Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slannk med pulver - finnes det noe bra - Easy Life? Anbefal


Reggy

Anbefalte innlegg

Kunne godt tenkt meg å bli kvitt noen kilo, og gjerne ved hjelp av pulver. Få en liten "kickstart".

 

Jeg vet at bevegelse, spise mindere, riktigere kosthold osv er best, men det kommer etter å ha tatt noen kilo litt fort ved pulver.

 

Jeg har en bekjent som har brukt pulver til Easy Life. Det gav svært bra resultater. Han var svært aktiv i perioden (skiturer, ferier, masse jobb osv) og hadde ork til alt. Dette pulver gir visst bare 500 kcal om dagen. Det er svært dyrt og jeg tror man å bli medlem av et slikt studio for å kjøpe dette pulveret - og da blir det enda dyrere. Tror han betalte ca 700 kr i uken bare for pulver.

 

700 kr kunne jeg være villig til å betale for 3 - 4 uker, men får man kjøpt Easy Life pulver noe sted?

 

Evt finnes det noe annet der ute som er like bra og som ligger i samme prisleie, eller mye billigere....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv brukte jeg Noka-pulver i litt over et halvt års tid, erstattet frokost med det, spiste en Nutrilett-bar og en frukt til lunsj (gadd ikke dra med meg pulver og shaker på jobb) og vanlig middag. Gikk fra 110+ til 85kg. Det skal sies at jeg hadde en svært stillesittende jobb og trente ikke. Jeg jobber nå som kokk (og trener styrke), og jeg tror ikke det kostholdet ville holdt meg i gang i dag.

 

Mener Noka-pulveret ligger på 200-250kr for en pakke, og det er 15 måltider i en sånn. Hvor mye det kommer til å koste deg i uken, kommer litt an på hvor mye av kosten din du vil erstatte. Tror det er lett å bli veldig lei om dette er alt du spiser i løpet av dagen, så jeg ville anbefalt et vanlig måltid med fokus på protein (kyllingbryst, svinekoteletter, etc.) og karbohydater fra grønnsaker og frukt.

Lenke til kommentar
Selv brukte jeg Noka-pulver i litt over et halvt års tid, erstattet frokost med det, spiste en Nutrilett-bar og en frukt til lunsj (gadd ikke dra med meg pulver og shaker på jobb) og vanlig middag. Gikk fra 110+ til 85kg. Det skal sies at jeg hadde en svært stillesittende jobb og trente ikke. Jeg jobber nå som kokk (og trener styrke), og jeg tror ikke det kostholdet ville holdt meg i gang i dag.

 

Mener Noka-pulveret ligger på 200-250kr for en pakke, og det er 15 måltider i en sånn. Hvor mye det kommer til å koste deg i uken, kommer litt an på hvor mye av kosten din du vil erstatte. Tror det er lett å bli veldig lei om dette er alt du spiser i løpet av dagen, så jeg ville anbefalt et vanlig måltid med fokus på protein (kyllingbryst, svinekoteletter, etc.) og karbohydater fra grønnsaker og frukt.

 

Takk for svar!!

 

Det var interessant. Skal undersøke det.

 

Tenkte kanskje å kjøre f.eks. bare to uker på pulver - så noe gjort liksom. Så kanskje gå over til noe kombi i en periode - for så kutte helt.

Lenke til kommentar

Gainers er jo laga for å gå opp i vekt da :) Og selv synes jeg ikke disse metter noe særlig. Smoothies synes jeg er veldig greie, men igjen. Du kan ikke leve på disse. (Da sitter du mye på do..)

 

Og en ting du burde være forsiktig med på slike kurer, er at det er lett å gå opp igjen. Du må være veldig bevist på både inntak og forbruk. Går du på kur, så skjer alt "av seg selv", slutter du, må du plutselig begynne å tenke noe som lett kan føre til at du går noen skritt tilbake og kanskje mister motivasjonen.

Lenke til kommentar

Altså, det du skal vite om du driver og sulter deg og underspiser er at du fucker opp forbrenninga di, da kroppen vil tilpasse seg den nye dietten din og forbruke mindre energi/kalorier. Dermed vil du gå på sparebluss, humøret vil stupe, du får lavere yteevne osv.

 

Det beste du kan gjøre er å spise litt sunnere, kutte ned på brus og godis og samtidig røre litt på deg. Du trenger pokker ikke jobbe så hardt for å få det til heller. Jeg brukte 3 måneder på å gå ned 14% av kroppsvekta mi jeg. Jeg føler meg mye bedre, er mye mer opplagt og humøret mitt er blit veldig mye bedre.

