Gå til innhold

batteritid Vs. funksjoner

mobiloman

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en nokia e51 som batteriet begynner å skrante på. Telefonen er bare ca 6 mnd gammel, men skal nå kjøpe meg ny da eg irriterer meg over å sette den på lading annenhver dag.

Valget står mellom to vidt forskjellige mobiler;

- sonim xp3 quest

- samsung i8000 Omnia II

Er som sagt veldig opptatt av batteritid og Sonim er det kvasseste på markedet hva gjelder batteri. Men så frister det fryktelig med en "fancy" telefon. Og den Samsungen blir oppgitt med veldig anstendige batteritider på produsentens sider (Samtaletid opptil 12,2 timer (GSM) / 8 timer (3G) og Hviletid opptil 686 timer (GSM) / 543 timer (3G) ).

Om dette var relle tall hadde det holdt i lange baner for meg men det er jo ikkje tilfelle.

Alikavel virker det som denne nye skjermen til denne telefonen (oled skjerm) bruker mye mindre straum en de tradisjonelle og at dette er med på å skape lenger batteritid.

Spørsmålet er bare hva er de reelle tallene for batterilevetiden til denne samsung mobilen med normal bruk. Noen som har erfaring med denne tlf? er jo ganske ny så sikkert ikkje mange som har den enda.

Og så sliter eg med å finne mAh på batteriet dens. Sonim telefonen er oppgitt til 1850, noe som er rekord høgt.

Hadde vert kjempe fint om noen kunne hjelpe meg med denne informasjonen. Er skikkelig i beit for hvilken tlf eg skal velge.

mvh. mobiloman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...