Gå til innhold

Tilbakemelding handleliste i7 1156 pc


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding om noe ser noe galt med denne handlelisten. Jeg har allerede 1 750gb harddisk, og 1 nvidia 260 pci-express skjermkort jeg har tenkt å bruke inntil videre i tillegg til det som står her, men lurer på om jeg har fått med alt annet - alternativt om det er noen ting som er unødvendig (sånn som ssd mount sak i tillegg til disk).

 

Handlelisten er laget på komplett - ikke fordi jeg skal kjøpe derfra (ca 1000kr billigere på datakjeden i hvert fall), men fordi det er enkelt å dele listen derfra.

 

Her er handlelisten - september 2009.

 

Noen kommentarer? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ser bra ut det der.

 

Personlig ville jeg byttet ut kabinettet med f.eks HAF932 eller Lancool k62.

 

Ville også byttet ut rammen til 1600mhz hvis du skal klokke, byttet ut 2TB med 2xSamsung F1 1TB billigere og "tryggere". Ville også byttet ut SSD med Intel sine x-25m Gen2. Mounten synes jeg er unødvendig, ssden kan du bare legge i en av brønnene eller tape den på veggen eller no.

 

Resten ser bra ut, ville overlevd med en stock kjøler til Noctua kommer med noe for s1156.

Synes det ble litt dyrt, har du vurdert Amentio, Netshop o.l?

Endret av No_oN
Lenke til kommentar
Hei, ser bra ut det der.

 

Personlig ville jeg byttet ut kabinettet med f.eks HAF932 eller Lancool k62.

 

Ville også byttet ut rammen til 1600mhz hvis du skal klokke, byttet ut 2TB med 2xSamsung F1 1TB billigere og "tryggere". Ville også byttet ut SSD med Intel sine x-25m Gen2. Mounten synes jeg er unødvendig, ssden kan du bare legge i en av brønnene eller tape den på veggen eller no.

 

Resten ser bra ut, ville overlevd med en stock kjøler til Noctua kommer med noe for s1156.

Synes det ble litt dyrt, har du vurdert Amentio, Netshop o.l?

 

Hei,

 

Er de stille kabinetter? Mye av grunnen til valg av kabinett er støynivået - og har god erfaring med silverstone tidligere på det området.

 

Angående sted å kjøpe, så blir det nok ikke komplett nei. Kommer til å sjekke forskjellige butikker når jeg har mer eller mindre endelig resultat - men syntes komplett har en grei måte å lage og dele handlelister på så er vant med den.

Lenke til kommentar

Ikke dårlig det der, har bestilt deler til mitt nye monster, sluttlisten ble da seende slik ut:

 

Kabinett: Silverstone Fortress FT01B.

PSU: XFX XPS-850W-BES Black Edition, 850W (produsert av seasonic, så er i praksis samme som Seasonic M12D, bare 500,- billigere :) )

Hovedkort: Gigabyte GA-P55-UD3R

CPU: Intel core i7 860 2.8GHz

CPU Kjøler: Noctua NH-U12P

RAM: Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 8GB CL7-7-7-20

HDD: Intel 160Gb SSD, 1TB Samsung F1 til spill og slikt, 2TB Seagate til generell lagring.

Skjermkort: Nye ATI korta skal lanseres neste uke i følge ryktene +14 dager før de er på lager hos butikkene minst. Inntil videre ATI Radeon HD4870.

Skjerm: Fujitsu Siemens 26".

Logitech MX518 Mus og M$ "Curve" tastatur.

 

Første gang jeg bygger så dyrt som dette, bør helst vise igjen litt. Har tro på at SSD disken vil gjøre store utslag i hvor rask maskinen føles.

Lenke til kommentar
Den enkleste regelen er at du ikke skal ha REG/ECC-brikker til en stasjonær PC. Disse brukes i servere og kraftige arbeidsstasjoner for ekstra stabilitet, der man tar i bruk serverprosessorer som AMD Opteron og Intel Xeon.

 

Du vil også se at registrerte brikker er dyrere enn annen, normal, uregistrert RAM.

 

Hovedkortet jeg valgte har:

Støttet RAM-hastighet PC3-6400, PC3-8500, PC3-10666

 

Minnet har:

Minnehastighet 1600 MHz

 

Hvordan ser jeg om dette passer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...