 

Jeg løp ca 3 ganger i uka i 2-3 måneder. Ikke så langt, men alt fra 3-5km i relativt rolig tempo. Jeg begynte med 1km de første 2 ukene, før jeg klarte å løpe lenger. Hadde veldig god fremgang. Nå løper jeg relativt greit ei mil i gangen.

 

En slik måte å gjøre det på er mye bedre for kroppen din. :)

Lenke til kommentar

Gainers er for å gå opp i vekt når du bruker dem i tillegg til det vanlige kostholdet. Litt metthetsfølelse får man jo, men det er pulvergreier på samme måte som Noka og Nutrilett. Man må se det i forhold til alternativet.

 

Og, absolutt, man kan ikke bare gå tilbake til kostholdet som gjorde at man så ut som en kveitebolle i utgangspunktet. Man må bli litt mer obs på hva maten gjør, både når det gjelder kalorier og metthetsfølelse.

Lenke til kommentar

Takk for mange svar!!

 

Veldig interessant.

 

Det er klart at det frister som en skriver å legge litt om kosten, røre seg litt og så skjer det noe etterhvert.

 

Får se om det likevel blir en kickstart med pulver.

 

Ingen som vet noe dette Easy Life pulveret. ER det noe sted å få kjøpt uten å være såkalt medlem..

Hva slags trening/ bevegelse bør en kombinere med, styrke/ løping osv.

 

Det er ikke det at jeg smellfeit, men noe ringer for mye på magen er det blitt. 190 høy, og ca 98 - 99 kg. Hadde vært deilig å se 80 - tallet på vekta...

Lenke til kommentar

Jeg er selv 190cm høy og 100KG, er fornøyd med det. Håper på 105 til sommeren, egentlig 110KG til jul. Men ser ut til å bli vanskelig :|

 

80 er altfor lite for en mann på din størrelse, da er du bare skinn og bein. 90 tror jeg er en sunn vekt. 100KG er heller ikke for mye, men da har du litt muskler eller fett ;)

Lenke til kommentar
Jeg er selv 190cm høy og 100KG, er fornøyd med det. Håper på 105 til sommeren, egentlig 110KG til jul. Men ser ut til å bli vanskelig :|

 

80 er altfor lite for en mann på din størrelse, da er du bare skinn og bein. 90 tror jeg er en sunn vekt. 100KG er heller ikke for mye, men da har du litt muskler eller fett ;)

 

Forsåvidt enig i det, men for min del er det nok blitt mer fett enn muskler på de siste ti til 15 kg.

 

Hva slags type trening forbrenner mest. Har en travel hverdag - vil 30 - 40 min løpetur ca 3 dager i uken hjelpe? Hva slags tempo

Lenke til kommentar

Det er jo bare å løfte, så blir det fort muskler av det ;D

 

For forbrenning er en kombinasjon av raskgange/rolig jogging og styrketrening det beste.

 

5 min oppvarming, 20-30 min styrketrening og 30-40 jogging etterpå. Trening av store muskler som beina er spesielt godt for forbrenningen. Markløft og knebøy (gjerne med militær løft etterpå) er gode øvelser!

Lenke til kommentar
Det er jo bare å løfte, så blir det fort muskler av det ;D

 

For forbrenning er en kombinasjon av raskgange/rolig jogging og styrketrening det beste.

 

5 min oppvarming, 20-30 min styrketrening og 30-40 jogging etterpå. Trening av store muskler som beina er spesielt godt for forbrenningen. Markløft og knebøy (gjerne med militær løft etterpå) er gode øvelser!

 

Takk for svar!

 

Jeg trodde også rolig jogg/ gange var det beste for forbrenning. Men nå hørte jeg nylig at man gikk litt vekk fra det igjen. At det var noe såkalt 4 x 4 som gjaldt. Kommer bl.a. fra hjertetrening til pasienter for opptrening av hjerte. Dette er intervall hvor en i 4 minutter skal ligge på 90 % av maks puls. Så tre min pause. Dette skal man orke også i den siste 4 minutters økta. Dette skulle være bra for forbrenninga også..

Lenke til kommentar
Hva slags type trening forbrenner mest. Har en travel hverdag - vil 30 - 40 min løpetur ca 3 dager i uken hjelpe? Hva slags tempo

 

Det var slik jeg gikk ned 14% av kroppsvekta mi på 2-3 måneder, så det vil høyst sannsynlig hjelpe. Du må selvsagt hjelpe til med å være litt flinkere i matveien også.

