Gå til innhold

Android 1.6 i oktober


Anbefalte innlegg

Utifra det bildet, så ser Scholes bra ut. Men hvordan er tykkelsen på den?

Nå har jeg ikke lenken hvor jeg leste så mye om den forann meg, men den skulle vistnok være veldig tynn, til QWERTYfon å være. Jeg har dog litt tvil om at Scholes blir så perfekt som den ser ut til å bli, det er jo faktisk Motorola.

 

Uansett, 2010 blir et kanon Android-år!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er alle her tolv år og på internett for første gang? Skjermskudd er mye brukt som oversettelse av screenshot.

 

Ja, det er jo innlysende at jo oftere Amobil bruker gale ord og uttrykk, jo mer riktige blir dem...

 

Sukk... Uttrykket 'screenshot' er engelsk/amerikansk, og på utenlandsk er det vanlig å bruke uttrykkene 'take a shot', 'photo shoot' osv når det gjelder å ta bilde av noe/noen - ergo uttrykket 'screenshot'. Skjønner du ikke da hvor håpløst det blir å oversette 'shot' med 'skudd' i denne sammenhengen?

Endret av sinnabrus
Lenke til kommentar
Sukk... Uttrykket 'screenshot' er engelsk/amerikansk, og på utenlandsk er det vanlig å bruke uttrykkene 'take a shot', 'photo shoot' osv når det gjelder å ta bilde av noe/noen - ergo uttrykket 'screenshot'. Skjønner du ikke da hvor håpløst det blir å oversette 'shot' med 'skudd' i denne sammenhengen?

 

Nettopp. :thumbup: "Skjermbilde" er en mer korrekt oversettelse.

 

Men for å holde oss til tema; har Amobil misforstått her? Den "store" nyheten er vel at Android Market får skjermbilder fra applikasjonene, ikke at man kan ta skjermbilder i OS'et? Eller er det jeg som misforstår?

Lenke til kommentar
Noen hørt noe om VPN-støtte til Donut/HTC Hero?

 

Det står da hvertfall i featurelista at VPN-støtte er på plass i Donut, så får man vel bare håpe at HTC Hero (+ Magic og G1) får en offisiell oppgradering.

 

Huff, visste ikke at Android var _så_ umodent.

 

Sending av filer over BT er vel på plass innen nå? Hvilke andre selvfølgeligheter er det som mangler?

 

Vi får håpe det, absolutt en mangel ved OS'et, selv om det er en funksjon jeg selv benytter meg av sjelden ble jeg overrasket over at den ikke var tilstede.

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar

Jaja, jeg har Android, vennene mine har iPhone, så vi trenger ikke kunne sende via BT vi som har Android, for ingen kan motta xD

 

Men fra spøk til Hallvor. Noen som vet når Sense skal komme til magic? Sitter med en versjon fra xda på min, lagger ganske godt her, kom ut før Hero kom så, er nok bare en dev-versjon....

 

Og skjermskudd er elsk <3

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-qtXdRFbtay
Sukk... Uttrykket 'screenshot' er engelsk/amerikansk, og på utenlandsk er det vanlig å bruke uttrykkene 'take a shot', 'photo shoot' osv når det gjelder å ta bilde av noe/noen - ergo uttrykket 'screenshot'. Skjønner du ikke da hvor håpløst det blir å oversette 'shot' med 'skudd' i denne sammenhengen?

 

Nettopp. :thumbup: "Skjermbilde" er en mer korrekt oversettelse.

Også på norsk snakker fotografer om å "skyte" bilder, selv om man kanskje ikke snakker så mye om fotoskytninger ;) Blir uansett greit å kalle det et skjermskudd. Da er det implisitt at det er et øyeblikksbilde det er snakk om. Skjermbilde er noe som er der hele tiden, ikke nødvendigvis et stillbilde.

 

Jeg følte dette var den viktige delen av debatten rundt denne artikkelen ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...