Gå til innhold

512 eller 1024 mb DDRram?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen tvil, jeg ville og har gjort følgende:

1x512 2x256 = 1024

Spiller mye selv og har planer om å oppgradere til Windows(Longhorn),

når den tid kommer(den suger minne i alle retninger er det skrevet)

Også burde du ha skjermkort med minimum 128 mb.

 

Så midt råd, ha råd til 1024 mb!! :yes:

Du vil ikke bli skuffet!!

Lenke til kommentar

Hva legger dere til grunn at det er bedre med 1024 mb RAM kontra 512 mb?

 

Har dere fysisk foretatt målinger som viser at 1024 mb er bedre?

 

Hvordan hvet dere hvor mye RAM et spill bruker??

 

Min mening er ar dersom 512 mb RAM er tilstrekkelig så er det unødvendig å kjøpe 1024 bare for å ha det. Tviler på at det er spill i dag som trenger 1024 mb RAM. Alle i dette FORUMET hvet hvordan datakomponenter faller i pris.

 

Hvis man kjøper 512 mb RAM i dag så er det jo muligheter til å komplettere med nye 512 når behovet er til stede og prisene er vesentlig lavere.

 

Dette her er kjøpepress!!!!!!!!!! :shrug:

 

John Kr

Lenke til kommentar

Spill som f.eks battlefield bruker mye minne, har du en del programmer lastet i minne som kjøres under oppstart forsviner fort et par hundre Megabyte.

Det er faktisk en del spill som får min maskin til å bruke mer enn 512MB RAM. Jeg ville absolutt valgt 1024MB RAM hvis du har penger til det.

Lenke til kommentar

I Windows Oppgavebehandling under Ytelse kan man se maksimalt forbruk av ram siden maskina ble bootet forrige gang. Se på Tildelt minne (kB) - Topp.

 

Jeg har vel aldri vært over 512 MB ved normal bruk, spilling etc. men det har vært veldig nære, spesielt ved spilling av nye spill som f.eks. Delta Force - Black Hawk Down. Om man trenger mer enn 512 kommer vel an på hva man bruker maskina til. Jeg valgte 1024 for å ha litt å gå på, samt at prisene er ganske hyggelige om dagen.

Lenke til kommentar

Nei, absolutt ikke.

Det er nevnt her at man får bruk for det i framtiden, og ja det er rett. Men å kjøpe minne i dag for å bruke det i morgen er dumt når ram priser faller slik de gjør. Mitt råd er å kjøpe 1*512Mb nå, så kjøper du 512Mb til den dagen du tregner det. Det vil du spare mye penger på, og du har ikke bruk for mer en 512Mb i dag.

Lenke til kommentar
Nei, absolutt ikke.

Det er nevnt her at man får bruk for det i framtiden, og ja det er rett. Men å kjøpe minne i dag for å bruke det i morgen er dumt når ram priser faller slik de gjør. Mitt råd er å kjøpe 1*512Mb nå, så kjøper du 512Mb til den dagen du tregner det. Det vil du spare mye penger på, og du har ikke bruk for mer en 512Mb i dag.

 

Isåfall 2x256 for å utnytte dual channel ddr :yes:

Lenke til kommentar
Setter opp en maskin som i hovedsak skal brukes til spill. Er litt usikker på om jeg skal ha 512 eller 1024 mb DDRram. Vil man merke noen betydelig forskjell på ytelsen i spill med disse to mengdene minne?

 

Skal man sette opp en ny maskin i disse dager så ville jeg absolutt gått for 1GB RAM.

Har selv 1GB og jeg merket en klar forbedring på minnespisende spill som BF/Dessertcombat og VC i forhold til 512MB.

Minnemodulene har blitt ganske rimelige og skal du sette sammen en maskin til 10-15 laken så ville det være dumt og spare noen få kroner på minnet.

En annen gevinst med mye minne er at man unngår å bruke swapfilen for mye, har du nok minne så kan du lage en RAM-disk og sette hele swapfilen til minnet.

Min personlige mening er at man aldri kan få nok RAM...

Lenke til kommentar
Hvis man kjøper 512 mb RAM i dag så er det jo muligheter til å komplettere med nye 512 når behovet er til stede og prisene er vesentlig lavere.

 

Prisene er meget lave nå. Og jeg ville kansje kjøpt 1024 bare for og ha det, i dag (m.t.p hva prisene kan bli/har vært). Men alvorlig talt trenger man ikke mer en 512mb i dag, hvis man ikke driver med videoredigering (da er 1024 et must).

Lenke til kommentar

Jeg vil abselutt også anbefale 1GB minne. Skal selv oppgradere nå.

Man slipper bruk av sidevekslingsfilen som bruker mye lengere tid en fysisk minne. Og min maskin win2k bruker faktisk den en del. Ved 1GB skal man kunne sette sidevekslingfilen til 0.

Og uansett vil det i fremtiden bli krav om mer minne. Og akkurat minne prisene vil jeg ikke regne med at synker så _mye_ ettersom de flyr opp og ned. Såklart vil du får mer for samme prisen om etter år eller.no. Men har du råd vil jeg anbefale å kjøpe det nå.

 

PS. En trenger ikke 1GB for vidoredigering. Det er en myte. har selv redigert mye med en eldre maskin med 256MB SDRAM, og det gikk så fint så. Tok bare litt lang tid. Men kjekt er det med mer.

 

-Gaute

Lenke til kommentar
Nei, absolutt ikke.

Det er nevnt her at man får bruk for det i framtiden, og ja det er rett. Men å kjøpe minne i dag for å bruke det i morgen er dumt når ram priser faller slik de gjør. Mitt råd er å kjøpe 1*512Mb nå, så kjøper du 512Mb til den dagen du tregner det. Det vil du spare mye penger på, og du har ikke bruk for mer en 512Mb i dag.

:yes:

helt enig kjøp 512 nå så kjøp en til når du trenger det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...