 

SKal jeg presse maks ut av meg på den tiden jeg er ute og løper da. Eller middels eller bare gå/ små løpe

Lenke til kommentar

Det er mange måter å gjøre dette på, men selv så jogget jeg relativt rolig, 9-12 km/t. Det funket for meg. Nå løper jeg jo lenger enn det jeg gjorde da jeg startet, nettopp fordi at jeg disponerer løpet bedre og ikke minst at jeg har blitt i bedre form. Nå løper jeg ca 1 mil og bruker mellom 50-60 minutter.

 

Dette er noe som fungerte godt for meg, jeg er i alle fall veldig fornøyd med at fleskemagen er nesten borte og ikke minst at jeg kan gå trapper uten å falle om. :wee: Alle har tid til å trene litt. Det er ikke noe problem å få til 1 time 2-4 ganger i uken. Jeg ofret å se noen dårlige TV-serier og/eller sitte her på forumet. Vips så beveget vekta seg nedover og formen oppover. :)

Lenke til kommentar
Det er mange måter å gjøre dette på, men selv så jogget jeg relativt rolig, 9-12 km/t. Det funket for meg. Nå løper jeg jo lenger enn det jeg gjorde da jeg startet, nettopp fordi at jeg disponerer løpet bedre og ikke minst at jeg har blitt i bedre form. Nå løper jeg ca 1 mil og bruker mellom 50-60 minutter.

 

Dette er noe som fungerte godt for meg, jeg er i alle fall veldig fornøyd med at fleskemagen er nesten borte og ikke minst at jeg kan gå trapper uten å falle om. :wee: Alle har tid til å trene litt. Det er ikke noe problem å få til 1 time 2-4 ganger i uken. Jeg ofret å se noen dårlige TV-serier og/eller sitte her på forumet. Vips så beveget vekta seg nedover og formen oppover. :)

 

Vel hatten av for deg. Grattis:)

 

Du har jo kjørt tålig lange turer da. For se hva jeg klarer - har ikke kommet i gang ennå, men kjenner på meg at det nærmer seg motivasjonsmessig.

 

Dessverre har jeg ikke mye viljestyrke. Den er helt tragisk - så spørsmålet er om jeg klarer å holde det gående til resultat kommer. Både i form av vekttap og bedre kondis.

Lenke til kommentar

Jeg kjører tålige lange turer nå ja. Den første dagen jeg løp, så løp jeg ca 1,6 km - da måtte jeg bare gi meg. Snublet meg opp trappene og inn i dusjen. Jeg spøy i dusjen. :wee:

Da fant jeg ut at, hey, jeg må bare ta det rolig. Derfor tok jeg den 1,6 km løypa mi en uke eller to, men satte ned tempoet. Kom meg igjennom på et vis. Utvidet litt etter litt, så nå løper jeg relativt lett ei mil.

 

Du må ha litt motivasjon ja, det er helt klart, men jeg har jo løpt ute her i byen, langs elva. Jeg er ikke alene om å løpe, det er nok av fine damer rundt elva her i byen, det har vært litt motivasjon. ^^

 

Men jeg har ikke drevet og kjørt meg på vekta hele tiden. Jeg har kun løpt, spist sunnere og også trent noe styrke. Jeg har ikke engang vekt i huset. Så var jeg på besøk hos muttern, stilte meg på vekta og fant ut at jeg hadde gått ned 5 kilo. Wow, ting hadde jo hjulpet jo. Da fikk jeg en skikkelig boost igjen. Så en stund etter så hadde jeg gått ned 5 kilo til. Nå er jeg egentlig fornøyd, med vekta - så nå skal jeg ta meg selv i nakken og prøve å få trent litt hardere på styrketrening. Så nå blir løpinga mest oppvarming, men en lang tur i uka skal jeg prøve å få til. Jeg har også begynt å slenge meg med på innebandy, sammen med noen kompiser. Det er knallhardt kjenner jeg, så det hjelper meg også, men det er bare 2-3 uker siden jeg slengte meg med på og kun en gang i uka. Men det gjør jo at jeg slipper å løpe like ofte. :)

 

Bor du i Trondheimsområdet så er jeg glad for å få en løpepartner, for jeg trenger selskap på løpeturene mine.

Lenke til kommentar

Reddy, du må huske at nå i starten vil all sperre ligge mellom ørene.. Når jeg starta og jogge (på ny) for leeenge siden. Så klarte jeg på min 3km lange tur, ikke mer enn 150meter før det var pause i 50-100m. Dagen etter doblet jeg løpingen med samme pause. Etter 1 uke med jogging hver dag, så klarte jeg en runde rundt mosvannet (stavanger) dvs 3km uten stopp. Det var kun mentaliteten som hindret meg i å klare det de første 6 dagene.

