonen av andre land som Nazi-Tyskalnd bedrev relevan til den behandlingen de gav jøder i sitt eget land?

Lenke til kommentar

Det kunne jo kanskje være fordi jødene erklærte krig mot Tyskland. De startet også en verdensomspennende boikott av tyske varer.

 

Også nordmenn og andre nasjonaliteter måtte gjemme seg for tyskerne av frykt for å bli tatt til fange, både militære og sivile som samarbeidet med fienden.

 

Det er ikke uvanlig at et land tar sine fiender til fange og setter dem i fangeleir. Det ble gjort også på alliert side.

 

Jaså, jødene erklærte krig mot Tyskaland... og dette regner jeg med at du kan underbygge og oppgi kilde til?

 

Ellers finner ejg ikke noe spesielt poeng i innlegget ditt. Er krigen og okkupasjonen av andre land som Nazi-Tyskalnd bedrev relevan til den behandlingen de gav jøder i sitt eget land?

 

Huff... Nå synes jeg du var litt uheldig Glimti....

 

Det som skjedde her nå er jo nøyaktig årsaken til at Baltazar ikke ønsker å ta kampen omkring dette. Du benekter eller stiller spørsmålstegn ved ting som er godt dokumentert.

 

Det er jo ikke noen nyhet at jødene erklærte krig mot Tyskland liksom..

 

Dette lærte ikke jeg noe om på skolen.

 

Enda mer her

Masse bra her også, obs pdf.

 

Dette sto bare to sider bakover i tråden forresten. Men det finnes sikkert flere kilder vil jeg tro.

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Det kunne jo kanskje være fordi jødene erklærte krig mot Tyskland. De startet også en verdensomspennende boikott av tyske varer.

 

Også nordmenn og andre nasjonaliteter måtte gjemme seg for tyskerne av frykt for å bli tatt til fange, både militære og sivile som samarbeidet med fienden.

 

Det er ikke uvanlig at et land tar sine fiender til fange og setter dem i fangeleir. Det ble gjort også på alliert side.

 

Jaså, jødene erklærte krig mot Tyskaland... og dette regner jeg med at du kan underbygge og oppgi kilde til?

 

Ellers finner ejg ikke noe spesielt poeng i innlegget ditt. Er krigen og okkupasjonen av andre land som Nazi-Tyskalnd bedrev relevan til den behandlingen de gav jøder i sitt eget land?

 

Huff... Nå synes jeg du var litt uheldig Glimti....

 

Det som skjedde her nå er jo nøyaktig årsaken til at Baltazar ikke ønsker å ta kampen omkring dette. Du benekter eller stiller spørsmålstegn ved ting som er godt dokumentert.

 

Det er jo ikke noen nyhet at jødene erklærte krig mot Tyskland liksom..

 

Dette lærte ikke jeg noe om på skolen.

 

Enda mer her

Masse bra her også, obs pdf.

 

Dette sto bare to sider bakover i tråden forresten. Men det finnes sikkert flere kilder vil jeg tro.

 

Jeg er redd man kommer over som litt enkel hvis man aksepterer dette som en krigserklæring.

Utifra kilden deres var saken at en rekke handelsfolk gikk sammen for å boikotte tyske varer og at aviser, som vanlig, hauset det opp og retorisk brukte ordet krig.

 

Hvis man følger denne logikken har verdens sosialister erklært krig mot Israel, stemmer dette?

Lenke til kommentar

Du vet, noen reagerer kraftig på alt! Feks. valgte jo Saddam Hussein å innvadere Kuwait pga. overproduskjonen deres av olje samt at Kuwait ikke umiddelbart ville stryke Iraks gjeld til Kuwait!

 

Det er riktig at det var jødiske selvforsvarsstyrker under krigen, men den aksepterte oppfattningen er ikke at det var de som startet krigen...

Lenke til kommentar

Du vet, noen reagerer kraftig på alt! Feks. valgte jo Saddam Hussein å innvadere Kuwait pga. overproduskjonen deres av olje samt at Kuwait ikke umiddelbart ville stryke Iraks gjeld til Kuwait!

 

Det der er litt OT da, men jeg husker at det var en del andre faktorer også ja.. Men samme det.. De hadde jo selvfølgelig ingen rett til å angripe de heller.

 

Det er riktig at det var jødiske selvforsvarsstyrker under krigen, men den aksepterte oppfattningen er ikke at det var de som startet krigen...

 

Er vel ingen som sier at "jødene" startet krigen egentlig heller da. Dette forklarer hvorfor de ble internert og sett på som en fiende.

 

Årsakene til krigen kan vel også spores helt tilbake til 1. verdenskrig og forholdene i tyskland etter den og sikkert mye mer. Jeg kan ikke skryte på meg at jeg er så belest på dette lenger, har glemt det :X

Lenke til kommentar

Det kunne jo kanskje være fordi jødene erklærte krig mot Tyskland. De startet også en verdensomspennende boikott av tyske varer.

 

Også nordmenn og andre nasjonaliteter måtte gjemme seg for tyskerne av frykt for å bli tatt til fange, både militære og sivile som samarbeidet med fienden.

 

Det er ikke uvanlig at et land tar sine fiender til fange og setter dem i fangeleir. Det ble gjort også på alliert side.

 

Jaså, jødene erklærte krig mot Tyskaland... og dette regner jeg med at du kan underbygge og oppgi kilde til?

 

Ellers finner ejg ikke noe spesielt poeng i innlegget ditt. Er krigen og okkupasjonen av andre land som Nazi-Tyskalnd bedrev relevan til den behandlingen de gav jøder i sitt eget land?

 

Huff... Nå synes jeg du var litt uheldig Glimti....

 

Det som skjedde her nå er jo nøyaktig årsaken til at Baltazar ikke ønsker å ta kampen omkring dette. Du benekter eller stiller spørsmålstegn ved ting som er godt dokumentert.

 

Det er jo ikke noen nyhet at jødene erklærte krig mot Tyskland liksom..

 

Dette lærte ikke jeg noe om på skolen.

 

Enda mer her

Masse bra her også, obs pdf.

 

Dette sto bare to sider bakover i tråden forresten. Men det finnes sikkert flere kilder vil jeg tro.

 

Jeg er redd man kommer over som litt enkel hvis man aksepterer dette som en krigserklæring.

Utifra kilden deres var saken at en rekke handelsfolk gikk sammen for å boikotte tyske varer og at aviser, som vanlig, hauset det opp og retorisk brukte ordet krig.

 

Hvis man følger denne logikken har verdens sosialister erklært krig mot Israel, stemmer dette?

 

Dette var nok heller ikke ment som noe krigsærklæring.

 

Men jødene erklærte krig mot Tyskland 24 mars 1933.

Det er ikke mange som vet om dette, for det er en del av historien som har vært skjult for oss med hensikt.

 

http://guardian.150m.com/jews/jews-declare-war.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...