Gå til innhold

[Løst]iPod låst i recovery modus


phnx85

Anbefalte innlegg

I går tok jeg fram min iPod Touch som ikke har vært brukt på en god stund. Den var tom for strøm så måtte lade den litt. Da den hadde fått strøm nok til å starte opp ville iTunes oppdatere programvaren på iPod'en. Etter et par minutter krasjer oppdateringen og gir en feilmelding (feilkode 2003)

 

iPod'en går i gjennopprettingsmodus og jeg får startet oppdateringen på nytt, men gang på gang krasjer den og gir samme feilmelding. Har prøvd fra flere forskjellige maskiner uten noe forskjell.

 

Jeg fikk iPod'en i gave fra min gamle arbeidsgiver i desember 07, så den er utenfor garanti. Har jeg mulighet til å reklamere selv om jeg fikk den i gave? Hvor vil i såfall være rett plass å henvende seg? Jeg har lest at Apple foretrekker at man bruker skjemaet på nettsiden deres, men der får jeg bare beskjed om at iPod'en er utenfor garanti.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å ta en gjenoppretting på den? Hold inne den svarte knappen under displayet (Home- knappen) og sett inn USB- kabelen. Hold knappen inne helt til du får en forespørsel om å gjenopprette enheten. OBS- vær obs på at dette sletter alt på enheten.

 

Virker det ikke første gang så prøv det igjen, og deretter på andre pcer. Hvis ikke så er det noe galt med enheten.

 

Siden det er firma som har kjøpt enheten, så har du ikke noen rettigheter dessverre da disse mest sannsynlig har gått ut.

 

Du har 5 års reklamasjonsrett i Norge :)

 

Kun ved forbrukerkjøp..

Lenke til kommentar

Når jeg holder inne Home og setter inn USB kabelen så går den i recovery mode restore-iphone-step3.jpg

Hvis jeg prøver å gjennopprette den via iTunes krasjer oppdateringen. Det gjøre forresten ingenting at data slettes, så alle tips mottaes med glede.

 

Update:

Suksess! Fulgte denne guiden og nå startet iPod'en :D

If you are using windows:

 

* Download iBrickr

* Extract iBrickr into a folder

* Open a command line and cd to the folder you extracted iBrickr to.

* Run iphoneinterface from the command line.

* You should see an r_recovery prompt.

* Type "setenv auto-boot true" and press Enter.

* Type "saveenv" and Enter.

* Type "fsboot" and press Enter.

* Then your phone will boot properly.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...