Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Røyk og Astma


EMS15

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

=/

 

Ska google "Anstrengelse astma" i morgen, fordi legen min sa at dette ikke var kronisk. Han har også sagt at jeg ikke bør røyke med "Anstrengelse astma" - spesielt ikke hvis jeg ikke trener.

 

Jeg kommer nok ikke til å slutte med røyk med en gang, men jeg er sterk nok til å slutte før jeg blir 20. Vet det er mange som sier det og at det bare er tomme ord..

Lenke til kommentar

Ja, dette er veldig farlig og KAN i værste fall føre til et anfall og mulig dødsfall. Selv ved relativt svak grad av astma, plutselig kan det slå til. Du kan sikkert røyke et par sig og ikke merke noe, men når du blir vandt til røyken og virkelig innhalerer så kan det få fatale følger. Ingen trekker "skikkelig" de første gangene uten å hoste opp lungene, så når du endelig får toleranse for røyken så kan det da gå galt.

Endret av Bata
Lenke til kommentar

Har røykt godt over ti pakker og jeg kan puste inn til lungene mine ikke makter mer :!:

 

Hosting er jeg ferdig med.

 

Ville hovedsaklig bare vite om det var farligere for meg å røyke til jeg er 30 enn noen andre.

 

Jeg slutter og begynner hele tiden, kjenner meg ikke så veldig avhengig atm. Må sikkert ha mange flere for å bli det. Klarer meg godt over en uke uten liksom.

 

Liker røyk, på samme måten som alle andre som har begynt, men klarer å beherske meg :p

Lenke til kommentar
Har røykt godt over ti pakker og jeg kan puste inn til lungene mine ikke makter mer :!:

 

Hosting er jeg ferdig med.

 

Ville hovedsaklig bare vite om det var farligere for meg å røyke til jeg er 30 enn noen andre.

 

Jeg slutter og begynner hele tiden, kjenner meg ikke så veldig avhengig atm. Må sikkert ha mange flere for å bli det. Klarer meg godt over en uke uten liksom.

 

Liker røyk, på samme måten som alle andre som har begynt, men klarer å beherske meg :p

Astma gjør det værre ja, større sjanse for kols og ett stykk jævlig liv. Men opp til deg det, er så forbanna klisjé med alle disse fjortisene som ikke bryr seg og så ser du dem tyve år senere etterpåklok. Men mener det er et grunnprinsipp at folk skal få gjøre som de vil med egen kropp, er de for dumme til å lytte til råd er det deres problem ikke mitt.

Lenke til kommentar
Har røykt godt over ti pakker og jeg kan puste inn til lungene mine ikke makter mer :!:

 

Hosting er jeg ferdig med.

 

Ville hovedsaklig bare vite om det var farligere for meg å røyke til jeg er 30 enn noen andre.

 

Jeg slutter og begynner hele tiden, kjenner meg ikke så veldig avhengig atm. Må sikkert ha mange flere for å bli det. Klarer meg godt over en uke uten liksom.

 

Liker røyk, på samme måten som alle andre som har begynt, men klarer å beherske meg :p

Kan jeg spørre om hvorfor du røyker? Mange av mine venner røyker og jeg kjønner ikke hvorfor? Er det sån at dere vil ha en vane, bli sosiale, tøffe dere, eller bli tynne? Hva er greia med snus og røyk?

 

Begge deler lukter dritt og er dritt.

Jeg røyker fordi jeg syns det er godt og chill å sitte en fredagskveld med en sneip i handen. Røyker ikke så mye offentlig så det er neppe for å være tøff. Røyking blir etterhvert en vane, ja. Men så lenge man klarer å beherske seg bør vel egentlig dette gå bra. Kjenner at jeg har lyst på, og etter ti pakker er man neppe avhengig?

 

Hvis du noen gang har sotte en fridag og drokke med noen venner, vet du greia. Det er godt, chill, og røyk er mer avhengihetsskapende.

Endret av EMS15
Lenke til kommentar

Finnes ingen god grunn til å røyke eller å snuse, men blir en dårlig vane ja. Selv snuser jeg og helt ærlig synes jeg ikke det er tøft i det hele tatt. Jeg angrer på at jeg begynte med dritten og jeg skal slutte(når jeg klarer.) OM du ikke føler deg avhengig fraråder jeg deg til å fortsette, for når du først har gått i gang med dritten så er det et helvette å bli kvitt det. Bare ikke fortsett, gi deg mens du enda ikke er avhengig.

 

Hilsen aktiv snuser

Lenke til kommentar
Finnes ingen god grunn til å røyke eller å snuse, men blir en dårlig vane ja. Selv snuser jeg og helt ærlig synes jeg ikke det er tøft i det hele tatt. Jeg angrer på at jeg begynte med dritten og jeg skal slutte(når jeg klarer.) OM du ikke føler deg avhengig fraråder jeg deg til å fortsette, for når du først har gått i gang med dritten så er det et helvette å bli kvitt det. Bare ikke fortsett, gi deg mens du enda ikke er avhengig.

 

Hilsen aktiv snuser

 

Lest at gurkemeie (fordi det er MAOI) skal hjelpe mot nikotinavhengighet forklart med at det er andre stoffer i tobakk som gjør nikotin så avhengighetsskapende.

Lenke til kommentar
Finnes ingen god grunn til å røyke eller å snuse, men blir en dårlig vane ja. Selv snuser jeg og helt ærlig synes jeg ikke det er tøft i det hele tatt. Jeg angrer på at jeg begynte med dritten og jeg skal slutte(når jeg klarer.) OM du ikke føler deg avhengig fraråder jeg deg til å fortsette, for når du først har gått i gang med dritten så er det et helvette å bli kvitt det. Bare ikke fortsett, gi deg mens du enda ikke er avhengig.

 

Hilsen aktiv snuser

 

Lest at gurkemeie (fordi det er MAOI) skal hjelpe mot nikotinavhengighet forklart med at det er andre stoffer i tobakk som gjør nikotin så avhengighetsskapende.

 

 

Hva sikter du til?:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...