Gå til innhold

[Løst]Hva er beste lappis til 30.000 kr til tyngre oppgaver og spill?

..Bjørnar..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppgraderte fra Vista Home Premium 64 til Windows 7 Home Premium 64 i dag, uten problemer. Allt virker, med unntak av 1 enkelt sidebar gadget jeg har. Oppgradering, ikke clean install.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Klinte til med clean install selv, har ikke hatt den lenger enn at det var grei skuring å få alt på skinner igjen. Funker som en drøm, men har en "ukjent enhet" i enhetsbehandling jeg tydeligvis ikke har noen driver til? Hva har skjedd her mon tro?

EDIT:

Hva er greia med at i7 975 ikke scorer bedre enn 7,6 i W7 exp.index? Scorer forøvrig som følger:

CPU: 7.6

RAM: 7.6

GPU: 6.9/6.9 (bittelitt OC)

HDD: 7.7

RES: 6.9

Kommer til å ville bytte ut GTX280M med et top notch GTX3xxM kjenner jeg.. :p

Endret av ..Bjørnar..
Skrevet (endret)

Vel, man kan vel tenke seg at Microsoft ser for seg at det finnes eller kommer enda kraftigere prosessorer på markedet ;)

Allerede er det et par av de beste (og dyreste!) Xeon'er som slår selv en i7 975 - og dessuten kommer vel i9 om ikke alt for lenge. Kanskje AMD finner på noe lurt også. Så MS vil vel ha noe å gå på - max indeks er jo 7,9. Min 920 scorer til sammenligning 7,4.

Denne indeksen er forøvrig ikke til å ta helt alvorlig - men den kan si noe om hvor flaskehalsen i systemet ligger ... og som du selv sier; I denne maskinen er det relativt sett grafikken. Hadde du hatt en vanlig harddisk ville det vært der det var mest å hente.

PS. Hvis du ikke ser hvilken enhet som skurrer i enhetsbehandling, så skru på "show hidden devices". (Har engelsk OS). Det er sikkert noe triviellt. Hos meg var det en rest av Daemon Tools, som tydeligvis ikke er Win 7 klar enda. (Fikk beskjed om å avinstallere Daemon under oppgraderingen)

Endret av thomit
Skrevet
Vel, man kan vel tenke seg at Microsoft ser for seg at det finnes eller kommer enda kraftigere prosessorer på markedet ;)

Tror du virkelig det? :p

Kan nevne som en kuriositet at det nå er 6 år siden AMD kunne presentere den første mobile 64 bits prosessor arkitekturen for bærbare maskiner.

Skrevet (endret)

Windows experience index er jo en vits i benchmarksammenheng, så jeg tar ikke dette verken alvorlig eller tungt kjenner jeg, men bemerker at prosessoren min lusker på ca 60 % når W7 kjører "prosessortesten" sin. Det er ikke rare stresstesten syns jeg. :p

Helt på toppen i enhetsbeghandlingen er det noe som heter "Andre enheter" og under der ligger det en "Ukjent enhet". Når jeg går inn på egenskapene til den enheten er det ikke rare informasjonen å spore. Ukjent produsent, plassering "på Intel® ICH10R LPC Interface Controller - 3A16". Når jeg går inn på fanen "Detaljer" og velger "Maskinvare-IDer" får jeg imidlertid opp noe som kan ligne på et hint: ACPI\ITE8708.

Er det noen kjente Intel-problemer ute å går i W7?

EDIT:

Never mind! :D Googlet ACPI\ITE8708, fant ut at det var "ITECIR Infrared Receiver (EC)". La inn driveren "manuelt", det ordnet seg!

Endret av ..Bjørnar..
Skrevet (endret)

Bare husk at Microsoft Update i noen (mange) tilfeller kan være mer oppdatert enn produsentenes eller leverandørenes sider er...

Med unntak av Nvidia's beta/ikke-WHQL-signerte drivere.

Endret av thomit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...