 

En annen ting du må huske, noe jeg tror gjelder for alle, bestem deg for når du skal jogge og gjør det. Ikke kjenn på formen, sjekk om du er syk eller om det går noe gøy på TV. Det er lett å finne en grunn til å droppe det. Men i 99,99% av tilfellene er dette en dårlig en, når du ført har komt ut, så er alt veldig bra og enda bedre blir det når du er ferdig! ;D

 

Som nikka gjorde, det er kanskje en fordel å ikke sjekke vekta hver dag. La det går en stund mellom hver gang. 2-4 uker elns. Resultat gir motivasjon, men mangel på sådan kan også gjøre det vanskeligere. Ingenting skjer over natta! ;)

Lenke til kommentar
Jeg kjører tålige lange turer nå ja. Den første dagen jeg løp, så løp jeg ca 1,6 km - da måtte jeg bare gi meg. Snublet meg opp trappene og inn i dusjen. Jeg spøy i dusjen. :wee:

Da fant jeg ut at, hey, jeg må bare ta det rolig. Derfor tok jeg den 1,6 km løypa mi en uke eller to, men satte ned tempoet. Kom meg igjennom på et vis. Utvidet litt etter litt, så nå løper jeg relativt lett ei mil.

 

Du må ha litt motivasjon ja, det er helt klart, men jeg har jo løpt ute her i byen, langs elva. Jeg er ikke alene om å løpe, det er nok av fine damer rundt elva her i byen, det har vært litt motivasjon. ^^

 

Men jeg har ikke drevet og kjørt meg på vekta hele tiden. Jeg har kun løpt, spist sunnere og også trent noe styrke. Jeg har ikke engang vekt i huset. Så var jeg på besøk hos muttern, stilte meg på vekta og fant ut at jeg hadde gått ned 5 kilo. Wow, ting hadde jo hjulpet jo. Da fikk jeg en skikkelig boost igjen. Så en stund etter så hadde jeg gått ned 5 kilo til. Nå er jeg egentlig fornøyd, med vekta - så nå skal jeg ta meg selv i nakken og prøve å få trent litt hardere på styrketrening. Så nå blir løpinga mest oppvarming, men en lang tur i uka skal jeg prøve å få til. Jeg har også begynt å slenge meg med på innebandy, sammen med noen kompiser. Det er knallhardt kjenner jeg, så det hjelper meg også, men det er bare 2-3 uker siden jeg slengte meg med på og kun en gang i uka. Men det gjør jo at jeg slipper å løpe like ofte. :)

 

Bor du i Trondheimsområdet så er jeg glad for å få en løpepartner, for jeg trenger selskap på løpeturene mine.

 

Dessverre, bor i Kr.sands området jeg... eller hadde jeg vært klar..:)

 

Du har virkelig fått system på deg selv. Det står all respekt av det. For jeg vet at det krever litt.

 

Men kommer man i dytten blir det kanskje litt sånn at man må ut og trimme....

Lenke til kommentar
Reddy, du må huske at nå i starten vil all sperre ligge mellom ørene.. Når jeg starta og jogge (på ny) for leeenge siden. Så klarte jeg på min 3km lange tur, ikke mer enn 150meter før det var pause i 50-100m. Dagen etter doblet jeg løpingen med samme pause. Etter 1 uke med jogging hver dag, så klarte jeg en runde rundt mosvannet (stavanger) dvs 3km uten stopp. Det var kun mentaliteten som hindret meg i å klare det de første 6 dagene.

 

En annen ting du må huske, noe jeg tror gjelder for alle, bestem deg for når du skal jogge og gjør det. Ikke kjenn på formen, sjekk om du er syk eller om det går noe gøy på TV. Det er lett å finne en grunn til å droppe det. Men i 99,99% av tilfellene er dette en dårlig en, når du ført har komt ut, så er alt veldig bra og enda bedre blir det når du er ferdig! ;D

 

Som nikka gjorde, det er kanskje en fordel å ikke sjekke vekta hver dag. La det går en stund mellom hver gang. 2-4 uker elns. Resultat gir motivasjon, men mangel på sådan kan også gjøre det vanskeligere. Ingenting skjer over natta! ;)

 

Jeg hadde en periode i fjor hvor jeg løp en del. Tror ikke det er noe problem å løpe 3 km i et strekk, hvis jeg får bestemme tempoet. Løp i fjor etter hvert ett par turer til jobb, ca 7 - 9 km. Det gikk greit..

 

Prøvde å løpe litt på puls, men synes det er vanskelig. Fikk så mange råd om å ligge lavt på puls.. Skulle en følge det rådet ble det ikke løping, mer gåing for pulsen stegg fort. .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...