Gå til innhold

Hjelp lyden hakker når jeg...


Anbefalte innlegg

starter opp maskinen.

 

Den hakker også når jeg spiller på høy oppløsning. I UT2k3 hakker lyden hvis den er stilt inn på hardware 3d sound + eax. Hvis den kun står på software uten eax, går det greit, men det er jo ønskelig med eax.

 

Har de nyeste driverne tror jeg for audigy. Cat3.4 for 9700 pro kortet. bios vers 1002 for hovedkortet. Onboard sound controller er disabled i BIOS.

 

Noen som har noen ideer om hva dette skylde, og hva som kan gjøres med det?? :-?

 

OK tilslutt ett pinlig nybegynner spm; Høyttelerne mine har to ledninger en med grønn og en med rød/rosa jack. Spiller det noen rolle hvilken av utgangene i Audigy 2 kortet jeg plugger disse i? bare jeg ikke bruker mic utgangen?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja her var det mye innspill

 

Det hakker fremdeles. De nyeste driverne til Audify2 er installert. Ingen hardware konflikter, alt fungerer. LYDEN HAKKER og jeg skjønner ingenting.

 

Er det ingen her som har erfart dette, og fått det fikset???????

 

 

 

HALLLO!!! :woot:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Etter reinstallasjon grunnet ny hardware opplever jeg også at Audigy2 hakker på lyden.

 

Det er åpenbart en feil i konfigurering / drivere. Nystartet maskin med WinAmp 2.80 (min favorittversjon) og en enkel MP3-avspilling.

 

En gang og to i minuttet hopper den over 1 sek med lyd.

 

Det er likedan i avspilling av filmer.

 

Skal reinstallere XP Pro nå. Kommer til å ta lydkortet ut av PCI-sloten, og først sette det i (og foreta installasjon av drivere etc) etter at alt annet er konfigurert ferdig. Kommer da også til å ta GHOST image like forut, slik at jeg evt. kan komme tilbake med erfaringer fra forskjellige forsøk.

 

I mellomtiden kan vi sjekke FAQ hos Creative. Dette må jo være et kjent problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...