Gå til innhold

Problemer med mitt ATI Radeon HD 2900 XT


Kildal90

Anbefalte innlegg

på forhånd sry for mye text, skal prøve å gjøre det så oversiktlig jeg kan.

 

 

jeg tenkte jeg skulle spille litt cod4 her om dagen, jeg joinet først noen vanlige servere og koste meg litt, men fant ut at jeg skulle prøve codjumper igjen.

 

sorterte etter navn og fant en av codjumper sine servere (tror det var 8 eller noe)

 

når jeg skulle koble til måtte jeg selfølgelig laste ned noen maps (har jo allerede lastet ned 100 + maps og mods i cod4 og cod2 tidligere å så ikke noe problem med å laste ned noen til fra en codjumper server.

 

men i alle fall så låste pc-en min seg litt etter å ha lastet ned 4 maps.

 

jeg fikk noe grafisk bug og jeg antok at jeg hadde fått virus eller lignende, jeg hadde bare noen deler av bildet nå veldig bugga og sånn, fikk opp konsollen og når jeg skrev /disconnect, så jeg at jeg skrev men var syyykt bugga.

 

hovedmenyen var helt svart, men lyd og alt var normalt.

 

jeg avsluttet og startet på nytt og det var fortsatt det samme.

 

jeg slettet alt av mods og maps og prøvde på nytt med samme dritet.

 

så kjørte jeg en virus scan med avast (ikke optimalt men det er nå det jeg alltid har brukt) uten å finne noe

 

jeg prøvde så andre programmer uten hell der heller, svart / grafisk bugs, med normal lyd og uten noe lag.

 

jeg satte på noen videoer i wmp og vlc hvor det var grafiske bugs på filmene

 

i tillegg begynte jeg å legge merke til at det var pikslete bugs rundt ikonene på skrivebordet og når det poppet opp ting som automitiske oppdaterings "snakkeboble" var det også pixlete bugs.

 

til slutt prøvde jeg og starte WoW, og for alvor begynte ting å bli ille.

jeg kjører wow i windowed mode og det pleier å lagge en del i loading screenen.

 

hele pc-en frøs litt og lyden begynte å hakke litt før alt låste seg og det bare kom durre-lyd med masse pixler bugs på en svart skjerm (uten forhold til wow loading screenen, mer i firkantete bokser fordelt over hele skjermen :< )

 

så når jeg startet på nytt var det OGSÅ grafiske buggs (de samme firkantene) i startup screenen.

 

jeg kjører dual screen og det kom opp samme skitet (:p) på begge skjermer.

 

så jeg prøver å teste litt til før jeg får ati error og gpu recovery, altså at skjermkorte ikke lenger oppførte seg som driverne sa det skulle.

 

litt etterpå måtte jeg restarte igjen og da fikk jeg infinite loop på ATI2DVAG

blue screenen med dumping av fysisk minne osv.

 

jeg kom inn igjen etter restart og søkte litt rundt på ati2dvag, og så at mange hadde hatt denne erroren (bare søk på google og du ser selv :< )

 

jeg har lest igjennom alt som står på de første 5 sidene av google søk rundt det pluss litt til uten noe hell.

 

etter hvert som jeg måtte restarte så kom jeg ikke lenger inn i windows uten å kjøre i safe mod med internet.

 

 

til slutt klikka det litt for meg så jeg tok bare søk på ati2dvag etter alle filer med dette navnet, og slettet alt jeg fant (jeg viste at dette antaglivis kom til å fucke opp pc-en totalt, men det var verdt det får å prøve å få det bort)

 

dette hjalp så vidt det var, ved at jeg kom inn i windows på vanlig måte 1 GANG hvor alt så totalt mongo ut (uten at det var noen bombe) altså hadde bare 2 farger osv i tillegg til 200x300 oppløsning eller rundt der.

 

 

nå gikk jeg over til hardware biten.

 

slettet alle driver osv og alt i reg som hadde med ati å gjøre og skrudde av pc-en og koblet fra alle hardisker og startet opp igjen.

fortsatt var det like ille i oppstartsvinduet med pixel bugsa.

 

så nå var det på tide og formatere pc-en, så brukte 1 kort time på dette og ting så ut til å funke bra.

 

hadde ingen bugs med grafikk eller ellers under formatering instalasjon og slikt.

 

ting virket lovende også kjørte jeg en restart for å se, da var det fortsatt like ille under oppstart og når jeg logget på igjen i windows så frøs pc-en seg hvert 20 sekkund og så tok det 30 sec før det kom opp ati recovery også frøs den igjen etter nye 20 sekkunder, til slutt så frøs den og kom aldri tilbake med recovery.

altså skjermen sa bare at det ikke var noe signal og gikk i stand by.

 

 

nå har jeg fått tilbake loopen nesten hver gang jeg logger på og det er grafiske bugs i oppstarten i tillegg til at pc-en fryser og skjermen kobler mister signalet.

 

 

------------------------

 

 

det neste jeg skal prøve er å få tak i et skjermkort og bytte for å se om dette hjelper.

 

 

om dette er problemet så synes jeg det er ekstremt kjett ettersom jeg nesten ikke kan kjøpe 295 nå som 3xx og 58x0 kortene kommer snart

 

har bare lyst til å fikse pc-en så jeg kan bruke den til jeg får kjøpt meg ett av de nye skjermkortene, lannfield (?) i7 prossessor og annet nødvendig hardware for å bygge en ny rig.

 

PS. kan fikse screenshots om noen ønsker litt mere info rundt problemet.

 

------------------------

 

dette er hardware i maskinen det er snakk om (uten de 4 harddiskene ettersom disse er urellevante..?)

 

 

 

Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA

Black OEM

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

 

Apevia 680W Iceberg, Akryl/Aluminium,

Dual LED Fans, 4xSATA, 2xPCI-E, 20/24pin

 

Sapphire Radeon HD 2900 XT 512MB GDDR3,

PCI-Express,ViVo/HDCP,2xDVI/HDMI, Full-R

 

Asus P5KC, P35, Socket-775, DDR2/DDR3,

ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex16

 

Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4,

Kit w/two matched HyperX 1024MB LL

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...