Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det kommer "fruktkjøtt" når jeg tisser..


Ilia

Anbefalte innlegg

I dag når jeg kom hjem fra skolen begynte jeg å ha smerter i forbindelse med urinering, typiske urinveisinnfeksjons-smerter. Jeg løp til butikken og kjøpte tranebær, og nå lurer jeg på to ting..:

 

Hvor lang tid går det før det slutter å gjøre så umenneskelig vondt når jeg tisser?

 

Når jeg tørker meg, kan jeg se på papiret at urinen er rødfarget, sikkert på grun av tranebærtabelettene, men jeg ser også at det kommer ut noe som likner på små, små biter med fruktkjøtt... Hva er dette for noe? Kan dette være grunnen til smertene, og ikke at det er utinveisinnfeksjon som jeg først trodde?

 

Jeg må konstant på do, det er ikke før jeg har fått på meg buksene så må jeg bare sette meg rett ned igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som nyrestein. Det røde på papiret er nok ikke rester fra tranebær med blod fra urinveiene.

 

Nyrestener er stenliknende klumper som blir til ved at det dannes saltavleiringer fra filtrert væske. Nyrestener består av ulike kalsiumsalter, og kan være alt fra bitte små til å fylle hele nyren. Enkelte som har konstant høye kalsiumverdier i blodet, er spesielt utsatte for nyresten. Uregelmessigheter i nyrens anatomi bidrar også til økt risiko. Det samme gjelder personer som blir dehydrerte og derfor har begrenset vannlating. Av denne grunn er nyresten en spesielt utbredt plage i varme land og om sommeren. Blæresten oppstår mer eller mindre av samme årsaker som nyresten.

Les lenken og ta deg en tur til fastlegen din.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...