Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spyr lett av alkohol


EMS15

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er en gutt på 16 år. Jeg har drokke to ganger. Ene gangen 6 øl og andre gangen 9 øl.

 

Jeg spydde begge gangene. Ingen andre av folka jeg henger med spyr før de kommer opp til sprit og sterkere saker.

 

Er dette en tilvenningssak?

 

Jeg mener, hvis jeg drikker på fester og sånt vil jeg etterhvert tåle mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil eg nok tru. Du må berre gjere det roleg, å kose deg. Handler ikkje om å drikke seg dritafull, iallefall ikkje før ein har kontroll. Kontroll nok til å miste kontroll :p

Nei men berre kos deg, ikkje tving ned berre for å helde følge med dei som har drukket i alle år.

Eg byrja å drikke skikkeleg (då underforstått til eg vart full) før eg var gammal nok. Hadde berre hatt ei pils ein sjelden gong før dét. Når eg blei 18 tok eg det berre roleg, byrja med 3-4, gjekk opp til 6, og drikk no somregel mellom 6-12 boksar eventuelt noko sterkare for å komme i formen. Toleransen kjem nok. Sjølv har eg ikkje spydd noko særleg, berre når eg kastar inn på sprit. Det anbefaler eg ikkje å gjere, held deg til det dei sel i daglegvaren til du har kontroll.

Det kan jo óg vere at du ikkje tåler alkohol så bra, men eg tviler på det er saken. Du drikk jo tydelegvis ein del (ikkje mykje, men meir enn kva du har hatt før som var ingenting), å då trengs det vel ei viss tilvenning. Berre ta det rolig. Du kjem til å bli drita nok gonger. Å så utruleg fantastisk er det jo tross alt ikkje. Etterpå iallefall. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Man spyr som regel av for stort inntak av polsprit, grunnen til det er fordi det er tilsatt brekningsmiddel sammen med spriten.

Endret av Slettet+981287349
Lenke til kommentar

Det er flere faktorer som spiller inn.

 

For det første er det individuelle forskjeller på hvor mye alkohol man tåler. Noen tåler mer enn andre.

 

Noe av det er nok genetisk. Andre ting som spiller inn er blant annet:

  • Kroppsvolum: mer kropp å "fordele" alkoholen på.
  • Muskelmasse: muskelvev er vannholdig og alkohol løses godt i vann.
  • Hvor ofte du drikker: Hos en person som drikker ofte, vil hjernen tåle mer alkohol enn hos en som drikker sjelden.

Kilder:

http://www.noabuse.no/ru/alko_i_krop.htm

http://www.dinside.no/501363/ti-myter-om-alkohol

Lenke til kommentar
Det er flere faktorer som spiller inn.

 

For det første er det individuelle forskjeller på hvor mye alkohol man tåler. Noen tåler mer enn andre.

 

Noe av det er nok genetisk. Andre ting som spiller inn er blant annet:

  • Kroppsvolum: mer kropp å "fordele" alkoholen på.
  • Muskelmasse: muskelvev er vannholdig og alkohol løses godt i vann.
  • Hvor ofte du drikker: Hos en person som drikker ofte, vil hjernen tåle mer alkohol enn hos en som drikker sjelden.

Kilder:

http://www.noabuse.no/ru/alko_i_krop.htm

http://www.dinside.no/501363/ti-myter-om-alkohol

Faren min tåler veldig mye alkohol. I hans yngre dager, som mamma fortalte meg var det han som stod igjen på gulvet med pilsen i handen :p

 

Jeg er ganske liten..

 

Jeg eier ikke muskler.. :p

Lenke til kommentar
Corona og annet jentete importøl er bare for de aller mest fisefine!!

 

Ikke blir for eplekjekk nå :)

Tipper at store deler av verdens øldrikkere foretrekker lyst øl fremfor mørkt sikkert mye fordi den mørke (syns jeg) smaker bittert og mer spesielt(?).

Det å drikke mørkt øl er liksom blitt en sånn macho ting, "lyst øl er for jenter"

Latterlig.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke akkurat noen overraskelse at du spyr såpass fort når du "bøtter nedpå" hendholdsvis 6 og 9 øl. Øl er rimelig mektig når en ikke er vant til å drikke det, og jeg merker selv at jeg blir dårlig i magen av så få som 4 øl, mens jeg helt fint tåler både 1 og 2 flasker med vin, tequila og det som verre er...

Lenke til kommentar

Etter noen år har jeg funnet ut at det som fungerer best for meg er å drikke 1-2 flasker med pils, i løpet av 1-2 timer. Gjerne sammen med potetgull, mat eller chillinøtter.

Deretter en ny flaske omtrent annen hver time.

 

Da unngår jeg stor sett å spy, si ting jeg angrer på og gjøre tåpelige ting, samtidig som formen blir bra.

 

Har lagt merke til at folk som liker oliven, også ofte synes at øl smaker bra. Sikkert noe å gjøre med smaksløkene.

 

Hvis jeg også drikker (is)vann innimellom eller etter at jeg er ferdig å drikke, så får jeg heller ikke så ofte hodepine dagen etter.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...