Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Grått lag på tunga


Djfreedo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har i ganske lang tid hatt et grått lag med et eller annet på tunga. Er mest helt bakerst. Bruker hver dag tannbørste med sånn skrape bakpå, men klarer bare å få av littegran forran på tunga. Noen som har tips til åssen jeg kan fjerne det?

 

sikker på at tunga ikke er grå? Kanskje du må under kniven...

Lenke til kommentar

Det sliter jeg også med.

Det kommer av feil kosthold. Mennesker som spiser akkurat det de trenger av næring og vitaminer har ikke denne soppen på tunga.

Jeg ville også likt og visst hvilken mat som forebygger dette og hvilken mat som foråsaker det.

Jeg nekter å tro at uansett usunn mat får du et slikt sopproblem.

 

Et tips for now: Puss godt hver morgen og hverkveld med en tannkost som har tungeskrape, bruk minst tretti sekunder med gjentatte skyll for å få vekk mest mulig av det ekle grønne laget og den dårlige ånden.

Lenke til kommentar
Det er bare bakterier!

Vær flink å bruke munnvann og pusse tennene godt, det kan hjelpe. Men det kan også være vitamin mangel av vitamin D hvis jeg ikke husker feil.

Du får prøve å google litt, så kanskje du finner noe.

 

Tror det burde funere med munnvann, iallefall Listerine (i USA) som inneholder thymol som er det aktive stoffet i timian som er effektivt mot sopp og dårlig ånde. Eller man kan bare spise/drikke te av timian.

Mye annet krydder fungerer mot eventuellt sopp eller bakterier som lager belegget. Trodde det var bakterier som laga belegg. Gidder ikke slå det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...